בקרוב: גלישה סופר מהירה. חברת IBC אנלימיטד השיקה היום (שני) תשתית אינטרנט ביתית על גבי סיבים אופטיים שיכולה להגיע למהירות של עד 10 גיגה בזכות טכנולוגיית XGS-PON. בשלב הראשון תוצע לצרכנים מהירות של עד 5 גיגה. המהלך ידרוש מהלקוחות החלפת ציוד קצה (נתב).
הטכנולוגיה מאפשרת כיום מהירות של עד 2.5 גיגה, וזאת גם המהירות הגבוהה ביותר שחברות כמו בזק ופרטנר מציעות בישראל, אבל רק לעיתים נדירות שלקוחות מדווחים כי אכן גלשו במהירות כזאת. באנלימיטד מסרו שהטכנולוגיה החדשה תאפשר כעת גם להם למכור 2.5 גיגה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כרגע מדובר בהשקה מוקדמת של המהירויות 2.5 גיגה ו-5 גיגה, שכן הן יהיו זמינות בפריסה ארצית החל מסוף הרבעון הראשון של 2023.
הטכנולוגיה מאפשרת, בין היתר, גלישה סימטרית כך שמהירות העלאת הקבצים תהיה זהה (בפוטנציאל) למהירות הורדת הקבצים. אנלימיטד הציעה בעבר סימטריה בין העלאה להורדה, אבל ביטלה את השירות. אף חברה בישראל לא מציעה סימטריה כזאת היום.
מה התועלת במהירות כזאת? היא טובה לגיימרים, יישומי מציאות מדומה ועובדי הייטק, ולכל מי שמעוניין בקצב הורדה והעלאת נתונים גבוה.
החל מסוף הרבעון הראשון של 2023 (מרץ-אפריל) חברות התקשורת שמשתמשות בתשתית הסיבים האופטיים של IBC אנלימיטד יוכלו להציע ללקוחותיהן חבילות בקצבי גלישה כאלה. מדובר בין היתר ב-HOT ובסלקום פייבר, שהודיעה היום שתחל לשווק את החבילות.
HOT כבר הודיעה כי תחל בנובמבר בהרשמה מוקדמת של 1,000 לקוחות לחבילות שהיא מכנה Super wifiber, שמאפשרות גלישה במהירויות גבוהות במיוחד על גבי רשת הסיבים של אנלימיטד. היא לא מסרה כמה יעלה השירות לצרכנים, כשסביר להניח שהמחיר יהיה גבוה.
המחירים שאנלימיטד מציעה הם מחירים סיטונאיים - החברה לא מוכרת ישירות לצרכנים.
מהחברה נמסר: "עבור חבילה של 2.5/2.5 גיגה תגבה IBC אנלימיטד תוספת של 10 שקלים לחודש על מחיר ה-1 גיגה הקיים (75 שקל לפני מע"מ) כך שמחיר החבילה יעמוד על 85 שקל לפני מע"מ - 99.45 שקל עם מע"מ.
"עבור חבילה של 5/5 ג'יגה תגבה IBC אנלימיטד תוספת של 20 שקל לחודש על המחיר של 1 גיגה הקיים 75 שקל לפני מע"מ) כלומר, המחיר החבילה הסיטונאי יעמוד על 95 שקל לפני מע"מ - 111.15 שקל עם מע"מ".
חברת IBC אנלימיטד, הגיעה למיליון משקי בית ועובדת גם עם 019 טלזר, 018 אקספון, 015 הלו, אינטרנט רימון ועמיתנט. לאחרונה גילו לקוחות 015 הלו ו-018 אקספון שגולשים על גבי תשתית אנלימיטד, שהועברו ללא הסכמתם המפורשת לחברת HOT. הם גילו זאת "בזכות" תקלות שנוצרו במעבר. הפריסה של הטכנולוגיה החדשה תהיה כבר בשלב הראשון ב-700 אלף משקי בית.
אנלימיטד נמצאת בבעלות איי.בי.סי אנלימיטד החזקות שותפות מוגבלת (70%), המוחזקת בחלקים שווים על ידי: קרן תשתיות לישראל, HOT, סלקום וע"י חברת החשמל (30%). רשת הסיבים האופטיים של החברה מגיעה כיום לכמיליון משקי בית בלבד כשבישראל קרוב ל-3 מיליון משקי בית. היא פרוסה רק בכ-93 יישובים ברחבי הארץ מתוך 1,217 יישובים. לפי יו"ר הדירקטוריון, נתי כהן, בעלי המניות התחייבו לחבר שני מיליון בתי אב במדינת ישראל עד שנת 2025.