בארסה מנצחת בזכות שער ענק של לבנדובסקי
(באדיבות ONE)
רוברט לבנדובסקי לא עוצר. החלוץ הפולני של ברצלונה כבש אתמול (שבת) את שערו התשיעי העונה ב-0:1 של קבוצתו במאיורקה - ניצחון שהעלה אותה, לפחות זמנית, לפסגת הליגה הספרדית. לבארסה 19 נקודות, אחת יותר מריאל מדריד המושלמת, שתארח הערב (22:00) את אוסאסונה.
התקשורת הקטאלנית, איך לא, הייתה באקסטזה מהניצחון והלכה על משחקי מילים שקשורים לשם המשפחה של הסקורר הפולני. "גולנדובסקי", הייתה הכותרת ב"ספורט" ו-"לת'אלדובסקי" (לבנדובסקי הקטלני) ב"מונדו דפורטיבו". אגב, בעיתוני מדריד לא התעלמו מהמאזן של החלוץ הנפלא וב"מארקה" ציינו: "לבנדובסקי יסדר, אין משחק שהוא לא מציל את בארסה או עוזר לה".
2 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
מי יעצור אותו? לבנדובסקי
(צילום: AFP)
"גולנדובסקי": שער ה"ספורט"
"לבנדובסקי הקטלני": שער ה"מונדו דפורטיבו"
ועדיין, גיבור הערב היה כנראה דווקא האיש בין הקורות של בארסה, מארק-אנדרה טר שטגן, ששתי הצלות שלו בדקות הסיום שמרו על שלוש הנקודות. הגרמני הגיע ל-536 דקות ללא ספיגת שער בליגה ולמעשה שבר את השיא הקודם של המועדון, בו החזיק בעצמו, שעמד על 500 דקות מעונת 2019/20. "הניצחון הזה יעזור לנו בשבועות הקרובים", אמר טר שטגן. "עשיתי הכל כדי לשמור על התוצאה, שמח שזה הצליח".
ברצלונה, לעומת זאת, שברה שיא ליגה, כשרשמה משחק חוץ 18 ברצף ללא הפסד בליגה. "במשחקים כאלה אם אתה לא כובש את השער השני, בדרך כלל אתה בבעיה", אמר בסיום צ'אבי. "לשמחתי, השגנו שלוש נקודות וחזרנו כמו שצריך מפגרת הנבחרות. לא נצצנו, אבל השגנו את מה שצריך".
2 צפייה בגלריה
טר שטגן
טר שטגן
536 דקות ללא ספיגת שער בליגה. טר שטגן
(צילום: gettyimages)
צ'אבי התייחס למערך ההגנתי איתו עלתה מאיורקה: "הם שיחקו עם חמישה בהגנה ועוד ארבעה קשרים, אז ברור שהיה קשה לנו לכבוש. שמרנו על שער נקי וזה חשוב, טר שטגן מאוד חשוב לנו לקבוצה. אנסו פאטי שיחק מעולה, הוא היה יוצא דופן באימונים בשבועיים האחרונים".
מאמן בארסה דיבר בסיום על כובש שער הניצחון: "לבנדובסקי פורע שטרות, הוא הסקורר הטוב בעולם. יש לנו לוח משחקים עמוס אבל גם סגל גדול, נעשה רוטציה, כולם צריכים להיות מוכנים".
סרחיו בוסקטס, שאחרי תקופה ארוכה עלה עם ג'ורדי אלבה בהרכב הקבוצה, סיכם: "היינו רוצים לנצח בתוצאה גבוהה יותר, אבל תמיד קשה לחזור אחרי פגרה. יש לנו שוער פנטסטי, חלוץ נהדר והפנים כבר קדימה למשחק הבא".