מונדיאל 2022 יחל בעוד קצת פחות מחודש וחצי, והספירה לאחור בעיצומה. הפעם הגיע הזמן לחזור לתאריך היסטורי, בו שתי נבחרות (בהפרש של כמה שנים) זכו להניף את גביע העולם. אני מדבר על ה־11 ביולי.
הראשונה היא נבחרת איטליה, שהגיעה למונדיאל 1982 כשהיא כבר 44 שנים לא זכתה בו. למעשה, הפעם היחידה בה התקרבה לזכייה הייתה במונדיאל 1970, שם הפסידה בגמר 4:1 לברזיל ופלה. אבל במונדיאל 1982 היה זה פאולו רוסי שכיכב במדי האיטלקים, שהגיעו עד הגמר.
1 צפייה בגלריה
פאולו רוסי
פאולו רוסי
פאולו רוסי
(צילום: רויטרס)
את שלב הבתים איטליה פתחה ללא ניצחון, עם שלוש תוצאות תיקו, שהספיקו לה כדי להעפיל לשלב הבא (מהמקום השני). באותם ימים, השלב הבא אליו העפילו משלב הבתים נקרא "שלב הבתים השני". כל הנבחרות שהעפילו חולקו ל־4 בתים, כשהמנצחת בכל בית מעפילה לחצי הגמר.
איטליה הוגרלה לבית לא פשוט עם ברזיל (שהייתה אחת הפייבוריטיות לזכייה) וארגנטינה (אלופת העולם), אך סיימה אותו במקום הראשון. בחצי הגמר איטליה פגשה את פולין, ולא התקשתה במיוחד. היא ניצחה 0:2, מצמד של פאולו רוסי, והעפילה לגמר.
אותו גמר, נגד מערב גרמניה, שוחק ב־11 ביולי (לפני 40 שנה). איטליה ורוסי (שגם כבש את הראשון בגמר) ניצחו 1:3 את מערב גרמניה, והניפו את גביע העולם בפעם השלישית בתולדותיהם. מאז באה עוד זכייה ב־2006, שהייתה הזכייה הרביעית והאחרונה שלה.
אז אמנם איטליה לא תשחק השנה במונדיאל (לאחר שהפסידה לצפון מקדוניה 1:0 בפלייאוף), אבל אין ספק שאת הזכייה הזו אף אוהד איטלקי לא ישכח. באותו מונדיאל, רוסי סיים עם שישה כיבושים בראש טבלת מלך השערים, ובנוסף גם סיים כמצטיין הטורניר.
ישנה עוד נבחרת שחגגה זכייה בגביע העולם ב־11 ביולי. משחק הגמר של מונדיאל 2010 נערך בתאריך הזה לפני 12 שנים, והפגיש את הולנד לספרד. עבור הולנד זה היה הגמר השלישי בהיסטוריה, ועבור ספרד הראשון.
גמר המונדיאל הראשון בהיסטוריה אליו מעפילה ספרד נקלע להארכה, עם 0:0 אחרי 90 דקות. אלא שאז, בדקה ה־116 (4 דקות לפני סיום ההארכה) הגיע אנדרס אינייסטה, כבש, והקפיץ את כל ספרד על הרגליים. בסיום, ספרד זכתה במונדיאל בפעם הראשונה שלה אי פעם, עם רגע שנכנס לפנתאון הגמרים של המונדיאלים בכל הזמנים.
הרגע הזה, בו הכדור נכנס לרשת, הוא אחד הרגעים הגדולים של נבחרת ספרד בתולדות גביע העולם. רגע שלא יישכח.
ספרד והולנד ישחקו השנה במונדיאל בקטאר, בתקווה לשחזר את הישג הגמר ההוא. עבור ספרד זו לא נראית משימה בלתי אפשרית, אך הולנד תיאלץ להתאמץ קצת יותר.
ספרו בתגובות, איפה הייתם כשאינייסטה הכניע את הולנד? והאם יצא לכם לצפות במשחק הגמר של 1982?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.