מה שחובה לטעום בברצלונה

מסעדת שני הפלפלים

יש אינספור מסעדות וברים בעיר הים־תיכונית • מאיה דרין צמצמה לכם את הרשימה

קצרה היריעה מלספר על אחת הערים התוססות והטעימות באירופה. אם נתיימר לכתוב על כל המקומות שחובה לבקר בהם, כל הדברים שחובה לראות וכל המטעמים שחובה לטעום בברצלונה, תצא אנציקלופדיה שלמה על העיר. עבור מי שלא יצא להם עדיין לבקר בבירת קטלוניה, נמליץ על כמה מקומות חובה, שיחד מספרים את הסיפור הטעים של העיר.

 

√ √ √

בסיס הקולינריה הקטלאנית הוא פשוט למדי. חומרי גלם בסיסיים ובודדים בכל מנה בטכניקות בישול קצרות כטיגון, צלייה וגריל. הטאפאס - מנות קטנות שאצלנו מקובל לראות בתפריטי פאבים במחיר מופקע, ואילו שם מקובל להרכיב מהן ארוחה שלמה במחיר שווה לכל נפש - משתלבים מצוין עם בירה קרה ואפשר למצוא אותם בשלל צורות וצבעים בכל פינה.

צ'ורוס משגעים. קפה דה ל'אופרה,

מסעדת הטאפאס המסורתית "סרווסריה קטלאנה" היא מוקד עלייה לרגל, ובצדק. היא גדולה, מוארת ושוקקת חיים. אין פה ניסיון לחדש, כל המנות קלאסיות וכהלכתן - אלא שהן טעימות יותר. בין אם בגלל בחירת חומרי גלם מעולים, או בגלל דיוק של התיבול והטכניקה, מדובר באחת ממסעדות הטאפאס הטובות בברצלונה, ואפילו בספרד כולה. גם מנה פשוטה כמו פאן קון טומאט (ברוסקטות מרוחות בעגבנייה טרייה ושמן זית בסגנון קטלאני) עשויה כאן לתפארת. הדגים הקטנים מטוגנים לפריכות מענגת, הקרוקטים המסורתיים שמנמנים ונימוחים.

חשוב לציין שהמסעדה תמיד מלאה, והתור תמיד ארוך, לכן מומלץ לנסות להזמין מקום, אך גם אם לא תצליחו - תעמדו בתור ואל תוותרו על החוויה. כשאתם כבר בפנים, מומלץ לפרוס שלל מנות טאפאס על פני השולחן ולטעום הכל מהכל. C/ de Mallorca, 236, 08008 Barcelona.

אם הגעתם עד הנה, אל תפספסו את קאזה מיה וקאזה בטיו, שתי היצירות המופלאות של האדריכל גאודי, שבלעדיהן ביקור בברצלונה אינו שלם, ושנמצאות במרחק הליכה קצר. מי שאתגר והגדיר מחדש את אופייה של העיר, הרהיב לעשות זאת גם בלב ליבה. עלות הכניסה לשני הבניינים המרתקים בעיצובם היא במחירים תיירותיים, אבל אפשר להסתפק ולהתרשם מהם מבחוץ, חוויה שאסור לפספס. Casa Mila, Passeig de Gràcia, 92 ;Casa Batilo, Passeig de Gràcia, 43.

 

√ √ √

כל מדריך טיולים בברצלונה יכלול את שוק בוקרייה, השוק המפורסם ביותר בברצלונה, שלא במקרה גם צמוד לאזור לה רמבלה התיירותי. במקום שתלכו לאיבוד בין שלל האפשרויות בשוק, נמליץ לכם על קיוסקו אוניברסל.

אין כמו לפסוע ללא מטרה בין דוכן לדוכן ולבחור בכל אחד מהם ביס אחד לטעימה. אך אם בכל זאת חפצה נפשכם בישיבה מסודרת ובארוחת צהריים למופת, נווטו דרככם היישר אל הקיוסקו. גם כאן, קרוב לוודאי שתמתינו לכיסא פנוי, אך ההמתנה משתלמת, שכן כל היוצא תחת ידיהם של הטבחים במטבח הפתוח והנמרץ - נפלא הוא. שלל מנות מתובלות בפשטות של שמן זית, מלח ושום, כשטריות היא מלת המפתח. אינספור מטוגנים מן הצומח ובכלל. מגוון של יינות צוננים ובירה קרה ומרווה. Mercat de la Boqueria, Parada 691.

מושלם. פאן קון טומאט ב"סרווסריה קטלאנה",

אין לכם סבלנות לחכות לכיסא בקיוסק שבשוק? נסו את מזלכם ב־Dos Pebrots, מרחק קצרצר משם. שף המסעדה, יצירתי ובועט, אימץ את מסורת המטבח הקטלאני, תוך שנתן לכל מנה אינטרפרטציה משלו. התפריט כולו נע בין ישן לחדש בלי להתרחק ולחטוא למקור. כאן תוכלו להתמוגג ממנת בשר חפה מתחכום לצד בשרים ודגים מיובשים, מומלחים ומעושנים, או ממנת ירקות מבושלים המשומרים בשמן זית ובחומץ. לצד שימוש בחומרי גלם מן העולם כסטרצ׳טלה איטלקית ובהליכים טרנדיים כגארום (רוטב דגים) והתססות. C/ del Dr. Dou, 19.

 

√ √ √

מובן שלא נוותר על קינוח. גם קפה דה ל'אופרה הסמוך לשוק הוא מוסד מוכר ומתויר. כאן נמליץ לכם לעשות אתנחתא מתוקה וטעימה בדמות הצ׳ורוס הספרדיים האהובים. הצ׳ורוס פה אינם מתוקים מדי ומשלימים את הטבילה בצ'וקולטה סמיכה וקטיפתית. La Rambla, 74.

Rocambolesc היא הגלידרייה של אשף המתוקים הקטלאני ג׳ורדי רוקה, הצלע השלישית של האחים רוקה הנודעים. בבוטיק המשעשע, הצבעוני והמפתה, מוצא ג׳ורדי אפיק נוסף ליצירתו הבלתי נלאית. המוצרים מתובלים בהרבה חוש הומור, ותמצאו פה גם ארטיקים בצורה של אף, אצבע, יד ועוד. Liceu, al lado del gran, La Rambla, 51, 59.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר