בעקבות הניצחון הענק על נבחרת אלבניה, נבחרת ישראל הבטיחה את המקום הראשון בבית - שזה אומר עלייה לפלייאוף היורו וגם עלייה לדרג 2 בהגרלה של המוקדמות שתיערך ב-9.10. איזה הישג לאלון חזן ולשחקניו. אחרי לא מעט פעמים בהן הנבחרת כשלה ברגע האמת, שחקני הנבחרת הגיעו למשחק כשהם ידעו שהפעם זה שלהם ואפשר לשבור את המנחוס מהעבר. אין יותר מתוק מלעשות את זה עם שער בדקה ה-92.
הנבחרת הוכיחה לכולנו שאפשר לעשות אחרת, שגם אם לא הולך תמיד אפשר להשתפר, ואם מדינות בדרג שלנו וגם בדרג הנמוך יותר עשו דבר או שניים בכדורגל, אז גם הנבחרת שלנו מסוגלת להשיג תוצאות - אם רק נעבוד נכון ונשחק כדורגל טוב ולוחמני שמשדר משהו יותר חיובי על המגרש.

1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם תאי בריבו
שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם תאי בריבו
נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)

מילה טובה מגיעה לחזן, שפשוט במלוא הביטחון שידר אמונה בשחקנים, דע מה הם שווים, ראה מה הם מסוגלים להביא למשחק. הוא ידע שכמו שאפשר לאבד הכול בדקה האחרונה אפשר גם להשיג. בנוסף לכך, 2-4-4 זה מערך בו הנבחרת משדרת נחישות, לוחמנות ויציאה להתקפה, ולא רק לשמור על השער. לא בטוח בכלל שחזן ישיג את המטרה שאף מאמן לא השיג לפניו, עלייה ליורו, אבל עם החוזק והאמונה שהוא משדר בחדר ההלבשה זו לא שאלה של אם אלא רק מתי.
עם כל הדברים היפים שהביא איתו הניצחון בבלומפילד, יש גם דבר פחות נעים שצריך לדבר עליו, וזה הסיפור עם ערן זהבי שביקש חדר לבד ועל כן לא זומן לנבחרת. זהבי הוא שחקן ענק שהביא לנבחרת ולנו האוהדים הרבה רגעים מרגשים' ולא מובן מאליו בכלל שהוא עקף את מרדכי שפיגלר בטבלת מלך השערים בכל הזמנים (זהבי 33, מוטל'ה 32). אבל זהבי צריך להבין שזה לא תוכנית כבקשתו, ושאין שחקן שהוא מעל הנבחרת כי הנבחרת היא של כולנו. מי שלא מוכן להשלים עם זה מקומו הוא מחוץ לסגל הנבחרת, גדול ככל שיהיה.
בנוסף לכך, חזן ובניון צריכים לחשוב על היום שאחרי זהבי, כי הוא כבר לא ילד. במשחקים האחרונים ראינו שיש על מי לסמוך לקראת הקמפיינים הבאים של הנבחרת, שחקנים כמו שון וייסמן, דולב חזיזה, ליאל עבדה, מנור סולומון כשיחזור מפציעה, אוסקר גלוך שבשלב כזה או אחר יקבל תפקיד קבוע בנבחרת הבוגרת, וכו'.
הדרך ליורו 2024 עוד ארוכה מאוד, וחזן ובניון יודעים שדרושה עוד המון עבודה עם השחקנים. עכשיו, כשהנבחרת מגיעה לקמפיין הקרוב מדרג 2 ויש את פלייאוף היורו (חצי גמר וגמר) כהזדמנות נוספת, אני מאמין שכדורגל טקטי, התקפי ונחוש כמו שהנבחרת שיחקה מול אלבניה יכול להוביל אותנו לגרמניה ב-2024.
בהצלחה לנבחרת של כולנו, אל-אל ישראל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.