לוזון: זאת פסגה שקשה להסביר אותה
(צילום: ONE)
"אמרתי לשחקנים שלי באסיפה, שאימנתי מ-2001 מאות משחקים וצפיתי באלפי משחקים, אבל את המשחק של 2007, העלייה ליורו הצעירות של ישראל בניצחון על צרפת, אלה תמונות שאני זוכר גם עכשיו. הסברתי להם שלדור שלהם יש הזדמנות להישג של פעם בחיים, בעבורם זה יורו ראשון וכאחד שחווה אותו, אני שמח הרבה יותר". גיא לוזון סיים לחגוג את העלייה ליורו, ונתן ריאיון מיוחד ל-ynet שבו התייחס גם לסערה סביב הסטירה שנתן לשחקן זיו מורגן ("רציתי לעודד אותו") ולאמירה השנויה במחלוקת על בוקרשט ("מתנצל").
מה קרה במכבי פ"ת? "במכבי פ"ת הייתה לי תקופה נפלאה. אינספור שחקנים עלו מהנוער לבוגרים, שלושה או ארבעה שחקנים נמכרו לאירופה בתקופה שלי כמו דור חוגי, תאי בריבו, ליאל עבדה ולאמק בנדה. עלינו לגמר הגביע, עלינו ליגה בקלילות. שנה לאחר מכן הגענו לפלייאוף העליון עם קבוצה צעירה ושחקנים מהלאומית. בחצי השנה הראשונה בעונה שעברה עשינו טעויות בבניית הסגל, מזל רע עם פציעות ותוצאות לא טובות ולכן עזבתי. היה טעם מר בחודשיים האחרונים, זה העיב על כל הקבוצה".
2 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
גיא לוזון. העפיל ליורו
(צילום: עוז מועלם)
ומאז ועד למינוי מאמן הצעירה? "היו לי הצעות מאויפשט מהליגה ראשונה בהונגריה וכמה מליגת העל שסירבתי להן, כי לא הרגשתי בשל או רעב מספיק כדי לחזור. ברגע שדיברתי עם אורן חסון והוא אמר לי שאחת המטרות היא עלייה ליורו, זה הדליק והצית בי את הניצוץ. עבודה בנבחרת היא לא פשוטה לי נפשית, אני אוהב את העבודה היום-יומית, אבל העובדה שהיה צ'אנס לעלות ליורו גרמה לי לקחת את התפקיד. שמח שהגשמנו את החלום".
מרגע המינוי, היו ביקורות כי מדובר בהחלטה פוליטית שהנחיתה אותך בנבחרת. "אני כבר עשרים שנה בעסק הזה, תפקידו של מאמן הוא לא להתרכז במה שאומרים לטוב ולרע, אלא להתייחס עניינית ומקצועית להשיג את התוצאה. מהרגע שמוניתי התרכזתי רק במטרה לסיים במקום השני ואז לעבור את הפלייאוף. תמיד יהיה מי שיגיד משהו, השאלה מה אתה עושה ומשיג".
2 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
"לא הרגשתי רעב לחזור לליגת העל"
(צילום: עוז מועלם)
היורו בעוד שנה. אתה רוצה להישאר מאמן במסגרת נבחרות? "לא מסתכל רחוק מדי. מהרגע שנקבל את ההגרלה ונראה את רשימת היריבות, אהיה מרוכז רק בהן, לעשות את התוצאות הטובות ביותר ביורו. אחריו אלוהים גדול. הערכת מצב על הסיכויים שלנו בנבחרת נוכל לעשות רק אחרי שאדע מה הסגל ומי יהיו היריבות".

"ניסיתי לדרבן את מורגן"

מה עבר עליך כשהחלטת לסטור למורגן? "אהיה הכי אמיתי, מאתמול אני מאושר ושמח בחלקי, רואה את המשחק, מנתח אותו, יושב במיטה ולא קורא רשתות או תקשורת, מרוכז בעיקר ולא במה שמסביב. היחסים שלי עם השחקנים מאוד קרובים, עם זיו מורגן הם חמים ונהדרים. תוך כדי משחק ניסיתי לדרבן אותו, לעורר אותו בקטע חיובי. כמו שהצ'פחה, המכה הקטנה, הייתה לסנטר, היא יכולה הייתה להיות לכיוון הכתף. בטח שזאת לא אלימות, רק ניסיתי להעיר אותו. כל מי שרוצה לשייך את זה לאלימות טועה ומטעה, אתה יכול לשאול את מורגן ולהבין מה קרה שם. מי שמכיר אותי יודע מה הקרבה שלי לשחקנים בכל קבוצה שהייתי בה. מי שחושב אחרת, בעיה שלו".
זיו מורגן אמר: "יש ביני לבין גיא לוזון יחסים מיוחדים: להט, דרבון. אלה היו דקות מאוד חשובות והיה משהו לצחוק. זה היה בשביל להעיר אותי. יש בינינו קשר מיוחד. כולנו מכילים אותו, הוא מאמן ענק ואני מוכן לקבל עוד כמה כאלו בשביל לעלות ליורו".
לי אישית הייתה יותר בעיה עם האמירה שנוסעים לבוקרשט ויש אליבי. "אני מתנצל, בדיחה לא מוצלחת, הומור לא מוצלח שלא היה צריך להיאמר. מתנצל אם מישהו נעלב או נפגע".