חגיגת שערים: בילבאו עם מהפך ענק על ראיו
(באדיבות one)
איניאקי (28) וניקו (20) וויליאמס, האחים שמשחקים יחדו בחוליית ההתקפה של אתלטיק בילבאו, הובילו אתמול (שבת) את קבוצתם לניצחון 2:3 על ראיו וייקאנו, כשכל אחד מהם כבש שער אחד. ניקו אף נבחר לשחקן המצטיין של המשחק. המשחק אתמול היה המשך ישיר לפתיחת העונה הנפלאה שעוברת על הקבוצה הבאסקית, שהשיגה 13 נקודות בשישה מחזורים ומדורגת – באופן זמני – במקום השלישי אחרי ברצלונה וריאל מדריד.
ניקו ואיניאקי הם כמובן לא האחים הראשונים שמשחקים כדורגל באותה קבוצה, ולבטח לא האחרונים שיעשו זאת. הרשימה של אחים כדורגלנים היא ארוכה, אבל הסיפור של האחים וויליאמס מרגש במיוחד. הוריהם היגרו מגאנה לספרד על מנת להעניק להם חיים טובים יותר, ובשל העובדה שברוב ילדותם הם גידלו את עצמם כי ההורים נאלצו לעבוד, מערכת היחסים שלהם הפכה קרובה במיוחד. גם על המגרש, איניאקי - אחד הכוכבים הגדולים בהיסטוריה של המועדון הבאסקי - הוא קצת כמו אבא עבור ניקו.
3 צפייה בגלריה
איניאקי וויליאמס וניקו וויליאמס
איניאקי וויליאמס וניקו וויליאמס
מערכת יחסים קרובה במיוחד. ניקו (מימין) ואיניאקי וויליאמס וויליאמס אתמול
(צילום: EPA)
אתמול הם כבשו באותו משחק ליגה בפעם הראשונה בקריירה שלהם (שיחקו יחד ב-42 משחקים). הם צמד האחים הראשון מאז האחים אנקו ואנטון אריאטה שכובשים עבור בילבאו במשחק ליגה, כשהאחים אריאטה עשו זאת ב-1965 נגד לאס פאלמס. צמד האחים האחרון שכבש באותו משחק ליגה עבור אותה קבוצה הם האחים רוג'ר ואוסקר גארסיה, מאמנה לשעבר של מכבי ת"א, שעשו זאת ב-2001 עבור אספניול.
"הכל הלך פשוט נהדר. שבת, תשע בערב, שני האחים כבשו ולקחנו שלוש נקודות", אמר איניאקי לאחר המשחק. "האוהדים ואנחנו מאוד שמחים על פתיחת העונה. אנחנו בדרך הנכונה ואנחנו חייבים להמשיך להילחם על המטרה שלנו, להגיע לאירופה".
3 צפייה בגלריה
איניאקי וויליאמס וניקו וויליאמס
איניאקי וויליאמס וניקו וויליאמס
יהפכו לצמד איימתני על המגרש? איניאקי וניקו וויליאמס חוגגים
(צילום: EPA)
על כך שזה המשחק הראשון בו גם הוא וגם ניקו כובשים ביחד, אמר איניאקי: "ההורים שלנו יהיו שמחים מאוד. זאת גאווה גדולה ואנחנו מאוד שמחים להיות ביחד ולהיות מסוגלים לספק לילות כאלה עבור האוהדים".
אחרי שלא קיבל זימון למשחק רשמי של נבחרת ספרד במהלך הקריירה שלו, הקיץ הודיע איניאקי כי החליט לייצג מעתה את נבחרת גאנה. הבחירה של השחקן הגיעה כחלק ממבצע גיוס רחב היקף של הכוכבים השחורים - כזה שלא נראה כמוהו בכדורגל הנבחרות - לקראת המונדיאל. בנוסף לכוכבה של בילבאו, גם טאריק למפטיי מברייטון, מוחמד סאליסו מסאות'המפטון, פטריק פפר מדארמשטאט, וסטפן אמברוסיוס ורנספורד יבואה מהמבורג - הודיעו הקיץ כי ייצגו את נבחרת גאנה. ניקו לעומת זאת, טרם החליט אם להצטרף לאחיו בכוכבים השחורים או לנסות לקבל זימון לנבחרת ספרד.
3 צפייה בגלריה
ניקו וויליאמס
ניקו וויליאמס
טרם החליט באיזה נבחרת ישחק. ניקו וויליאמס
(צילום: גטי אימג'ס)
פורסם לראשונה: 09:18, 18.09.22