אחרי הרבה שנים בחו"ל - בסין ובהולנד - ערן זהבי עושה את החג בישראל ורגע לפני ראש השנה, ערך ריאיון לאתר הרשמי של מכבי ת"א. "זה מוזר, לא עשיתי חג בישראל הרבה מאוד שנים. גם כשהייתה לנו הזדמנות לעשות את זה, הייתי בנבחרת או משהו כזה", סיפר זהבי.
הכוכב בן ה-35 התייחס גם לביקור שלו עם פ.ס.וו בעונה שעברה בבלומפילד במסגרת הקונפרנס ליג. "זה היה מרגש. השחקנים והצוות בפ.ס.וו היו בהלם. הם לא הכירו איזו הילה יש סביבי פה בישראל, במיוחד במכבי ת"א. הם לא רואים אהבה כזאת כל יום, לא כל שחקן זוכה לזה. היה לזה משקל בהחלטה שלי, אבל זו לא הנקודה שבה אמרתי 'אני חוזר'. היו דיבורים גם בינואר והיו שיחות מאוד טובות. שני הצדדים ידעו שזה יכול לקרות. ההחלטה לעשות את זה הייתה מבוססת על תמונת הסיום שרציתי בראש. אם מחר אתה מת, איפה אתה רוצה למות? איפה שהאנשים הקרובים אליך. זאת המטאפורה שאני רואה בראש".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"אני כאילו 'כוכב' - שמתנהג אחרת לגמרי מכוכב". זהבי
(צילום: עוז מועלם)
זהבי דיבר בריאיון גם על מכבי ת"א מודל 2022/23: "במחנה אימונים אמרתי להם שחדר ההלבשה קצת עצור. אני לא יודע אם זה מהחזרה של איביץ'. שמעתי שבשנתיים הראשונות הוא היה ממש קשוח ואנשים פחדו לנשום. אני זוכר חדר הלבשה קצת יותר משוחרר ושמח. פתאום יש הרבה מאוד ילדים טובים, אני מרגיש שהם מפחדים. אמרתי להם 'חבר'ה, צריך להשתחרר'. אנחנו לא במלחמה".
זהבי התייחס גם לימיו הראשונים בקדנציה הנוכחית שלו במדים הצהובים-כחולים: "היה מוזר, יש הרגשה של זד'ה-וו אבל הדברים הם לא אותו דבר. אתה לא באותו מקום, אותו מעמד, אתה לא אותו שחקן ואתה לא באותו גיל. פתאום אני הכי מבוגר בקבוצה, חוץ משרן ייני. צריך ליצור קשר עם השחקנים החדשים ולבנות את המעמד שלך מחדש, אפילו שאתה בא במעמד גבוה - אתה צריך להראות את זה על המגרש ומחוצה לו".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"הדבר שהכי היה חסר לנו זו המשפחה". זהבי
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
זהבי החמיא לו בענק. איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
החלוץ החמיא בענק למאמנו הנוכחי, ולדימיר איביץ'. "דיברנו לפני שחתמתי והיה מאוד חשוב לי לשמוע איך הוא רואה את הדברים, אם הוא מכיר אותי ומה הוא שמע עליי", הסבר זהבי. "בסך הכל, אני לא אוהב את ההגדרה הזאת, אבל אני כאילו 'כוכב' - שמתנהג אחרת לגמרי מכוכב. היה חשוב לי לדעת אם הוא יודע ומבין את זה, ולא מפחד להתמודד עם שחקן שהוא קצת יותר חזק ממה שהוא רגיל לראות פה בשנתיים שהוא אימן במכבי ת"א, כי לא הייתה דמות כזו דומיננטית. הוא אמר לי שהוא לא מפחד מאף שחקן חזק, אלא אוהב שחקנים שעובדים קשה והוא יודע שאני כזה. מבחינתי, זה כל מה שאני צריך לשמוע ממאמן".
לסיכום, זהבי דיבר על החג המתקרב: "הדבר שהכי היה חסר לנו זו המשפחה. אפילו הריח של החג והילדות, אלה דברים שעושים לך זיכרונות ונוסטלגיה אחרת".