לאחר הודעת נשיא רוסיה מחפשים אזרחים רבים כיצד לברוח מהמדינה. כרטיסי הטיסה למדינות שונות באירופה אוזלים או מתייקרים. אנדריי ממוסקבה סיפר ל-ynet: "אני חושש מאוד, לא נוסע יותר במטרו". משאלי העם במחוזות הכבושים באוקראינה יצאו לדרך. באוקראינה טוענים: הרוסים מאלצים תושבים להצביעסוכנויות הידיעות, נועה לביא | פורסם:22:10
בזמן שמשאלי העם יצאו לדרך במחוזות הכבושים באוקראינה, ברוסיה חוששים היהודים לאחר הודעת הנשיא ולדימיר פוטין על גיוס מאות אלפי חיילי מילואים מוקדם יותר השבוע. הם מספרים על חברים שמגויסים היישר מבתיהם, ברחוב, במטרו או אפילו במוסדות הלימודים. כעת, הם מנסים לברוח מרוסיה
אנדריי (שם בדוי) ממוסקבה, בן 19, סטודנט לסוציולוגיה, בן יחיד, מסיים שנה שלישית ללימודים. הוא מקווה לעזוב את רוסיה בימים הקרובים. "עד 24 בפברואר לא תכננתי לעלות ארצה באופן כה בהול. חשבתי לסיים לימודים, להירשם לתוכנית 'מסע', אבל כרגע המצב כזה שככל הנראה אצטרך להגיע לישראל ורק אז להגיש מסמכים לקבלת האזרחות במקום. יש לי ידידה בסוכנות היהודית, היא אמרה שהם בעומס רב עקב המשפט שמתנהל ברוסיה נגדם, אין כוח אדם לטפל בהכל".
הוא הסביר כי כרגע אין לו כרטיס יציאה מרוסיה, והוא מקווה להשיג אחד כזה. "אין לי עדיין כרטיסים. זה בעייתי עכשיו, רבים עוזבים דרך קירגיסטן, בלארוס וארמניה. חבר שלי מתגלית יצא לישראל דרך קזחסטן. אבל לי כרגע אין כרטיסים".
" לא עזבתי עד עכשיו כי עד פברואר היה נראה שעוד אפשר לחיות ככה, למרות שהייתי נגד. אבל אני דור שלישי למוסקבאים, זה הבית שלי, ההורים שלי לא מתכוונים לעלות - הם חוששים לא למצוא תעסוקה ופרנסה, אז לא חשבתי על זה ברצינות. בפברואר נהיה ברור שצריך לעזוב, הייתה פאניקה כמו שיש עכשיו. בקיץ ביקרתי בארץ במסגרת 'תגלית', מאוד אהבתי את המדינה, את תל אביב. עיר עם קצב שדומה למוסקבה. רציתי לעשות את זה מסודר, דרך התוכנית ואז להשאר", סיפר.
- אתה חושש לצאת מהבית? מחלקים צווי גיוס ברחובות.
"חושש מאוד, לא נוסע במטרו, יותר אוטובוסים ומוניות. הרגע חברה כתבה לי שבאחת התחנות מחלקים צווי גיוס לגברים. יש הרבה מידע ברשתות על כך, אנשים מפרסמים מקומות, כמה חברים שלי קיבלו. זה צו כללי, כתוב שאתה מחויב להגיע ללשכת הגיוס לבדיקת התאמה. החברים שלי קיבלו צווים ברחוב, ברכבת התחתית, בעבודה. אתמול אמרו שסטודנטים יכולים לסיים את לימודיהם ולא לדאוג, אבל ראיתי סרטון שהמשטרה נכנסת לאוניברסיטה ופשוט מגייסת סטודנטים ישר מהכיתות. זה נורא, אני מפחד".
מיכאל (שם בדוי), בן 29 ממוסקבה, עובד בשמונה השנים האחרונות בארגונים יהודיים. מרכז חייו הוא פעילות בקהילה היהודית במוסקבה. בימים הקרובים הוא מתכנן לעזוב לארמניה, לבדו. אשתו אמורה להצטרף אליו בשלב מאוחר יותר. לפני שבע שנים התחיל לאסוף מסמכים לקונסוליה, אך לדבריו לא היה חש בהילות לעלות לישראל ולכן זה נדחה. "אני לא אקטיביסט פוליטי, עקבתי אחרי המתרחש. זה לא שלא אכפת לי, אבל זה לא השפיע עלי ועל חיי באופן ישיר", מספר מיכאל.
אז מתי הבנת שיש בעיה?
"ב-24 בפברואר המצב השתנה. האווירה התחילה להתדרדר, הבנתי שצריך לעזוב. התחתנו באפריל עם אשתי, אבל כדי שהיא תקבל סטטוס חוקי בישראל צריך שתעבור שנה מאז הנישואים. היא גם זכאית עליה, אבל חסרים לה מסמכים, לכן צריך לחכות. תכננו לעלות בעוד שנה".
https://m.ynet.co.il/articles/ry8zadjws?utm_source=mivzakimnet&utm_medium=mobile&utm_campaign=mivzakimnet
חבר מתאריך 12.10.04
85116 הודעות, 356 מדרגים, 661 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.12.21
4203 הודעות, 24 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
אבל בתכלס, בורחים ממוות בשדות אוקראינה, השבועיים אימון ממש יועילו נגד לוחמים למודי קרבות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.21
726 הודעות, 5 מדרגים, 9 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
13440 הודעות, 82 מדרגים, 112 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.5.15
2787 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.4.22
1223 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.9.14
21435 הודעות, 45 מדרגים, 66 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
זה כל כך מזכיר נשכחות על הסיפורים של החסידים שברחו משירות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.8.19
10821 הודעות
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.02
63412 הודעות
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.8.13
12529 הודעות, 56 מדרגים, 103 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.8.18
4558 הודעות, 36 מדרגים, 46 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
השאלה היא אם אתה מאמין בצדקת הצד שלך במלחמה ובצורך להגן על המולדת, אם כן, הרוב מתגייסים בלב שלם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.10.16
1492 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.19
6149 הודעות, 16 מדרגים, 27 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.10.04
85116 הודעות, 356 מדרגים, 661 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 35
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.6.22
1014 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
פשוט להגן על הבית זה להגן על הבית. ללכת להילחם ללא סיבה נגד מדינה אחרת, בידיעה שתהפוך לבשר תותחים, זה טיפה שונה.
זה מדהים כמה סבל גרם בן הבליעל הזה פוטין. עשרות אלפי הרוגים בכל צד, מאות אלפי פצועים ועוד...
ועם כל זאת, זה הרגע שהרוסים צריכים להתקומם ולהשמיד את המשטר של פוטין. אם לא יעשו זאת, הוא ישמיד אותם: הכלכלה כבר ספגה אדירים וככל שבמלחמה הפרטית של פוטין תמשיך, כך יעמיק הבור. רבים ישלמו בחייהם או סתם יהפכו לנכים קטועי גפיים שאוכלים עם קשית וכו'.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14893 הודעות, 136 מדרגים, 272 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
ילדים של אזרח ישראלי שנולדו בחו"ל ולא היו מימם בישראל חייבים שירות צבאי(הם רק מקבלים דחייה כול עוד הם בחו"ל) אני חושב שישראל היא המדינה היחידה בעולם שמחייבת את זה, אולי צפון קוריאה השנייה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.6.22
1014 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
ובעלת תפוצה כה רבה ברחבי הגלובוס?
ובכלל אין מקום להשוואה. בישראל משרתים כדי להגן על הבית, בתנאי שירות מעולים (בטח יחסית לרוסיה). ברוביה האזרחים נקראים למות למען הגחמה הפרטית של פוטין.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.8.18
4558 הודעות, 36 מדרגים, 46 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
ציטוט:
"פטור משירות בטחון לישראלים בחו"ל
כאמור, ככלל על כל מלש"ב בגיל 16 חלה חובת גיוס והתייצבות לצווים ומיונים, והוא ייקרא לגיוס בין הגילאים 18-20 על פי החוק. יחד עם זאת, לגבי מלש"בים אשר הוריהם עוזבים את הארץ, קיימות אפשרויות של קבלת דחיית שירות וקבלת פטור משירות צבאי, בשלוש קטגוריות שונות המוסדרות בהוראת קבע אמ"ש מ-2002: יליד חו"ל, בן מהגרים, בן שליחים. כפי שצוין לעיל, גם אם הינכם עונים על כל הקריטריונים של אחד מהמקרים הזכאים לפטור, עליכם להסדיר את הפטור מול רשויות הצבא לפני עזיבה ולא בדיעבד על מנת לא להיחשב עריקים. ניתן להסדיר את המעמד באמצעות פניה מתאימה אל רשויות הצבא עוד בהיות המשפחה בישראל, וניתן לבצע זאת גם בחו"ל באמצעות פניה לקונסוליה תוך הצגת מסמכים המוכיחים את זיקתם לאותה מדינה והמוכיחים ששם מרכז חייהם.
על פי החוק, חייב כל מלש"ב השוהה דרך קבע בחו"ל, בכל מעמד שהוא, להתייצב עם הגיעו לגיל 17 בקונסוליה הקרובה למקום מגוריו, לשם רישום כנדרש בחוק שירות בטחון והסדרת מעמדו. מלש"ב אשר מבקש מעמד "בן מהגרים" או "יליד חו"ל", צריך לקבל אישור גורם מוסמך בצה"ל כי הוא עונה על כל התנאים לצורך קבלת הכרה כאמור. רק הכרה ואישור מגורמי הצבא יובילו לפטור משירות בטחון לישראלים השוהים בחו"ל.
"יליד חו"ל"
יליד חו"ל הוא אזרח ישראלי שנולד בחו"ל, אשר בעת לידתו היו הוריו, שניהם או אחד מהם, בעלי אזרחות ישראלית. תנאי הכרחי לקבלת מעמד יליד חו"ל, הוא שמקום מושבו הקבוע של האזרח הישראלי ברציפות מיום לידתו הוא בחו"ל, ובלבד שהוריו לא התגוררו בישראל ממועד לידתו ועד להגיעו לגיל 16. במקרה של הורים גרושים, כאשר המלש"ב בחזקתו של ההורה שנמצא בחו"ל, יש להראות שאותו הורה המשיך להתגורר דרך קבע בחו"ל עד הגיעו של המלש"ב לגיל 16.
"בן מהגרים"
"בן מהגרים" הוא מי שבגיל מסויים עוזב את הארץ, יחד עם משפחתו, נוכח החלטת הוריו להגר מישראל. מאחר וזכותם של ההורים להעתיק את מקום מגוריהם, ומתוך כוונה שלא להפריד בין ילד למשפחתו, קיים הסדר "מעמד בן מהגרים", המאפשר לצעיר לעזוב את הארץ עם משפחתו מבלי להיות חב בחובת שירות בצה"ל. מלש"ב יוכר כ-"בן מהגרים" בתנאי שעזב את הארץ עם הוריו לפני הגיעו לגיל 16, ובלבד שעד הגיעו לגיל 18 היה מקום מושבו הקבוע במדינה בה מתגוררים הוריו. במקרה של גירושים בין ההורים, יקבל מלש"ב אשר מתגורר עם ההורה המשמורן בחו"ל מעמד של בן מהגרים גם אם ההורה השני חזר לישראל, ובלבד שיוכיח שמרכז חייו הוא עם אותו הורה המתגורר בחו"ל. בניגוד לדיעה הרווחת – כדאי שתדעו שמעמד בן מהגרים ניתן להסדיר גם מראש וגם בדיעבד (במידה ואתם עומדים בקריטריונים). לצורך טיפול בהסדרת מעמד זה, יש להיעזר בעורך דין צבאי מיומן ומנוסה, אשר מכיר את המערכת על בוריה ויודע כיצד להסדיר את המעמד.
"בן שליחים"
בן שליחים הוא מי שלפחות אחד מהוריו שעימו הוא שוהה בחו"ל מייצג בחו"ל גוף ישראלי כלשהוא, ממשלתי, ציבורי, פרטי או אחר, או שההורה עובד בגוף בינלאומי כלשהוא מטעם גוף ישראלי. גם במקרה כזה ניתן לבקש עבור המלש"ב מעמד מיוחד, ואמנם הוא אינו זכאי למעמד המיוחד של בן מהגרים או יליד חו"ל, אך הוא יוכל לבקש את דחיית ההתייצבות לשירות בטחון עד לסיום לימודיו התיכוניים בחו"ל .
לאחר קבלת האישור וקבלת המעמד "בן מהגרים", לא חייב המלש"ב להתייצב לגיוס, והוא יכול להמשיך את שגרת חייו בחו"ל עם הוריו. לצורך שמירה על המעמד, יש לקיים תנאים מסויימים, אשר אי קיומם יוביל לביטול הפטור. כך, מלש"בים תושבי חו"ל הנמנים על אחת מקטגוריות הפטור, רשאים להגיע מדי שנה לביקור לתקופה אשר לא תעלה על 120 יום . בנוסף, למלש"ב קיימת זכות חד פעמית לשהות בישראל לתקופה בת עד שנה. ביקור ארוך מתקופה זו בשנה או שהות ארוכה מהניתן בישראל, יובילו לביטול המעמד וזימונו לגיוס לצה"ל."
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
121624 הודעות, 289 מדרגים, 482 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות, 28 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.9.16
9231 הודעות, 75 מדרגים, 124 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
צבא רוסיה: שירות 4 שנים עם חופשה של חודש אחד אחרי שנתיים, שירות אלפי קילומטרים מהבית, אוכל מזעזע, אלימות, תנאים מחפירים, ערך מינימלי לחיי אדם אם בכלל, והכי גרוע ששולחים אותם למלחמת ברירה באומה שדומה להם ולא תקפה אותם.
צהל: במקרה הכי גרוע חופשה כל חודש, מרחק מקסימלי מהבית לבסיס 600קמ (למי שגר באילת ומשרת על גבול לבנון, אם יש מישהו כזה בכלל), אוכל ברמה סבירה לחלוטין, אלימות אינה קיימת, ערך מקסימלי לחיי אדם, והכי טוב שאתה שומר על הבית שלך באופן מובהק וברור.
אני בטוח שצעיר יהודי ברוסיה יעדיף להתגייס כאן ישר בירידה מהמטוס ולא להסתכן בגיוס רוסי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.4.16
3413 הודעות, 64 מדרגים, 36 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.9.16
9231 הודעות, 75 מדרגים, 124 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 39
לגבי כל השאר אין לי ספק שלא השתנה משנות החמישים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.2.12
7121 הודעות, 47 מדרגים, 77 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
חוויותיו נשמעו דומות יותר לאדם שנכלא בכלא עם אנשים מסוכנים ואלימים ולא כמו של חייל בשירות צבאי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.4.22
1223 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
ממש חצה את כל המדינה ליטרלי בשביל להגיע הביתה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.9.16
9231 הודעות, 75 מדרגים, 124 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 72
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.1.19
22574 הודעות, 209 מדרגים, 408 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
אבל כאשר הם באים לכאן רק כאשר חבל התלייה נכרך סביב צווארם, זה מתסכל.
המלחמה מתחוללת כבר כמה חודשים והם לא מיהרו לבוא לכאן. חשבו שאפשר להמשיך ככה, ועכשיו בוער להם לבוא דווקא לכאן. זה מקומם.
יש עוד מדינות בעולם שיש שם יהודים, מוזמנים לשם.
אלה שברחו לכאן מיד בהתחלה עדיפים בעיני. זיהו סכנה ובאו מיד.
הנוכחיים אוהבים את אמא רוסיה, שילחמו עבורה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.6.14
8360 הודעות, 48 מדרגים, 88 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
12813 הודעות, 37 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.10.20
16628 הודעות, 84 מדרגים, 164 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
12813 הודעות, 37 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.9.14
21435 הודעות, 45 מדרגים, 66 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.10.20
16628 הודעות, 84 מדרגים, 164 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.12.21
251 הודעות
בתגובה להודעה מספר 5
ברוכים הבאים!!
הלוואי ועוד אלף צעירים וצעירות כמותו יעלו ארצה.
אנחנו צריכים אותם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.10.20
16628 הודעות
בתגובה להודעה מספר 17
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.10.20
16628 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.8.22
558 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.5.15
2787 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
ארץ ישראל היא המקום היחיד בעולם ליהודים
ברוך אתה ה מקבץ נדחי עמו ישראל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.8.22
558 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.1.14
3827 הודעות, 22 מדרגים, 44 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.8.22
235 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
Bitches stay!!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.10.20
4990 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יאללה לצבא הרוסי, קדימה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.8.22
558 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.10.20
4990 הודעות
בתגובה להודעה מספר 24
לשירות צבאי כפי שנקבע ע״פ חוק במדינה האהובה שלהם שהם לא טרחו לעזוב עד עכשיו לאור כל הטירוף שאחז בה בחצי השנה האחרונה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות, 28 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
כל יהודי שבא לפה זה ברכה ועוד מסמר בארון של המטרה הפלסטינית.
שרוסיה ואוקראינה ישרפו אנחנו צריכים לדאוג לעצמינו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.10.20
4990 הודעות
בתגובה להודעה מספר 28
רק מה זה קשור? זה שהם יהודים זה שולי.
הם אזרחי רוסיה? חיים שם מאז ה-24.2? הכל טוב? יאללה, להתגייס.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות, 28 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.10.20
4990 הודעות
בתגובה להודעה מספר 30
חיים שם? לא עזבו עדיין?
קדימה, למלא את החוקים ולגלות אזרחות טובה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.7.22
1109 הודעות, 6 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
יכול להיות שגם אתה תחפש לברוח מישראל אם המצב פה יהפוך לבלתי נסבל והמדינה תהיה בדרך לקריסה או דיקטטורה אכזרית.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.14
26114 הודעות, 131 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 34
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות, 28 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
אני עדיין אוהב את מדינתי יותר. אין לי מושג מה הסיפור שלך, כנראה אהבתך לאוקראינה מעבירה אותך על הדעת אבל מקומם של יהודים בארץ ישראל. משפחתי לא עלתה לפה ממוסקבה מתוך ציונות אלא מתוך חשש. זה לא מפריע לנו להיות ישראלים גאים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.5.22
1298 הודעות, 6 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 36
זה מין סוג של אופי. לא משנה מה הוא יהיה שלילי. באנגלית יש לזה ביטוי - hater
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.5.13
4082 הודעות, 35 מדרגים, 70 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
אז שיתכבדו ויתגייסו, אין לי שום סנטימנט לכל מי שעכשיו ברוסיה והמשיך בחייו תוך התעלמות ממעשי טבח ורצח שלא נראו כמוהם באירופה ממלחמת העולם ה-2.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.5.22
1298 הודעות, 6 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.7.22
1109 הודעות, 6 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
רוב היהודים שעלו לישראל עשו זאת שלא משיקולי ציונות אלא בחיפוש חיים טובים יותר, בין אם כלכלית ובין אם ביטחונית. גם העליות הראשונות - כולן תוצאה של רדיפת יהודים. כן, יש יהודים שעולים מתוך שיקול דתי או ציוני, אבל הרוב עלו לפה כי שם היה פשוט פחות טוב.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.6.20
9438 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.3.22
316 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
שהם יגיעו לפה ויתחילו לדפוק לנו פה הפגנות עם דגלי רוסיה בחיפה ולצעוק שרוסיה היא מדינתם והצד הצודק במלחמה המיותרת הזאת..
כשאראה את זה (ואני די בטוח שאראה כמו ההפגנות בחיפה לפני מספר חודשים), אשמח לשלם על הכרטיס שלהם חזור לאמא רוסיה לצאת למלחמה באוקראינה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.5.22
1298 הודעות
בתגובה להודעה מספר 40
זה שיש כמה חולירות שהפטריוטיות הרעילה שלהם ל"אמא רוסיה" גוברת על הזהות היהודית שלהם, לא אומר שכולם כאלו חלילה.
ואני גם מעריך שאלו לא היו הפגנות ספונטניות אלא מאורגנות ע"י השגרירות הרוסית בצורה כזו או אחרת.
בכל מקרה זה קומץ. סקרים מראים שרוב מוחץ של יוצאי רוסיה כאן מתנגד לדיקטטור הפסיכופת מהקרמלין.
ואלו שאני מכיר אישית גם כן תומכים באוקראינה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.3.22
316 הודעות
בתגובה להודעה מספר 44
הרוב המוחלט של הבורחים הם באמת אנשים שלא תומכים במשטר הזה.
השאלה היא - האם זה לגיטימי לשתוק עשרות שנים ולא להתנגד לכל ההולך מסביב וברגע האחרון לקום ולנסות לברוח.
זו גם אחת השאלה שניסו לענות עליה לאחר מלחמת העולם השניה לאחר שהמשטר הנאצי נפל. מי אשם? כולם אשמים? הפרט אשם, הכלל אשם?..
מבחינתי, כמו כנראה מבחינתך - כל אדם אשר לא תומך ומנסה להתרחק מהשטן הזה, הוא אדם מבורך ואין צורך להוציא עליו את העצבים על משהו שלא היה שותף לו אלא להפך, קם ועזב.
אך מצד שני, אכן יש אוכלוסיה די גדולה של יוצאי רוסיה שפשוט ניזונים 24/7 מהערוצים הרוסים כאן בארץ ובכל כוחם מנסים לדחוף את האידיואולגיה של פוטין לסובבים אותם.
הייתי לפני מספר חודשים אצל ספר שאצלו אני מסתפר מזה עשור, ובחצי שעה של המפגש הוא ניסה בכל כוחו להוכיח לי שבוצ׳ה זה פייק של האמריקאים והאנגליים שיומיים אחרי שהרוסים עזבו את אזור הלחימה הגיעו והתחילו לרצוח אזרחים בשביל להאשים את רוסיה… תוך כדי מעל ראשי בחצי שעה הזאת התנגן ערוץ רוסי שסיפר איך הרוסים מתקדמים בלחימה והאוקראינים ה״נאצים״ הורגים אוקראינים אחרים בשביל לפגוע ברוסיה הקדושה.
יש רבים כאלה, זה יהיה שקר להפיל הכל על התארגנות מסודרת מטעם הממשל הרוסי. אלה אנשים שחיים בינינו והם רבים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.2.12
7121 הודעות
בתגובה להודעה מספר 40
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.3.22
316 הודעות
בתגובה להודעה מספר 49
במידה ובשבילך דמוקרטיה היא להשתמש בחופש ביטוי של מדינה דמוקטית על מנת לקדם אידיאולוגיה של משטר דיקטטורי שכרגע רוצח אלפים בשבוע - אז תהנה מהדמוקרטיה הזאת.
מבחינתי אין פה שום קשר לדמוקרטיה אלא להפך - זו צביעות של שימוש בדמוקרטיה והריגתה מבפנים על מנת לקדם דיקטטורה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות
בתגובה להודעה מספר 40
הם מלשמים מיסים? כן, משרתים בצבא? ועוד איך. עובדים מכל הלב? כן ועם מוסר עבודה מעורר השראה אז תעזוב אותם להפגין בעד מה שבא להם. בעיניי עולים מאוקראינה או רוסיה שעדיין תקועים על המדינות שירותים ממנה הם עלו יוצא מפגר. יש מטומטמים ממוצא אוקראיני שטסו להילחם שם. אידיוטיים מפגרים על כל הראש, אחד כזה השאיר אישה עם שני ילדים, גיבור בלאט. מפגר חסר אחריות שבגלל הטמטום שלו ילדיו יגדלו ללא אבא. בסופו של דבר, זכותו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.3.22
316 הודעות
בתגובה להודעה מספר 50
איזה צבא הם בדיוק עשו?.. הם חיים פה גג 10-15 שנה.
אני רוסי בהולדתי אבל ישראלי בכל חלקי גופי. נולדתי ברוסיה ועליתי בגיל 4 לפני יותר מ30 שנה. אבל אני זה שעשה פה צבא וזה שנלחם למען היותי כאן.
האנשים האלה ש״זכותם להפגין״ בגלל שלא מצליחים לברוח מתשלומי מיסים, משתמשים בחופש הביטוי שמדינת ישראל נותנת להם על מנת להרוס אותה מבפנים בתמיכתם בדיקטטור רצחני.
הם צובעים אותי, אותך ואת הסובבים לנו באותו הצבע של התומכים במטורף הזה שמאיים כבר חצי שנה למחוק את העולם בפצצות גרעיניות.
או שנמשיך לתמוך בשטויות האלה בגלל שהם שילמו מיסים?
לגיטימי מבחינתך? בואו נתן להפגנות בעד איראן להתקיים, הרי אנחנו דמוקרטים. מה זה השטויות האלה?..
(חס וחלילה לא בא אישית נגדך, אל תבין לא נכון. פשוט נמאס מהסלחנות הזאת והקבלה של כל מטורלל שיוצא עם הפגנות הזויות וחושב שזה בסדר בגלל שאנחנו מדינה דמוקרטית. הם משתמשים בזה לרעה).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות
בתגובה להודעה מספר 54
למי שאתה לא מסכים איתו. הם עובדים כולם, ילדיהם משרתים בצבא ואני אישית מכיר לא מעט כאלו שעלו יחד איתנו בשנות ה90 שמחזיקים בדעות של מאמא רוסיה. שוב, זכותם. לא יודע איזה מין רוסי אתה, יש כאלו שמדברים בבית רוסית ועדיין מחוברים תרבותית. יש כאלו שמנסים בכל הכוח להתנתק ואת ילדיהם לא מלמדים רוסים. יש כל מיני. חייה ותן לחיות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.3.22
316 הודעות
בתגובה להודעה מספר 56
קורא ברוסית ברמה של שפת אם, כותב ברוסית ברמה של שפת אם. מכיר את התרבות ברמה של תרבות אם. ביקרתי ברוסיה ב30 שנים האלה רצוף כל 3-4 שנים. ילדי דוברי רוסית מגיל העמידה, זו החלטתה שקיבלנו במודע על מנת שילדינו ידעו את שורשיהם ויהיו דוברי 3 שפות מילדותם.
זה לא הופך אותי למטורלל שמחפש נאצים בנרות במדינה שמטורף אחד בשביל הישרדותו הפוליטית החליט לכבוש.
כשראיתי את ההפגנות האלה הרגשתי אותה הרגשה שאני מרגיש כשאני רואה סטודנטית ערביים משתמשים בחופש הביטוי שלנו על מנת להפגין נגד חיילי צה״ל באוניברסיטאות שנותנות להן השכלה. הרגשה של בגידה בערכים עליהם חונכתי. מבחינתך זה דבר מקובל ובלתי נמנע כאשר אתה מדינה דמוקרטית - מבחינתי זו הזיה ומשהו בלתי סביר.
באחת ההפגנות הרוסיות האלה הם התאספו סביב דגלו של רמזן קדירוב שקורא להשמדת מדינתנו וצעקו עם דגלים רוסיים ״אחמט סילה - אללה וואקבאר״.. מבחינתך זו דמוקרטיה ומעשה לגיטימי? מוסלמים עם דגלים רוסיים (איך הם הגיעו לכאן לעזאזל? איפה המשרד קליטה בכל הסיפור?) תומכים ברוצח שקורא להשמיד אותנו.. עומדים וצועקים את הסיסמאות שלו בלב מדינתנו. מה זה?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות
בתגובה להודעה מספר 58
להראות שאתה לא מסכים איתם? אני כמוך, בתי חצי מרוקאית ודוברת רוסית קריאה כתיבה וכו'. סבבוש, אנחנו חולקים עם פוטין תרבות מוצא וזהו. הבנו גם את זה. אם יש פה כאלו שעוד לא התנתקו בעיה שלהם, כמו למרוקאים גם לנו יש שלוחים וערסים. גם פה היו חכמים שדיברו על כך שצריך פה אחד כמו פוטין שיראה לערבים מזה. זוכר? עכשיו קח נשימה עמוקה ותתעלם מהם. לא יקרה לך כלום
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.5.22
1298 הודעות
בתגובה להודעה מספר 59
או מצעד של דעאש\חמאס\חיזבאללה ברחובות תל אביב.
יש גבול לחופש הביטוי, וגם אם בנאדם חי בישראל הוא לא יכול לתמוך בארגוני טרור\רוצחי המונים פאשיסטים למינהם.
ברבות מארצות אירופה הוציאו את סמלי הפאשיזם הפוטינסטי מחוץ לחוק - הסמל Z על מכוניות כמובן. וגם דגלי רוסיה במצב היום זו בעצם אמירה פוליטית - תמיכה בפאשיזם טוטאליטרי ורצח המונים.
אז כמו שדאעש וסמלים נאצים אסורים בחוק, כך לדעתי צריכים להיות סמלי הפאשיזם הפוטיניסטי.
וגם אני אם הייתי רואה הפגנה כזו, עבורי זו כמו הפגנה של אנשי חמאס שקוראים לזרוק אותי ואותך לים. אגרף בבטן.
אל תשכח שיש בישראל לא מעט יוצאי אוקראינה שעדיין יש להם משפחות וחברים שם באוקראינה ולפעמים אנשים איבדו בני משפחה וחברי ילדות לרצחנות של פוטין ועוזריו.
איך אמור להרגיש מישהו כזה, או פליטים שעלו לאחרונה מאוקראינה כשהוא רואה הפגנה של תומכי פוטין בתל אביב?
כמו ניצול שואה שרואה צעדת תמיכה בהיטלר בעיר מגוריו.
זה לא צריך להיות חוקי בישראל. מצטער.
גם לחופש הביטוי שי וצריכים להיות גבולות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.02
32907 הודעות, 95 מדרגים, 147 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
תיגמר המלחמה והם יחזרו לרוסיה..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות, 28 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 41
ערכתי לאחרונה בתאריך 24.09.22 בשעה 04:30 בברכה, Hoker2019
גם אם מחר פוטין מת, רוסיה לא תתאושש כל כך מהר אם בכלל. גם ככה הכלכלה של המדינה הזאת מבוססת בעיקר על יצוא אנרגטי. וחוץ מזה בישראל הרבה הרבה הרבה יותר טוב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
12813 הודעות, 37 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 51
זה לא משנה מה מצבה של רוסיה., מרכז חייהם שם.
לשתוק כל המלחמה ואז "לעלות" רק כי יש צווי גיוס רק מחזק את האימרה שליהודים אין נאמנות.
צווי הגיוס הם לכל הרוסים, זה לא שהוציאו צווי גיוס רק ליהודים.
זאת עדיין דעתי: לא ברוכים ולא הבאים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות, 28 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 74
יש סוגיות של רכוש שנשאר מאחור כאדר ברוסיה יש פרקטיקה נפוצה של החרמת רכוש אישי בסיטואציות פליליות. אבל עזוב, בוא נסכים שלא להסכים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.4.18
3881 הודעות
בתגובה להודעה מספר 74
כי בפעם הבאה שינחתו שם תחכה להם הפתעה לא נעימה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.10.12
3005 הודעות, 35 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ומאיים הפצצת אטום כאשר אם הוא יעיז להשתמש בנשק להשמדה המונית מוסקבה תחטוף גם ומיליוני חפים מפשע בכל העולם ישלמו מחיר על הטירוף הזה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות, 28 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 46
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.8.14
3187 הודעות, 29 מדרגים, 15 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות, 28 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 55
אם המולדת שלך מתייחס אלייך כמו בקר צריך להחליף מולדת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.8.14
3187 הודעות, 29 מדרגים, 15 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 57
או שמא אני צריך להגיד טוב למות בעד ארצינו ולמות בשביל מדינת הגטו היהודי הכי גדול בעולם?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות, 28 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 61
אבל מבחינתי חרף העובדה שנולדתי ברוסיה ישראל היא מולדתי מבחינה ערכית. זו מדינתי ואין לי שום בעיה לחיות בגטו שלי בתנאי שיש לי שיניים חדות מסםיק בכדי לגדוע את מי שינסה להיכנס אליו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.5.22
1298 הודעות, 6 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 61
בוודאי שאדם לא אמור להיות פטריוט עיוור ומטומטם של פיסת האדמה שהוא נולד עליה, רק בגלל שהטריטוריה ההיא נקראת במקרה 'רוסיה' ומוגדרת כישות מדינית.
מטומטם בעיני שיש כאלו כאן שתומכים בפאשיזם הפוטיניסטי רק בגלל שהם במקרה נולדו שם.
וכמו שכתבו לך כאן, הרבה אנשים רואים את הזהות היהודית שלהם כקודמת לזהותם הרוסית.
אני למשל, נכד ליוצאי ליטא\פולין שעלו לארץ בשנות השלושים ותחילת שנות החמישים.
תאמין לי שסבא שלי מעולם לא ראה את עצמו כפולני...
וגם מבחינתי המדינות האלו לא רלוונטיות, ממש כמו בוצואנה או מקסיקו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5418 הודעות, 28 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 88
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.5.22
1298 הודעות, 6 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 57
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.3.20
668 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
כדי שלא יגייסו אותו . . .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.02
32907 הודעות, 95 מדרגים, 147 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 62
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.6.22
11 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מחפשים לאן לברוח
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.7.13
18305 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.21
2230 הודעות, 20 מדרגים, 17 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בואו...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.12.11
24725 הודעות, 101 מדרגים, 77 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מעניין כשהמשפחה שלי עלתה בשנות ה90 לא היה חסרים להם מסמכים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.7.22
1143 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.8.18
4558 הודעות, 36 מדרגים, 46 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.5.21
5153 הודעות, 54 מדרגים, 91 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 79
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.8.18
4558 הודעות, 36 מדרגים, 46 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.20
11308 הודעות, 68 מדרגים, 135 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מקווה שלא מאוחר מידי..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.4.20
4199 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
די כבר עם בגלותיות הזאת כמו החרדים אצלנו שלא נלחמים ולא לוקחים חלק על בגנת במולדת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.12.11
11866 הודעות, 49 מדרגים, 90 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 91
מילא היו טילים על רוסיה, מילא הייתה בסכנה קיומית אז היה אפשר להגיד שהוא קקה, בוגד ומה לא.
אבל המקרה הוא שונה, מדובר בפסיכופט ששולח אותם להיהרג על מנת לכבוש מדינה אחרת שלא מהווה עליה איום.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.3.18
42291 הודעות, 142 מדרגים, 273 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד