לוזון: "זאת פסגה שקשה להסביר אותה"
(באדיבות ONE)
בהתאחדות לכדורגל הוחלט לזמן את מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון לבירור בעקבות הסטירה לזיו מורגן במהלך משחק העלייה ליורו, והאמירה שעליה התנצל מאוחר יותר: "סידרתי לכל השחקנים חופשה בבוקרשט עם אליבי".
בהתאחדות לא ידעו תחילה כיצד להתייחס לדברים, אבל הסטירה למורגן, אותה הגדיר לוזון כמדרבנת בלבד, יצרה תהודה גדולה בעולם וגרמה מבוכה להתאחדות. לוזון יתבקש להסביר את התנהגותו, אבל לא נראה כי יוטלו עליו סנקציות. גורם בהתאחדות אמר: "גיא הוא מאמן של נבחרת ישראל ומודל לחיקוי לשחקנים, ולפיכך מצופה ממנו להתנהגות אחרת. הכל בפרופורציות, אבל הוא צריך להבין את המעמד שלו ולהתנהג בהתאם".
2 צפייה בגלריה
לוזון
לוזון
"מצופה ממנו להתנהגות אחרת". לוזון
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
גיא לוזון סוטר לזיו מורגן
גיא לוזון סוטר לזיו מורגן
לוזון סוטר לזיו מורגן. "רק ניסיתי להעיר אותו"
(צילום מסך)
אתמול אמר לוזון בשיחה עם "ידיעות אחרונות" ו-ynet: "יצאתי מהמשחק מאושר ושמח בחלקי. לא קראתי רשתות חברתיות או תקשורת, התרכזתי בעיקר ולא במה שמסביב. הסטירה? היחסים שלי עם השחקנים מאוד קרובים, ועם זיו מורגן הם חמים ונהדרים. תוך כדי משחק ניסיתי לדרבן אותו, לעורר אותו בקטע חיובי. כמו שהצ'פחה, המכה הקטנה, הייתה לסנטר היא יכולה הייתה להיות לכיוון הכתף. בטח שזאת לא אלימות, רק ניסיתי להעיר אותו. כל מי שרוצה לשייך את זה לאלימות טועה ומטעה, אתה יכול לשאול את מורגן ולהבין מה קרה שם".
ומה מורגן אמר? "יש ביני לבין לוזון יחסים מיוחדים של להט ודרבון. אלה היו דקות מאוד חשובות, וזה היה בשביל להעיר אותי. כולנו מכילים אותו, הוא מאמן ענק ואני מוכן לקבל עוד כמה כאלה בשביל לעלות ליורו".
על המשפט על בוקרשט אמר לוזון: "אני מתנצל, בדיחה לא מוצלחת שלא הייתה צריכה להיאמר. מתנצל אם מישהו נעלב או נפגע".