י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
אלו היעדים שבסיכון

לאחר האיום המצמרר: הבריטים נערכים לכפתור האדום של פוטין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים על אירופה במלחמה גרעינית, ורבים תוהים כעת אם מקום מגוריהם יהיה יעד להתקפה. במה שנראה כאיום גדול על המערב, הנשיא הרוסי אמר שהוא מוכן לבצע תקיפות גרעיניות בתגובה להתקפות על שטחו | מומחה הגנה בריטי מרגיע: "זה רק איומים, פוטין הוא איש קג"ב ואיומים היו המניות של הקג"ב במסחר - הם אלופים בזה"

לאחר האיום המצמרר: הבריטים נערכים לכפתור האדום של פוטין
חיילים בריטים: אילוסטרציה צילום: המארינס הבריטי

שעות ספורות לאחר שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, איים על אירופה במלחמה גרעינית, הבריטים כבר מחפשים מקומות להימנע מלשהות בהם אם פוטין ילחץ על הכפתור האדום. בנאום מדאיג אתמול (רביעי) הודיע ​​הרודן הרוסי כי מגויסים חדשים יישלחו למלחמה כבר אתמול, כאשר גזירת הגיוס החלקית כבר נחתמה. ובמה שנראה כאיום גדול על המערב, הנשיא הרוסי אמר כי הוא מוכן לבצע תקיפות גרעיניות בתגובה להתקפות על שטחו.

פוטין טען כי לרוסיה יש "הרבה כלי נשק להגיב" ל"סחיטה גרעינית" לכאורה מצד המערב, והכריז כי ישתמש "בכל האמצעים הנדרשים" נגד אלו "המנסים להכפיף" את רוסיה, כולל "ניאו-נאצים" באוקראינה. כשנאומו הגיע לסיומו הוסיף: "אני לא מבלף".

"לכן ביקשתי ממשרד הביטחון להסכים ל'גיוס חלקי'", אמר. והמילים האלה הכניסו רבים לפאניקה. ה'דיילי סטאר' מדווח, כי המוקדים החמים של בריטניה להטלת פצצות גרעיניות מהצבא הרוסי מופו, כאשר 38 עיירות וערים חוששות שהן נמצאות בסיכון הגבוה ביותר מהתקפה אפשרית המופיעה במפה של תקופת המלחמה הקרה.

מוקדם יותר השנה, ה"דיילי סטאר" פרסם כי פקידי הגנה בממשלה לפני כ-50 שנה ערכו רשימה של 106 מקומות שלדעתם רוסיה תפגע, וסימנו את האזורים הללו כ"מטרות גרעיניות סבירות". התוכניות נחתמו על ידי משרד ראש הממשלה בראשו של אדוארד הית', והערכה מצמררת באותה עת קבעה כי רוסיה תתקוף ותפתח ב"מלחמה כללית".

המסמכים המסווגים שהוחזקו בידי הארכיון הלאומי הראו תחזיות ממשלתיות של עד 150 טילים גרעיניים ומספר לא ידוע של שיגורים גרעיניים מצוללות שיפגעו בבריטניה, ואת המוקדים אליהם הטילים נועדו. היעדים באותה תקופה היו מרכז לונדון, אדינבורו, טסייד, לסטר, מנצ'סטר, ליברפול, גלזגו, האל, יורק, דובר, קיימברידג', מידסטון, האדרספילד, וולברהמפטון, קובנטרי ושפילד.

סביר להניח שהדמיות המלחמה הקרה הללו השתנו מאז ימיו של אדוארד הית', אך היעדים הרשומים נותרו מרכזי אוכלוסייה עיקריים, אשר עשויים להיות ממוקדים במטרה למקסם את הנפגעים והנזק. לרוסיה יש דיווח על מאגר של 6,200 ראשי נפץ גרעיני. פצצה גרעינית אחת שתוטל על לונדון תמחק כמעט שישה מיליון בני אדם. עם זאת, הסבירות שפוטין ישתמש בגרעין - קלושה.

מומחה ההגנה פרופסור אנתוני גליס אמר ל'דיילי סטאר': "זה רק איומים, איומים, איומים, פוטין הוא איש קג"ב ואיומים היו המניות של הקג"ב במסחר - הם אלופים בזה".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה נשק גרעיני בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד