מקופלת ושוקולד פרה חוזרים למדפים: חברת שטראוס הודיעה היום (שני) כי "מפעל ממתקי עלית של שטראוס בנוף הגליל חזר לייצר שוב מוצרי שוקולד, בהם טבלאות שוקולד פרה ושוקולדה מקופלת. החזרה לייצור תימשך בהדרגה ובתיאום עם משרד הבריאות. מוצרי המפעל צפויים להגיע למדפים בשבועות הקרובים לאחר צבירת מלאי".
כזכור, החברה סגרה במאי השנה את מפעלי השוקולד והממתקים והסירה את כל מוצריה מהמדפים בעקבות זיהום סלמונלה וכשלי בקרת איכות וניהול שנתגלו בו. כיום היא שוקלת שינוי נהלים וארגון מחדש, שכולל בין היתר צמצום עצמאות המפעלים, שכן אלו פעלו ללא פיקוח מספיק של הנהלת החברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
שוקולד פרה
שוקולד פרה
שוקולד פרה
(יח"צ)
הריקול (איסוף יזום) ופיצוי הצרכנים שרכשו את המוצרים, הסב לחברה נזק של 260 מיליון שקל, לפי דיווחיה. חלק מהמוצרים זלגו שוב לשוק ביולי והיא נאלצה לערוך ריקול נוסף.
שטראוס כבר החזירה לאחרונה למדף שוקולד פרה מריר וכן שלושה סוגי שוקולד עם אגוזי לוז שמיוצרים בחו"ל באופן זמני, וכן מוצרים כמו רבע לשבע שהשוקולד שבהם מיוצר במפעל ישראלי אחר.
לפני מספר ימים נקבעה מזוזה בשערי המפעל שחזר לייצר מוצרים לפני שלושה שבועות - כשבשלב הראשון ייצר מוצרי ופלים (בפלות) ללא גלוטן. הנהלת שטראוס הגיעה לפני מספר ימים למפעל לטקס קביעת מזוזה. נכחו בטקס יו"ר הקבוצה עופרה שטראוס, מנכ"ל הקבוצה הפורש גיורא בר דעה, מנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור ומנכ"לית חטיבת הממתקים טל בן-פורת. כן נכחו בטקס מנהלי ועובדי האתר.
נמסר כי בטקס התייחסה עופרה שטראוס לאירועים האחרונים: "אנחנו בונים כאן תשתיות של מצוינות שנסמכות על הידע שצברנו בבית ותוך למידה משותפים לדרך. אם יש תחום אחד שאנחנו הולכים להיות בו מובילים זה בטיחות מזון. אני רוצה להודות לכל העובדים והעובדות שלנו על כל מה שעשיתם כדי שנוכל לחזור כמה שיותר מהר לחייך ומאחלת לכולם שנה טובה ומוצלחת".
2 צפייה בגלריה
מפעל עלית בנוף הגליל
מפעל עלית בנוף הגליל
מפעל עלית בנוף הגליל
(צילום: שרון צור)
כן נמסר כי חזרת המפעל לייצור התאפשרה "לאחר ניקיונות יסודיים והשקעה משמעותית בתשתיות בשני אתרי היצור שאחראים לייצור ממתקי עלית. החברה שבה לייצר לאחר שבוצעו תהליכי ניקיון יסודיים והשקעות נרחבות בתשתיות, כמו גם, התאמות בתהליכי הייצור ובבקרת האיכות בשני המפעלים. החברה מתגברת את היקף בדיקות האיכות בכל חומרי הגלם, במנות היצור ובסביבת העבודה, על מנת להבטיח עמידה בסטנדרט גבוה של איכות ובטיחות מזון".
לאחרונה הודיע סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות (CTO) פרופ' אייל שמעוני, שהוא עוזב את תפקידו. שמעוני הוביל פרויקט שיקום ושדרוג מפעלי השוקולד הממתקים, כדי להחזירם לעבודה אחרי משבר זיהום הסלמונלה. הוא היה גם זה שענה על שאלות צרכנים בשיאו של המשבר.