בשבוע הבא, יוזנק מירוץ האופניים 'ברא אפיק ישראל' בשיתוף 'קרן קימת לישראל' (21-24 בספטמבר), שיתפרס על כ-330 ק"מ ברצועת חוף הכרמל ויעבור באתרים היסטוריים ברצועת החוף ואתרי טבע עוצרי נשימה" הגנים הלאומיים קיסריה ותל דור, ובשמורות הטבע הבונים, נחל מערות, נחל תנינים ופארק הכרמל.
המירוץ יתקיים השנה זו בפעם התשיעית וייקחו בו חלק 600 רוכבים. בפעם הראשונה בתולדות המירוץ הוא יעבור באתר היסטורי בינלאומי שמוכר על ידי "אונסקו" - נחל מערות.
2 צפייה בגלריה
ברא אפיק ישראל 2022
ברא אפיק ישראל 2022
הכל מוכן לברא ישראל 2022
(צילום: אפיק ישראל)
את המירוץ הקים גל צחור, שסיפר כי "החזון הוא לנדוד בכל הארץ ולחשוף את הציבור והרוכבים שלנו לאזורים חדשים בארץ ישראל. יחד עם קידום ענף האופניים בישראל, קידום תיירות הספורט ויצירת אירוע אופניים ישראלי ברמה העולמית כמו שיש לנו כאן כיום. גם השנה ברא אפיק ישראל ממשיך את השותפות הטובה עם קק"ל וחברת ברא ועם שותפים רבים נוספים שמאפשרים את קיום תחרות אפיק ישראל".
אמנון בן-עמי, מנכ״ל קק״ל, הוסיף: "התחרות המופלאה הזו היא הזדמנות בשבילנו להראות לעולם את נופיה המיוחדים של מדינת ישראל. אנו בקק"ל שמחים על ההזדמנות שנפלה בחלקינו לחשוף עבור רוכבי האופניים את הסינגלים המאתגרים שברצועת חוף הכרמל, ואין לי ספק שהם ייהנו מכל רגע".
2 צפייה בגלריה
ברא אפיק ישראל 2022
ברא אפיק ישראל 2022
(צילום: אפיק ישראל)
גם השנה יגיעו שורה של רוכבים מובילים בעולם. בצד הישראלי, יתחרו גיא ניב מקבוצת ישראל פרמייר טק, הרוכב הישראלי שהשלים את הג'ירו, הטור דא פראנס והוואלטה, לצד נדב רייסברג, רוכב נבחרת ישראל באופני הרים. מגרמניה יצטרפו ג'ורג אגר, אשר ניצח את התחרות שלוש פעמים, ורוכב יחד עם לוקאס באום, אלוף אירופה ועולם לשעבר עד גיל 19. בנוסף, גם קרל מרקט האוסטרי, שהגיע בשתי המהדורות האחרונות למקום השני, ינחת בישראל. הוא יחבור השנה לרוכב המוביל בישראל באופני הרים תומר זלצמן, שניהם מהקבוצה המקצוענית האוסטרית JB BORUNEX.