חגיגה גדולה בספרד. הנבחרת של סרג'יו סקאריולו זכתה אתמול (ראשון) באליפות אירופה בפעם הרביעית בתולדותיה עם 76:88 מול צרפת. חואנצ'ו הרננגומס סיפק משחק נהדר עם 27 נקודות, כולל 7 מ-9 לשלוש, והוסיף 5 ריבאונדים ו-2 חטיפות, אחיו ווילי קלע 14 והוסיף 8 ריבאונדים וגם נבחר למצטיין הטורניר. לורנזו בראון שוב היה טוב עם 14 נקודות ו-11 אסיסטים. את הצרפתים הוביל איבן פורנייה עם 23 נקודות, אבל זה היה רחוק מלהספיק לנבחרת של ונסן קולה, שהסתפקה במדליית הכסף.
לורנזו בראון, שחתם בקיץ האחרון במכבי ת"א וספג הרבה ביקורת על כך שאוזרח לצורך האליפות, אמר: "לזכות במדליית זהב עם ספרד הייתה המטרה הראשונה שלי ועשינו את זה". בראון, שסיים את המשחק עם 14 נקודות ו-11 אסיסטים ונבחר לחמישיית הטורניר, התייחס לביקורת כלפיו ואמר: "בסופו של דבר כולנו מדברים באותה שפה במגרש. לא משנה מה הצבע שלך או מאיפה אתה, כולנו אחים וכולנו בני אדם. הזכייה הזו מדברת בשם עצמה. אני לא רוצה לדבר יותר מדי. אני מחייך, נשען לאחור ונהנה ממה שאני עושה. למדתי המון ספרדית בינתיים, אבל אני לא יכול עדיין לדבר ממש. בקיץ הבא אדבר בספרדית שוטפת".
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ספרד
שחקני נבחרת ספרד
חגיגה גדולה בספרד.
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
ווילי הרננגומס שחקן נבחרת ספרד מקבל את תואר ה-MVP משחקן העבר דירק נוביצקי
ווילי הרננגומס שחקן נבחרת ספרד מקבל את תואר ה-MVP משחקן העבר דירק נוביצקי
השחקן המצטיין של הטורניר. ווילי הרננגומס מקבל את התואר מדירק נוביצקי
(צילום: גטי אימג'ס)
רודי פרננדס בן ה-37, שזכה ביורובאסקט בפעם הרביעית בקריירה, אמר: "אני לא יכול לתאר את איך שאני מרגיש. זה היה כל כך מיוחד. יש לנו שחקנים כל כך צעירים בסגל, אבל הם נלחמו בכל משחק ועכשיו העבודה הזו לאורך כל הטורניר באה לידי ביטוי. אני מאושר וגאה להיות חלק מהנבחרת הזו".
סרג'יו סקאריולו האיטלקי בן ה-61, שמאמן את ספרד מאז 2015 ואימן אותה גם ב-2012-2009, זכה באליפות אירופה בפעם הרביעית ועקף את דושאן איבקוביץ' האגדי כשהוא משתווה אל מאמן ברית המועצות סטפן ספנדריאן. רק אלכסנדר גומלסקי זכה בתואר יותר פעמים (6).
סקאריולו אמר אחרי המשחק: "קל לומר שאנחנו מאושרים מאוד. היינו מדורגים במקום השמיני במדד הכוח לפני הטורניר והצלחנו לעבור נבחרות נהדרות, במיוחד האחרונה שמלאה בשחקני NBA ויורוליג. היה מדהים לראות את הדירוג הסופי ולהיות מעל כל אותן נבחרות נהדרות. אני מרוצה כמאמן כדורסל כי שיחקנו כדורסל נהדר. כרגע תנו לי להיות מאמן כדורסל ולהיות מאושר. למרות המגבלות שלנו, שיחקנו בקצב מהיר, היו לנו הרבה אסיסטים והצלחנו להתגבר על רגעים קשים דרך משחק קבוצתי ולא אישי. זה נורמלי לעשות התאמות והן הפכו אותנו לקבוצה יעילה".
המאמן הוסיף: "יש לזכייה הזו טעם מיוחד, שונה. יש מאחורי כל זה המון עבודה של המועדונים ומחלקות הנוער ושל איגוד הכדורסל. לא ציפינו לכזו התקדמות והצלחה, אבל היה ברור שהעבודה הכללית הולכת בכיוון הנכון".
4 צפייה בגלריה
סרג'יו סקאריולו מאמן נבחרת ספרד
סרג'יו סקאריולו מאמן נבחרת ספרד
עשה את זה בפעם הרביעית. סקאריולו
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן נבחרת ספרד
לורנזו בראון שחקן נבחרת ספרד
שיחק תפקיד משמעותי בזכייה הספרדית. בראון
(צילום: גטי אימג'ס)
כדורסלן העבר ונשיא האיגוד הספרדי חורחה גרבחוסה התייחס לאזרוחו של לורנזו בראון ואמר: "זה היה הדבר הנכון. אני לא יכול להתייחס למה שכל אחד אומר, לכולם יש דעה ואני מכבד את כולם. אבל עבדנו קשה וקיבלנו ייעוץ ממומחים, מאמנים ואנשי ספורט אחרי הפציעה של ריקי רוביו וקרלוס אלוסן. סרחיו רודריגס ויתר וסרחיו יוי נפצע, בראון היה המפתח הנכון. הוא עשה הרבה יותר ממה שציפינו לו. מאז היום הראשון שלו הוא הרגיש כמו עוד חלק מהמשפחה שלנו. הקבוצה קיבלה אותו כאחד משלנו. ההופעות שלו במגרש מראות כמה הוא מחויב לכדורסל שלנו. לשחק עבור ספרד היה החלום שלו ובשבילנו זה כבוד גדול".
סנטר צרפת ואולימפיאקוס מוסטפה פאל אמר: "הפסדנו וזו הרגשה רעה. הם היו הרבה יותר טובים מאיתנו, שיחקו טוב יותר ואנחנו לא הצלחנו להסתדר כשחואנצ'ו הרננגומס קלע שש שלשות. לא הצלחנו להתאים את עצמנו בהגנה, איבדנו את הכדור יותר מדי פעמים. לא היה שום דבר טוב במשחק שלנו, היה לנו משחק רע". הסנטר התייחס לעובדה שצרפת פיגרה ב-9 הפרש כבר בתום הרבע הראשון ואמר: "זו לא הפעם הראשונה באליפות שאנחנו מתחילים ממש רע. אני אפילו לא יכול להגיד שזה משהו מנטלי. הם פשוט היו יותר טובים".