חלון העברות בכדורגל הישראלי תם ונשלם. הציפייה בקרב אוהדי מכבי חיפה הייתה לעוד החתמה נוצצת, אבל החלון נסגר עם טעם של החמצה. מצד שני, יש דווקא אפשרות כן לקבל חיזוק מתוך בקבוצה.
לפי כל גורמי המקצוע ובכלל, החיזוקים בחלון הזה היו צריכים להיות קשר אחורי באמצע וקשר 10 מרכזי כמחליף או כגיבוי לצ'ארון שרי. לחלל האוויר נזרקו שמות כמו גוני נאור, עדן קארצב, אליאל פרץ ומוחמד כנעאן, אבל אף אחד מכל סיבה שהיא, כספית או מקצועית, לא נחת בכרמל. לכן יש אכן סוג של "בור" באותן עמדות. אז מה עושים?
1 צפייה בגלריה
בן שהר
בן שהר
בן שהר
(צילום: עוז מועלם)
:אם תמיד תעשה את מה שתמיד עשית, תגיע תמיד רק לאן שהגעת". וויליאם רוג’רס, מזכיר המדינה לשעבר של ארה"ב. את המשפט הזה צריכים לקחת שלושה אנשים במכבי חיפה ולתלות בקירות חדר ההלבשה. השלושה הם ברק בכר ושני שחקנים שנדחקו לקצה הספסל, בן שהר ועופרי ארד. דווקא בכר שידוע בוורסטליות שלו ובגיבוש עמדות ומערכים שונים תוך כדי משחק, צריך לקחת עוד צעד קדימה ביצירתיות.
הבלמים החדשים שהובאו לאחר עזיבת פלאניץ' ואיזרוחו של עלי מוחמד מתחרים על שתיים או שלוש עמדות בהגנה לצד שון גולדברג. לכן נראה שדווקא ארד נדחק עוד יותר לשולי ההגנה. מה עושים בחברה עסקית אם יש עובד קצת ממורמר או לא מרוצה? מנסים ליצור לו תפקיד חדש או ליצוק תוכן אחר לתפקיד שלו, ככה יכולים להרוויח פעמיים. גם תפוקה וגם עובד מרוצה.
ארד יכול להיות גיבוי טוב לעמדת הקשר האחורי ויכול לסייע רבות בחילוצי כדור ולחץ במרכז המגרש. ככה באמצעות שינוי קל, גם ארד עצמו יכול להמציא את עצמו מחדש ולתת לקבוצה עוד עומק בקישור האחורי.
אותו מהלך בעמדה אחרת יש לעשות עם שהר שאיבד לגמרי את מקומו בחוד החיפאי. שהר, שכבר עבר לא מעט קבוצות בקריירה, איבד כבר בגיל 33 את המהירות שלו, אבל עדיין ניחן ביכולת שמירה על הכדור וראיית משחק. תכונות אלה יכולות למצב אותו כגיבוי לשרי.
אז אמנם בעיטות מרחוק כמו שרי אולי פחות ריאליות לשהר, אבל הכנסות כדור בין שניים ומסירות מפתח הוא יכול אף יכול לחלק לחבריו בשפע.
חלון ההעברות נסגר, אבל נפתח חלון הזדמנויות לארד ולשהר. מי יודע אם בכר אכן יפעל ככה, אולי בחלון הקרוב בינואר לא ידברו על חיזוק בעמדות אלה בכלל. עכשיו זה הזמן לבצע את הניסוי, מקסימום זה יצליח.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.