ב' סיון התשפ"ד
08.06.2024
על רקע ההסלמה

לקראת החגים: המסר הישראלי שהועבר לרשות הפלסטינית

בישראל מנסים למנוע הסלמה ביטחונית בחגים ופועלים לקיים פגישה בין לפיד למלך ירדן עבדאללה בשולי עצרת האו"ם השבוע. במקביל, במשטרה העלו כוננות והגבירו מעקב מודיעיני על מאות מערביי ישראל, המזוהים עם דאעש | בנוסף ישנן התרעות על פיגועים בירושלים

לקראת החגים: המסר הישראלי שהועבר לרשות הפלסטינית
תרגיל של גדודי מוג'אהדין בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

המשטרה תעלה השבוע כוננות ברחבי הארץ לקראת חגי תשרי תשפ"ג, בעקבות התרעות על פיגועים. בישראל מגבירים את המעקב המודיעיני אחרי 300 ערביי ישראל המזוהים עם דעאש.

במקביל, כדי למנוע הסלמה, מתקיימים מגעים מתקדמים לתיאום פגישה בין מלך ירדן עבדאללה לראש הממשלה יאיר לפיד בשולי עצרת האו"ם. הירדנים מעוניינים בקיום הפגישה בתוך מבנה האו"ם - אך היא טרם נסגרה סופית. בתוך כך, ישראל הדגישה בדף המסרים שהופץ לשרים: האחריות להסלמה היא על הרשות - אם לא תפעל, אנחנו נעשה זאת. כך דווח ב'כאן חדשות'.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, קיים אתמול תדרוך לכתבים לקראת חגי תשרי. לדבריו, משטרת המחוז השלימה שליש מהמעצרים של גורמים פוטנציאליים לפח"ע שמתוכננים לקראת חגי תשרי. ניצב תורג'מן ציין כי מתחילת השנה סוכלו 47 אירועים פוטנציאלים לפיגוע.

בשבת נעצרה צעירה מרמאללה בעקבות פוסט שפרסמה ברשתות החברתיות על כך שהיא הולכת להיות מפורסמת בחדשות. היא נעצרה בתוך ירושלים. תורג'מן הוסיף שמדובר בהיערכות שגרתית לקראת החגים, וקרא לציבור להימנע מפאניקה. לפי ההערכות עשרות אלפי אנשים צפויים לבקר בבירה בתקופה זו.

המל״ל מתריע: איראן ודאע״ש עלולים לפגוע בישראלים בחו״ל

המשטרה החלה בהכנות עם סיורי שטח, תיאומים, ישיבות היערכות ואישורי תוכניות, במטרה לתכנן מראש פעילות מבצעית במידת הצורך. כוחות ביטחון שונים ביניהם שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, פרוסים במקומות הומי קהל, מקומות קדושים ואתרי הבילוי כדי לתת מענה לתרחישים הצפויים. כמידיי שנה עם בוא החגים מתפללים רבים מגיעים לכותל למעמד הסליחות והתרת הנדרים המסורתיים, כמענה לכך הגבירו את כוחות האבטחה של הכותל המערבי וביקשו מהציבור להישמע להנחיות.

ניצב תורג'מן אמר כי לקראת החגים ביצעה המשטרה מספר פעולות מנע, כולל מעצרים וגם מעצרים מנהליים, אך לא נקב במספר המעצרים. בנוסף, ניצב תורג'מן אמר כי הוא חתם על צווי הרחקה של יהודים ומוסלמים מהר הבית. לדבריו, כ-2,000 שוטרים במחוז ירושלים נערכים לאבטח אירועים רבים בתקופת החגים. בנוסף, המשטרה תכפיל את מספר השוטרים שנעים על כלים דו-גלגליים כדי להגיב מהר יותר לאירועים שונים ככל שיידרש.

בתוך כך, ניצב תורג'מן אמר כי ההסלמה והמתיחות בגדה המערבית לא זולגת בינתיים לירושלים, אך ישנן התראות על פיגועים בירושלים, והמשטרה פועלת לסכל אותם. עוד אמר כי המשטרה מקיימת שיח ושיתוף פעולה פורה עם הוואקף בהר הבית כדי למנוע את ההסלמה במקום. לפי הצפי, עשרות אלפי מבקרים צפויים להגיע לירושלים בתקופת החגים. האירועים המרכזיים יתקיימו בכותל – כשתכולת הכותל המקסימלית היא 18,700 איש.

חגי תשרי מחבלים הרשות הפלסטינית סיכול פיגוע דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד