יש הרבה שמות שמעוררים הרבה עניין, אנטגוניזם וכעס בכדורגל הישראלי, כמו איל ברקוביץ', ג'קי בן זקן וברק אברמוב. אבל יש שם אחד שהוא ממש מיוחד, והוא לוזון. אפשר לדבר על אבי לוזון או על עמוס לוזון, אבל הפעם זה גיא לוזון.
אף אחד לא נשאר אדיש למאמן הנבחרת הצעירה, והשבוע הוא הכניס את עצמו לכותרות עם הסטירה לזיו מורגן, בזמן שנתן לו הוראות לקראת פתיחת ההארכה מול אירלנד. ההסבר היה שרצה לדרבן את הבלם, אבל אני חושב שאם המאמן או השחקן או שניהם הגיעו למצב הזה, אז זו בעיה - בעיקר מצד המאמן שצריך למצוא דרך אחרת כדי להגיע לשחקן.

1 צפייה בגלריה
גיא לוזון סוטר לזיו מורגן
גיא לוזון סוטר לזיו מורגן
גיא לוזון סוטר לזיו מורגן
(צילום מסך )

זו לא קבוצה קטנה. כשאתה נמצא בתפקיד כה גדול, כה מבוקש, כה מעניין, אתה חייב במידה מסוימת להוות דוגמה, ואתה עושה את ההפך הגמור בצורה קיצונית. מצבך ממש גרוע אם יצרת את הסערה הזו. מדובר במקרה באמת מביש שלו שמוציא רע מאוד אותו, את הנבחרת ואת השחקן שהצדיק אותו, אבל הבוסים שלו חושבים אחרת ולכן הוא לא מפוטר. וזו גם לא הפעם הראשונה: בעונה שעברה היה לו עימות עם אוהד של מכבי פ"ת, כשהיו דרושים מספר אנשים כדי להפריד ביניהם ולוזון נשמע אומר לכאורה: "אני אשחט אותך". גם אז, בדומה להיום, לא פיטרו אותו מתפקידו לאחר מעשה מטופש. על דבר כזה, במקומות אחרים בארץ ובעיקר בחו"ל, היו מעיפים אותו.
ומה זה אומר עלינו כאוהדי נבחרת ישראל, שצפו ב"ליטוף" הזה? אנחנו צריכים להתבייש בו שהוא מאמן את השחקנים הצעירים הללו - ואפילו עוד לא הגעתי לסיבות המקצועיות בגללן הוא לא טוב לנבחרת. אלו התוצאות שלו: הפסד 1:0 ללטביה, ניצחון 0:2 על סן מרינו, ושתי תוצאות תיקו בפלייאוף עם אירלנד, שבזכות דניאל פרץ הפכו לניצחון בפנדלים. למרות שהסגל בפלייאוף היה שונה מאוד מהקודמים והיו שינויים בין שני המשחקים בגלל צירוף השחקנים מהנבחרת הבוגרת, היה צריך להוציא יותר מאשר שער אחד ב-210 דקות. אוסקר גלוך שיחק על קו שמאל שלא מתאים לו, כמעט לא ראינו הזדמנויות והחילופים של גלוך וליאל עבדה בהארכה היו שגויים.
המזל הגדול שלנו הוא שיש לנו את אחד השוערים הכי טובים באירופה לגילו, השוער הכי טוב בליגת העל ובקרוב הוא ישחק בנבחרת הבוגרת. פרץ סיפק תצוגת מופת של 3 עצירות פנדלים ושער אחד חשוב, שגרם לאוהדי הנבחרת וגם לשחקנים עצמם להבין שמדובר בנכס גדול שבעיקר בזכותו יש כרטיס ליורו 2023. הרבה יותר מאשר מהמאמן שהיה אחראי על כמה החלטות, פעולות ואמירות שנויות במחלוקת.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.