ספוטיפיי נכנסת בסערה לתחום הספרים הקוליים (audiobook) והודיעה אמש למשתמשים בארה"ב שמעל ל-300,000 כותרים זמינים עבורם. חברת הסטרימינג תפיק תובנות מהשוק האמריקאי תחילה ותבצע אדפטציות נדרשות שייטיבו עם המאזינים, המפרסמים והיוצרים לקראת השקה לשווקים נוספים.

המשתמשים יוכלו לגשת למגוון הספרים המוקלטים - 300 אלף במספר - ישירות באפליקציית ספוטיפיי ולבצע את הרכישות דרך אתר האינטרנט. בפוסט בבלוג החברה, תחת הכותרת "האזינו למוזיקה, לפודקאסטים - ועכשיו גם לספרים קוליים" שיתפה ספוטיפיי שספרים קוליים הם אחד השירותים המבוקשים ביותר על ידי משתמשים מזה שנים. ספוטיפיי כמובן לא נכנסת לשוק הזה רק כי המשתמשים ביקשו, אלא בגלל פוטנציאל הרווחים הגלום במהלך.

ספרים קוליים מייצגים בין 6% ל-7% משוק הספרים הרחב לעת עתה, אך הקטגוריה הקולית צומחת ב-20% מדי שנה, נכתב בהודעה. חברת ייעוץ המדיה Omedia העריכה את שווי שוק הספרים הקוליים ב-4.8 מיליארד דולר ב-2021 וצופה שיגיע לכ-9.3 מיליארד דולר ב-2026 לפי קצב צמיחה שמרני יותר של 14% שנתי, דווח ברויטרס.   

השקת השירות החדש מגיעה אחרי שבחודש יוני הושלמה הרכישה של חברת הפצת ספרים קוליים בשם Findaway. העסקה, לפי מסמכים שהוגשו לרשות לני"ע בארה"ב, הסתכמה ב-119 מיליון דולר. באותו חודש בכנס משקיעים אמר מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק שבטווח הארוך החברה צופה ששולי הרווח הגולמי מספרים קוליים יעמוד על 40%, יותר מ-30%-35% הייעד לרווח גולמי מסטרימינג מוזיקה, דווח במגזין Variety"תמיד האמנו שאין גבול לפוטנציאל של האודיו, ואנו אומרים מזה תקופה שהשאיפה שלנו היא להיות החבילה המלאה לצורכי ההאזנה של כל אחד" אמר ניר זיכרמן, סמנכ"ל תחום הספרים הקוליים של ספוטיפיי בפודאקסט החברה.