נבחרת ישראל בטריאלתרון לא הורשתה להיכנס לירדן איתמר לבנון
(צילום: שמוליק דודפור)
נבחרת ישראל בטריאתלון לא הורשתה להשתתף מחר בתחרות גביע אסיה הנערכת בירדן. לפני כשלושה שבועות נמחקו הספורטאים הישראלים מרשימת המשתתפים, ולמרות מאמצים אינטנסיביים לשנות את ההחלטה - נשארו לבסוף בישראל ולא יצאו לתחרות המתקיימת בעקבה. לטענת הנבחרת, הסיבה לכך היא היותם ישראלים. איתמר לבנון בן ה-21, חבר בנבחרת, הגיע הבוקר לאולפן ynet על מנת לספר מה בדיוק קרה ועל איך ההיעדרות תפגע בספורטאים הישראלים בסיכוי להגיע לאולימפיאדה.
בוקר מעצבן הייתי אומר. מתברר שהירדנים עושים "קונצים" לספורטאים הישראלים. "כן. מעצבן ומאכזב. תחרות מאוד חשובה שהתכוננו אליה מראש - באמת תחילת השנה. זו תחרות שהייתה בלוח התחרויות. תחרות בעלת ערך גבוה עם קבלת ניקוד לקראת האולימפיאדה. לצערנו, כמו שאמרת, הירדנים עושו קונצים".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בטריאתלון
נבחרת ישראל בטריאתלון
"תחרות מאוד חשובה שהתכוננו אליה מראש". נבחרת הטריאתלון
(צילום: הראל זילברמן)
מה הסיפור? איזו הודעה קיבלתם? אל תבואו? אין לכם ויזה? איך זה עבד? "מה שקיבלנו בהתחלה זה שראינו שאנחנו לא נמצאים ברשימת משתתפים של התחרות, שאנחנו נרשמנו אליה כרגיל. ברגע שראינו שאנחנו לא משתתפים שלחנו מייל לכל הגורמים הרלוונטיים: האיגוד העולמי, האיגוד הירדני – כדי לשאול מה הסיפור. ואז הם אמרו לנו שמבחינתם זה מקום מסוכן ונפיץ והם לא יכולים לקחת אחריות עלינו ולא רוצים לבטח אותנו. דבר שהוא די בדיחה כי עכשיו בתקופת החגים אלפי ישראלים עברו לעקבה ולירדן בשביל להעביר שם את החגים - בנוסף, הם מדינה שעוברים ממנה יום-יום ירדנים לאילת כדי לעבוד".
אין סיכוי לשנות את ההחלטה הזו נכון? הבנתי שהסיפור של האבטחה הוא סופי- הירדנים לא זזים. "אין סיכוי. הירדנים לא זזים. התחרות התקיימה כבר אתמול. לצערי, מאוחר מדי".
מה זה אומר מבחינתכם הישראלים? היו עוד מקרים כאלה בעבר שנמנע מכם להתחרות? "אני יודע שהיה לפני 20 שנה עם המאמן שלי. אבל חשבנו שמה שהיה לפני 20 שנה לא יהיה כמו היום. חשבנו שהתקדמנו מאז".
מצטער בשבילך יקירי אבל אלה החיים. "נכון. לצערנו".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בטריאתלון
נבחרת ישראל בטריאתלון
נשארו בבית. נבחרת הטריאתלון
(צילום: הראל זילברמן)
הנקודות לאולימפיאדה - איך מסדרים את הסיפור הזה? "התחרות הזו זו תחרות שבה אנחנו היינו יכולים לקבל ניקוד עולמי ובעזרתו יש לנו סוג של עדיפות למי שמדורג יותר גבוה להיכנס לתחרויות של דירוג עולמי, אלה תחרויות של גביע עולם".
אבל מה קורה אם מונעים מכם כמו שקרה הפעם? האם מקבלים אוטומטי משהו? מתקנים, מאזנים, משהו? כלום? "לא יודעים עדיין מה יהיה - אני די סקפטי לגבי העניין".
זה פוגע בכם ביכולת להגיע לאולימפיאדה? "בדיוק. כי גם באיגוד העולמי נתן לזה יד בזה שהוא שתק ולא התערב מספיק. וגם פגע ברוח הספורט וברוח האולימפית".
תגובת הוועד האולימפי הישראלי: "מדינה שאינה מאפשרת לספורטאים לקחת חלק שתחרות המקנה ניקוד לקריטריון בין לאומי גורמת לפסילת התחרות ובמקרים רבים נפסלת מלארח ממפעלים בינלאומיים. לדאבוננו, אגוד הטריאתלון או המאמן לא פנו אלינו בבקשה לסיוע. אנו נשוחח עם המאמן ועם נציגי האיגוד ונברר את הנושא לעומק ונפנה ל- IOC לבירור הנושא".