משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הודיעו היום (א') כי בחודש אוקטובר צפויה להיפתח ההרשמה להגרלה השלישית של תוכנית "דירה בהנחה", במסגרתה יוגרלו 3,500 יחידות דיור מוזלות ברחבי הארץ. ההרשמה תיסגר כשבוע לאחר מכן. חלק מהערים שישתתפו בהגרלה: ירושלים, לוד, באר שבע, אופקים, נוף הגליל, טבריה, סחנין וכפר קאסם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, הזכיר כי במשרד הרחיבו את שיווקי הקרקעות לבניית דירות ליעד של 100 אלף יחידות דיור בשנה וכי במסגרת תוכנית הדיור המוזל יוגרלו בסך הכול כ-30 אלף דירות בשנת 2022.
בהודעה שפרסם משרד השיכון אלקין מבטיח כי "בעקבות התוכניות שהותנעו בחודשים האחרונים, בשנה הבאה משרד השיכון יצליח לייצר עוד 45 אלף דירות בהנחה, וכך בשנים 2022-2023 כ-75 אלף זוגות צעירים מתוך סך של 120 אלף זכאי המשרד, יקבלו את היכולת לקנות דירה בהנחה". הודעת משרד השיכון מגיעה לאחר שבסוף השבוע שעבר פורסמו נתוני מדד מחירי הדירות שהצביעו על כך שהזינוק השנתי במחירים לא נבלם בינתיים ועמד על 17.9%.
1 צפייה בגלריה
פרויקט ברחוב יהודה המכבי בצפון החדש
פרויקט ברחוב יהודה המכבי בצפון החדש
עוד הגרלת דיררות מוזלות
(צילום: יריב כץ)
מנכ"ל רמ"י, ינקי קוינט, ציין כי רמ"י שיווקה עד כה קרקעות עבור למעלה מ-62 אלף דירות, וכי השבוע צפויים להיסגר מכרזים לכ-10,000 יחידות דיור. מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן, הוסיף כי עד סוף השנה יוגרלו כ-9,000 יחידות דיור בהגרלות נוספות לזכאים חסרי דירה, בעלי אישור זכאות בתוקף, וקרא לזכאים: "אנא אל תחכו לרגע האחרון, הקדימו והנפיקו את אישורי הזכאות על מנת שתוכלו להירשם בזמן להגרלה". על פי נתוני המשרד, עד כה זכו כ-17 אלף משקי בית בהגרלות.
לפני כחודש קיבלו 6,269 משקי בית הודעות זכייה בהגרלה הקודמת שנערכה, אליה נרשמו כ-112.6 אלף משקי בית סך הכל. זאת לעומת כ-120 אלף זכאים שנרשמו בהגרלה הקודמת שנסגרה בחודש אפריל שכללה כ-10,000 דירות מוזלות.
היישובים המבוקשים בהגרלה האחרונה היו רמת גן, שם נרשמו כ-47.6 אלף זכאים להגרלה הכוללת 349 דירות מוזלות, ראש העין, בה נרשמו כ-42.1 אלף זכאים להגרלה על 439 דירות מוזלות ונתניה שם נרשמו כ-27.1 אלף זכאים להגרלה על 888 דירות מוזלות.
חשוב להזכיר כי הזוכים בדירה להנחה לא מקבלים דירה מוכנה אלא זוכים בזכות לרכישת דירה בפרויקט חדש שטרם נבנה. קבלנים שזוכים במכרזי המדינה ובהם דירות מוזלות מקדמים את הליכי התכנון והרישוי מול הרשות המקומית וכאשר הפרויקט קרוב לקבלת היתר בנייה מוזמנים הזכאים להירשם ולבחור את הדירות הרלוונטיות. עוד נציין כי על הזוכים נאסר למכור את הדירה בה זכו למשך חמש שנים מיום קבלת המפתח או שבע שנים מיום הזכייה בהגרלה, אולם ניתן להשכיר אותה.