"ויניסיוס אתה קוף": סוכן השחקנים יצר סערה גזענית יחד עם אוהדי אתלטיקו מדריד

אחרי שלא אהב את ריקודי הניצחון של כוכב ריאל, יו"ר איגוד סוכני הכדורגל בספרד פדרו בראבו כשל בלשונו ואמר: "ויניסיוס חייב להפסיק לשחק את הקוף" • אוהדי הקולצ'ונרוס הפכו זאת לקריאת עידוד דוחה • הבלאנקוס מאיימים לתבוע • הברזילאי: "לא אפסיק לרקוד"

ויניסיוס ג'וניור. לא מתכוון להפסיק לרקוד, צילום: אי.פי

המשחק האלים שהפגינה אתמול (ראשון) אתלטיקו מדריד בהפסד לריאל מדריד, התגלה כדבר הפחות מכוער שעטף את הדרבי שנערך בוונדה מטרופליטנו.

במוקד הסערה עומד חלוץ הבלאנקוס, ויניסיוס ג'וניור, שאוהב לרקוד קצת סמבה אחרי שער שהוא כובש, לפעמים בהתרסה מול אוהדי או ספסל הקבוצה היריבה.

מי שלא אהב זאת הוא פדרו בראבו, שמחזיק בתואר "יו"ר איגוד סוכני הכדורגל" בספרד. הוא כשל בלשונו והתבטא כך באחד מערוצי הטלוויזיה: "ויניסיוס יהיה חייב לכבד את יריביו. אם אתה רוצה לרקוד, לך למסיבת סמבה בברזיל. בספרד אתה חייב לכבד את היריבים שלך ולהפסיק לשחק את הקוף".

הרעש סביב האמירה לא איחר לבוא. תחילה הוא נוצל על ידי אוהדי אתלטיקו מדריד שהתרכזו מחוץ לוונדה מטרופליטנו, לפני משחק הדרבי, ופצחו בשירה. "ויניסיוס אתה קוף, ויניסיוס אתה קוף".

בראבו הואשם כמי שהיווה השראה לשירה הגזענית, ובריאל מדריד כבר מאיימים לתבוע אותו על האמירה. בראבו אמנם ניסה להתנצל וטען שלא הובן, אבל נראה שזה מעט מדי ומאוחר מדי.

גם ויניסיוס עצמו הגיב לדבריו של בראבו ואמר: "כל עוד צבע העור חשוב יותר מהאור הבהיר שבעיניים - תהיה כאן מלחמה. הביטוי הזה מקועקע על הגוף שלי... הם אומרים שהשמחה מפריעה להם, כנראה ששמחת הניצחון של ברזילאי שחור באירופה מפריעה להם במיוחד".

ויניסיוס המשיך: "לידיעתם, התשוקה שלי לנצח, לחייך והניצוץ בעיניים שלי גדולים יותר מכל זה. הייתי קורבן לשנאת זרים וגזענות באמירה אחת, אבל כל זה לא התחיל אתמול.

"לפני מספר שבועות הם הפכו את הריקודים שלי לפשע, אבל הריקודים האלה לא שלי. הם שייכים לרונאלדיניו, ניימאר, פאקטה, גריזמן... זה ריקוד שמסמל את הגיוון העולמי. אנשים צריכים לקבל את זה, לכבד את זה. אני לא מתכוון להפסיק".

אל ויניסיוס הצטרפו כדורגלנים ברזילאים נוספים. חלוץ טוטנהאם רישארליסון חשף ששלח הודעה זועמת לבראבו: "כתבתי לו שהוא חרא, אבל גם שהוא יכול לפתור את הבעיה שיצר ושעליו לעשות זאת מהר".

גם חלוץ ארסנל, גבריאל ז'סוס, הצטרף למחאה. הוא חגג את שערו נגד ברנטפורד ביום ראשון על ידי ריקוד מופגן, שכלל תנועות מעט מזלזלות, שכוונו לבראבו ולאוהדי אתלטיקו.

גבריאל ז'סוס וריקוד המחאה, צילום: Getty Images
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר