אחרי הניצחון הדרמטי 1:2 על אלבניה במסגרת ליגת האומות, נבחרת ישראל רחוקה רק 180 דקות - שני משחקים בלבד - מכרטיס ליורו 2024. כן, זו לא טעות.
הניצחון על היריבה מהבלקן הבטיח לכחולים-לבנים את המקום הראשון בבית 2 בדרג ב' בליגת האומות, והקפיץ אותה לדרג א', שם משחקות הנבחרות והכוכבים הגדולים ביבשת. ויותר מזה: הוא קירב את ישראל משמעותית לעבר השתתפות היסטורית באליפות אירופה.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים: אלי דסה, דולב חזיזה, מיגל ויטור, אור דדיה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים: אלי דסה, דולב חזיזה, מיגל ויטור, אור דדיה
התקרבו משמעותית ליורו. שחקני ישראל חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
שער הניצחון של תאי בריבו הבטיח לא רק את המקום הראשון בבית בליגת האומות, אלא גם את ההשתתפות בפלייאוף העלייה ליורו, במקרה שישראל לא תצליח לעלות לטורניר ישירות מהמוקדמות (ייערכו ממרץ עד נובמבר 2023). ניצחונות בשני משחקים בפלייאוף יבטיחו לאלון חזן ושחקניו את הכרטיס לטורניר שייערך בגרמניה בעוד שנתיים.
לפני שנתיים סיימה ישראל במקום החמישי בבית שלה במוקדמות יורו 2020, אך הצליחה לעלות לפלייאוף באמצעות מסלול ליגת האומות. השחקנים של וילי רוטנשטיינר פגשו אז את סקולנד בחוץ והודחו בדו-קרב פנדלים אחרי 0:0 ב-120 דקות. משחקי הפלייאוף צפויים להתקיים ב-21 וב-26 במארס 2024, וגם הפעם יהיה מדובר במשחק אחד - ללא גומלין.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים: עומרי גלזר, שון גולדברג, , דולב חזיזה, אלי דסה, מיגל ויטור
שחקני נבחרת ישראל חוגגים: עומרי גלזר, שון גולדברג, , דולב חזיזה, אלי דסה, מיגל ויטור
יפגשו את אריות היבשת. שחקני ישראל חוגגים עלייה לדרג א'
(צילום: עוז מועלם)
יש לציין שישראל קיבלה דרך נוחה מאוד בליגת האומות. הסיבה המרכזית לכך שהיא השעייתה של רוסיה בגלל הפלישה לאוקראינה. רוסיה שובצה עם ישראל באותו בית, והעונש הכבד שהוטל עליה הותיר את בית 2 עם שלוש נבחרות בלבד, וללא הנבחרת שהייתה אמורה להיות החזקה ביותר בו. בנוסף, שתי היריבות הנוספות - אלבניה ואיסלנד - נחשבות חלשות יחסית. ישראל גם לא ניצחה את איסלנד, אלא סיימה איתה פעמיים ב-2:2.
ב-9 באוקטובר תיערך בפרנקפורט הגרלת הבתים במוקדמות היורו, והנבחרות יחולקו לעשרה בתים. בניגוד למונדיאל ובשל הגדלת אליפות אירופה ל-24 נבחרות, שתי הראשונות מכל בית יעלו אוטומטית. כלומר, 20 נבחרות יצטרפו לגרמניה המארחת. שלוש נבחרות נוספות יצטרפו דרך ליגת האומות, והכחולים-לבנים יימנו עליהן אם לא יצליחו לתפוס את הכרטיס הישיר ליורו דרך המוקדמות.
3 צפייה בגלריה
ניר ביטון ואנדי רוברטסון בסיום המשחק
ניר ביטון ואנדי רוברטסון בסיום המשחק
בפעם האחרונה שהנבחרת הייתה בפלייאוף העלייה ליורו הפסדנו לסקוטלנד
(צילום: רויטרס)
גם בכל מה שקשור למוקדמות עצמן יש לניצחון משמעות רצינית. בזכות העובדה שישראל סיימה ראשונה בבית שלה בליגת האומות, היא שובצה בקבוצת האיכות השנייה בהגרלת מוקדמות היורו. זה יבטיח לה הגרלה נוחה יותר מאשר אם הייתה משובצת בדרג השלישי וישפר את הסיכוי לזכות בכרטיס ליורו היישר מהמוקדמות, מבלי להזדקק בכלל למשחקי הפלייאוף.
פורסם לראשונה: 16:05, 24.09.22