אלופת העולם צרפת נעלה אתמול (ראשון) את קמפיין ליגת האומות שלה בקול ענות חלושה. הנבחרת של דידייה דשאן הפסידה 2:0 לדנמרק ולא ירדה לדרג ב' רק בגלל שבמשחק המקביל קרואטיה גברה 1:3 על אוסטריה והורידה אותה לדרג ב' בדרך לחצי הגמר.
הצרפתים נעלו קמפיין אומלל עם 5 נקודות מ-18 אפשריות ו-5 שערי זכות בלבד. הם ניצחו רק פעם אחת (0:2 ביתי נגד אוסטריה), הפסידו שלוש פעמים וסיימו פעמיים בתיקו.
3 צפייה בגלריה
דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת
דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת
קמפיין מביך מבחינת הנבחרת שלו. דשאן
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
5 נקודות מ-18. אמבאפה
(צילום: AFP)
"אני לא חושב שאנחנו שבר כלי", אמר בסיום דשאן, "גם לנו היו הרבה הזדמנויות, אבל לא היינו יעילים, ביצענו כמה טעויות בחלק האחורי. יש לנו נבחרת צעירה מאוד עם שחקנים חסרי ניסיון. אין פה שאלה של מערכים שונים, אבל כשבארבע קרנות שחקן דני כל פעם נשאר חופשי, אז אתה יכול לשחק עם שניים, שלושה או 12 שחקנים מאחורה, זה לא ישנה כלום".
למרות הכול דשאן שמר על קור רוח ואמר: "אין סיבה לדאגה, נקבל בחזרה את השחקנים המנוסים. אנחנו לא מודאגים, לכולם קשה. אתמול בלילה צפיתי במשחקים ויש עוד נבחרות גדולות שמתקשות. אנחנו לא צריכים לחשוב על עצמנו כיותר טובים מאף נבחרת אחרת, נצטרך להילחם".
3 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן שחקן נבחרת צרפת
אנטואן גריזמן שחקן נבחרת צרפת
אין סיבה להילחץ? גריזמן
(צילום: AFP)
קשר צרפת אורליין טשואמני אמר: "רצינו מאוד לפתוח טוב את המשחק ועשינו את זה כמו שראיתם. לאחר מכן עמדנו מול לחץ וספגנו שני שערים שהכניסו אותנו לבעיה גדול. לאחר מכן היינו פשוט לא מספיק טובים, אין תירוצים. אני לא חושב שאנחנו חסרי ביטחון. הכול היה יפה ונהדר עד לפני 24 שעות, ניצחנו את אוסטריה אחרי משחק קבוצתי יפה. היום לא היינו מספיק טובים. נסתכל מה אנחנו יכולים לעשות כדי לתקן את המצב. אני לא חושב שזה מדאיג. כולנו מכבדים את ליגת האלופות, אבל גביע העולם יהיה משהו אחר לגמרי".
החלוץ אנטואן גריזמן הוסיף: "שיחקנו טוב ב-30 הדקות הראשונות, אבל היו לנו בעיות קשות בקרנות. לא הצלחנו לשפר את העניין הזה. ספגנו שער שכאב לנו, הקהל שלהם דחף אותם והם לחצו עלינו גבוה. ניסינו לשחק, אבל לא היה לנו מספיק ביטחון כדי לצאת קדימה. היינו צריכים למצוא את אוליבייה ז'ירו. אני ממש לא מודאג. יש לנו נבחרת ומאמן שמכוונים גבוה מאוד במונדיאל. הכול תלוי בנו כדי לסדר את הדברים".