"לוחם וג'נטלמן": אות המופת יוענק לבראל חדריה שמואלי ז"ל

אות המופת יוענק לצלף שנורה למוות דרך חרך בגדר הגבול בעזה • מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "הוא הפך לסמל לשל אומץ לב ונחישות. העיטור יוענק לו מסמל את הערכים אשר גדל עליהם ותרומתו הרבה לביטחונה של מדינת ישראל"

סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל. "חלוחם אמיץ"

המשטרה תעניק את עיטור המופת לצלף המסתערב של משמר הגבול סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל, שנורה מטווח אפס בידי מחבל חמאס דרך חרך בגדר בגבול רצועת עזה.

עיטור המופת יוענק לו על אומץ לב, תושייה ודבקות במטרה לסיכול חדירת מחבלים ופגיעה ביישובים הסמוכים לגבול. אתמול התקיימה בבית העלמין שבקריית שאול אזכרה לציון שנה למותו.

הירי הקטלני. המפקדים שגו כשהציבו את הלוחמים קרוב לגדר,

במוצאי שבת, 21 באוגוסט אשתקד, התפתחה התפרעות אלימה סמוך לגדר בצפון רצועת עזה. בראל וחבריו לצוות, ביחד עם לוחמי צה"ל, הוזנקו לאזור והחלו להדוף ניסיונות של מתפרעים ומחבלים פלשתינים לחצות את הגדר ולחדור לשטח ישראל.

בחסות המהומה

במשך שעות נלחם בראל עם חבריו ממג"ב דרום ואף הצליח לפגוע במספר מחבלים אשר ניסו לחצות את הגבול. אולם, למרבה הצער, בחסות המהומה, מחבל מחמאס הצליח לירות באקדח לעבר החיילים מאחד מחרכי הירי של צה"ל, לפגוע מטווח אפס בבראל ולפצוע אותו באורח אנוש.

"תמיד נתן עצה טובה וחיזק את הסובבים". בראל עם צוותו,

זמן קצר לאחר הירי פרסמו הפלשתינים את התיעוד הדרמטי של ירי המחבל לתוך החרך. בראל נלחם במשך תשעה ימים על חייו כאשר לצידו משפחתו, מפקדיו וחבריו ליחידה, ועימם אזרחים רבים בארץ ובעולם שהתפללו להחלמתו.

בראל התגייס למשמר הגבול במארס 2019, לאחר הכשרת לוחמים יצא לקורס המסתערבים ומשם שובץ ביחידת המסתערבים של מג"ב דרום (ימ"ס). הוא שירת כצלף ביחידה שפועלת בגבולות הדרומיים של המדינה ובשטח מחוז דרום. חבריו סיפרו על היותו "חבר אמיתי ולוחם אמיץ, דומיננטי מאוד ביחידה שתמיד הוביל את חבריו לנשק".

תחקיר צה"ל קבע לאחר מותו, בין היתר, כי המפקדים שגו באופן מקצועי כאשר הציבו את הלוחמים קרוב לגדר בעת שהמוני פלשתינים התקרבו אליו, דבר שגרר זעם בקרב בני משפחתו ומכריו. אתמול בבית העלמין הצבאי בקריית שאול התקיימה אזכרה במלאת שנה לנפילתו בהשתתפות המשפחה, חברים וסגל פיקוד הבכיר של מג"ב. בשבועות האחרונים, במסגרת ועדות צל"שים ועיטורים של המשטרה, אימץ המפכ"ל את המלצתו של מפקד מג"ב להעניק את עיטור המופת היוקרתי לבראל נוכח חתירתו למגע תוך סיכון חייו.

החבר הטוב

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "בכל משימה פעל בראל ז"ל במקצועיות ובנחישות רבה תוך הובלה של חבריו לנשק. לצד זה היה החבר הטוב שתמיד נותן עצה טובה ומחזק את הסובבים סביבו - לוחם וג'נטלמן. בראל הפך לסמל של אומץ לב ונחישות במשמר הגבול עיטור המופת אשר יוענק לו מסמל את הערכים אשר גדל עליהם ותרומתו הרבה לביטחונה של מדינת ישראל".

ניצב כהן, צילום: אורן כהן

בימים אלה אמו, ניצה, עושה ביחד עם משפחות שכולות מאמצים רבים להמשכיות של בראל על ידי העמדת צאצאים מזרעו. כחלק מהנצחתו פועלת האם ימים ולילות לקידום חוק ההמשכיות ומצפה לראות תוצאות הלכה למעשה. ניצה: "כולם מכירים את בראל שלי כמה גיבור ואמיץ הוא היה. מי שצריך לקחת אחריות  - שבאמת ייקח. במשך 9 ימים בראל נלחם על חייו. כולם מכירים את האופי והאישיות של הילד הערכי שהיה לי, בתור אמא שלחתי ילד חזק שישמור על המדינה ונשארנו עם אובדן מאוד קשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר