יום שבת, 08.06.2024 שעה 16:38

"ג'וקוביץ' על יוני? זה כמו שמסי יפרגן לחזיזה"

אנדי רם, השותף המיתולוגי של ארליך, בראיון פרידה טרם הטורניר האחרון של חברו הטוב: "לא נתפס שנובאק דיבר עליו ככה", וגם: במה הוא הודה לראשונה?

|
נובאק ג'וקוביץ' יוני ארליך (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' יוני ארליך (רויטרס)

טורניר ווטרג’ן בתל אביב יוצא לדרך ועם כל הכבוד לכוכבים הנוצצים שיגיעו לתל אביב, הסיפור הגדול לפחות מהצד הכחול-לבן הוא יוני ארליך. טניסאי הזוגות הבלתי נגמר יחתום את הקריירה המפוארת בצורה הנוצצת ביותר שיכולה להיות, שיתוף פעולה בטורניר הזוגות עם נובאק ג’וקוביץ’ הגדול.

לקראת שיתוף הפעולה המסקרן, היה זה אנדי רם, שותפו המיתולוגי של ארליך, שסיפר בראיון פרידה ל-ONE (פרידה מהקריירה של יוני כמובן) על הדרך המדהימה שעשו השניים – מה היה סוד הקסם, קצת מהחוויות הרבות שצברו במהלך השת”פ, על הריבים ואפילו על מה אנדי הודה לראשונה. בנוסף, רם גם התייחס להופעת הפרידה של חברו הטוב בתחרות בתל אביב.

אנדי, מה דעתך על הדרך בה יוני יסיים את הקריירה?
“ככה יוני צריך לפרוש, לא הרבה זוכים לפרישה כזו. קודם ניצחון בגביע דייויס ועכשיו שיתוף הפעולה עם נובאק ג’וקוביץ’, השחקן אולי הכי גדול בהיסטוריה. נובאק בא לכבד אותו, זוכר לו חסד נעורים אחרי שזכה איתו בטורניר הזוגות האחרון. מגיע לו כל שנייה מזה, הוא מודל לחיקוי, סמל לכל ילד, ספורטאי בעולם, לא רק בארץ, איך הוא שומר על הגוף שלו ואיזו מקצוענות”.

אנדי רם ויוני ארליך (יניב גונן)אנדי רם ויוני ארליך (יניב גונן)

שיתפת איתו פעולה במשך שנים, מה מיוחד בו?
“איך יוני אוהב את הספורט, זה משהו מדהים וצריך פשוט להעריץ אותו. בנאדם שהספידו אותו ולא נתנו לו צ’אנס מאולי אחרי הנוער, שהפך לשחקן בוגרים תמיד היה אחד שפחות החמיאו לו, יותר ביקרו אותו ואני חושב שהוא התגלמות של מה זה אמונה עצמית ברמות הכי גבוהות”.

מה היה סוד הקסם שלכם?
“מה שהפך את אנדיוני לאחד הצמדים הטובים בעולם זו האמונה העצמית שיוני הכניס בנו. הדבר שמייחד אותו, ללא קשר לטניס, מבחינה מנטלית הוא עולה לכל משחק בידיעה שהוא יכול וצריך לנצח את המשחק. ככה הוא עלה, לא תמיד זה עבד. פדרר ניצחנו, ג’וקוביץ’ ניצחנו וגם את האחים בראיין, אבל זו האמונה שהוא שווה בין שווים, זה משהו מטורף. להבדיל אלף הבדלות ממה שחשבו עליו”.

נובאק ג'וקוביץ (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ (רויטרס)

ספר לי קצת על שיתוף הפעולה בניכם?
”יוני ואני זה שחור ולבן, 180 מעלות באופי, באנרגיות, בשלווה. החיבור הזה היה מדהים, הצלחנו כל אחד להביא 100 אחוז. הסיפור זה שכמה שאנחנו שונים לרוב הסכמנו על הכול, פרגנו ואני חושב שזה הסוד שלנו. הלב, החברות האמיתית של לפני ואחרי הטניס, משהו מאוד אמיתי. הוא החבר הכי טוב שלי גם אחרי, מדברים כל יום. אני מכיר אותו מגיל 12 ועדיין חבר הכי טוב, לא רק של אינטרס על המגרש. הרבה מעבר לזה, היו לנו חוויות מטורפות, אליפות אוסטרליה הפתוחה – התגשמות החלום עם החבר הטוב שלך, אח”כ הייתה התפרצות רגשות מטורפת”.

ספר איזו חוויה משם.
“קנינו כרטיסים להופעה שם ובאנו 20 אנשים, בירות חופשי, היינו ממש בטרפת, התקשרנו לאפילו ראש הממשלה. היי שקשה מאוד להגיע אליו, ביום-יום אי אפשר להגיע לזה, כמו באותם ימים של ההישגים. החיבור הזה תמיד היה משהו עוצמתי, לא משנה עם מי שיחקתי. היו לנו ריבים, אני הייתי הבעייתי מבין שנינו, אני זה שעושה ברוגז ונאטם”.

אנדי רם (ראובן שוורץ)אנדי רם (ראובן שוורץ)

יצא לכם בטח לריב כמה פעמים?
“היו לנו כמה כאלה, ריבים קטנים על המגרש. היה לנו בתאילנד כזה ובארה”ב, ככה החלטתי שאני לא מדבר איתו באמצע המשחק. זה בעיקר בא ממני, אני הייתי הילד המגודל/המפונק, אף פעם לא הודיתי בזה עד היום, תמיד הייתה הסכמה שקטה שאני כזה. היה לו קשה איתי, להתמודד עם המצבי רוח שלי”.

למי היה יותר קשה להסתדר עם מי?
“הקיצוניות שלי היא בעייתית, שזה בפני עצמו דבר קשה. בגדול היה לו קסם שידע איך להתמודד איתי. איך היינו משלימים? הייתה לנו פסיכולוגית, הכניסה בינה לראש שלי, מתווכת שלנו ולימדה אותנו איך לתקשר. זו סוזן מדנבר קולרדו, עשתה עלייה לאחרונה. היא הסיבה שהצלחנו להגיע לרמות הכי גבוהות, עבדה איתנו וליוותה איתנו”.

יוני ארליך (חגי מיכאלי)יוני ארליך (חגי מיכאלי)

איך התחושות לקראת הפרישה של יוני, השריד האחרון של הדור ההוא?
“קצת יום עצוב, דודי בקרוב יפרוש, זה הדור שהיה והוא עוד רגע מסתיים. בכל אופן, כיף עכשיו לשתף פעולה מחוץ למגרש, ננסה להמשיך לעשות דברים יחד. אני מתרגש בשביל התקופה הזו, מרוב שאני אוהב אותו אני מנסה לדאוג לו ליום שאחרי. המעבר הזה שונה ומיוחד, היה לי חשוב לעזור ליוני במה שאני יכול”.

אז מה צופן לו העתיד?
“באחד הכובעים שלו הוא כנראה יחליף אותי ויהיה המנהל המקצועי של מרכזי הטניס, יהיה אחראי על כל המרכזי טניס בתקווה. נכנס לטניס, יישאר שם ויעזור לפתח ולעשות. בן אדם חיובי אז זה מעולה, אני ממש שמח שככה הוא מסיים, מגיע לו. יכל להיגמר הרבה יותר גרוע, נגמר בצורה הכי גדולה. הבאתי סרטון מנובאק, מדבר עליו בצורה כל כך יפה, יוני התחיל לבכות, גם אני התרגשתי. מדהים איך שחקן כזה מדבר עליו, איזה הערכה, איזה כבוד”.

נובאק ג'וקוביץ' ויוני ארליך (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' ויוני ארליך (רויטרס)

אתה דאגת לסרטון שנובאק מדבר עליו, מה דעתך על מה שאמר?
“אני חושב שלא מעריכים את זה כל כך פה, זה לדעתי כמו שמסי ידבר ככה על חזיזה, ספורטאי בסדר גודל שכזה מדבר על ספורטאי ישראלי. זה לא נתפס, ליד מי היינו, פדרר, ג’וקוביץ’, נדאל. היינו בטופ של הספורט, אמנם אין את החשיפה של הכדורגל, אבל זה משהו גדול. אמאל’ה איזה כיף, המשחק שהכי מעניין אותי בטורניר זה הזוגות כמובן. אני הולך ללוות אותו, להיות סוג של מאמן אפילו”.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */