בשיתוף אתר "המקצוענים"
שני האתגרים הגדולים ביותר במהלך שיפוץ הם עמידה בזמנים ובתקציב. גם התקנת פרקטים שאינה נלווית לשיפוץ מקיף, יכולה להפתיע אתכם. איך? אם תגלו שיש צורך ביישור של הרצפה עם מדה מתפלסת למשל. לכן, לפני שאתם ממהרים לחתום מול הספק, הנה כל מה שחשוב תדעו בזמן.
בכתבה הקודמת, הסברנו מהו פרקט פולימרי, מדוע הוא הופך ליותר ויותר טרנדי והיכן לא מומלץ להתקין אותו.
בכתבה זו, נפרט כיצד נקבע מחיר הפרקט ומחיר ההתקנה ומהן התוספות המפתיעות שיכולות לצוץ בסיום העבודה, אם לא תציינו אותן במפורש.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה עולה פרקט פולימרי ומה משפיע על המחיר שלו?

טווח המחירים של פרקט פולימרי הוא גדול יחסית. הוא מתחיל בסכום של כ-80 שקל למטר רץ (כולל מע"מ), ויכול להגיע גם ל-250 שקל למטר.
עובי הפרקט: ככל שלוחות הפרקט עבים יותר, כך מחירו יהיה גבוה יותר. טווח המידות הוא 3-8 מ"מ. עליכם לשקול בשלב בחירת העובי, את גובה הדלתות הקיימות.
מעבר לכך שפרקט דק יותר יעלה פחות, הרי שהוא גם יכול לחסוך לכם הרבה כסף על קיצור דלתות.
לכן, אם לא תכננתם לקצר אותם ממילא במהלך עבודת השיפוץ או הבנייה – זהו בהחלט שיקול שאמור להשפיע על הבחירה שלכם.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
החומר ממנו עשוי הפרקט: פרקט פולימרי מגיע באחד משני סוגים: פרקט שעשוי רק מפלסטיק (LVT), ופרקט שעשוי מתערובת של אבן ופלסטיק (SPC).
פרקט שמשולבת בו אבן, יעלה יותר והמחיר יהיה גבוה יותר, ככל שאחוז האבן בפרקט גבוה יותר.
זאת, משום שהאבן הופכת אותו לעמיד יותר לאורך זמן, והרבה פחות רגיש לשריטות.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

האם יש תוספות שייקרו את מחיר החומרים?

כמעט כמו בכל תחום, יש כל מיני רמות גימור ופטנטים שמשדרגים את העבודה, אך גם את המחיר. למשל, בעבור סגירה כפולה (המשפרת את אחיזת הלוחות זה לזה), תצטרכו להוסיף כסף. כך גם לגבי תשתית של ספוג אנטי-בקטריאלי שיונח מתחת למשטח הפרקט.

כמה תעלה התקנת הפרקט ומה יגרור תוספת מחיר?

גם מחיר ההתקנה משתנה בהתאם למורכבות העבודה ולנפח העבודה. טווח המחירים הרגיל הוא 45-70 שקל לכל מ"ר, כולל מע"מ.
האם הדירה מרוהטת: כשמדובר בדירה ריקה לחלוטין מרהיטים, הרי שהעבודה מתבצעת בצורה הרבה יותר מהירה, קלה ונוחה למתקין. ככל שיש יותר רהיטים בדירה, וככל שיש צורך להזיז אותם לצורך ההתקנה – כך מחיר ההתקנה יעלה בהתאם. זה משהו שחשוב לוודא לפני, בין אם במהלך הגעת בעל המקצוע לביתכם לצורך מתן הצעת מחיר ובין אם באמצעות שליחת תמונות או סרטון של הדירה שבה מיועד להיות מותקן הפרקט.
נגישות לבית: ככל שהבית ממוקם בקומה גבוהה יותר, וללא נגישות להובלת החומרים במעלית, כך סביר שתשלמו לבעל המקצוע תוספת מחיר עבור הובלות הציוד. עד קומה שנייה ללא מעלית, כלל לא נהוג לגבות תוספת מחיר.
היקף העבודה: ככל שיש לכם שטח גדול יותר לחפות בפרקט, כך המחיר לכל מ"ר אמור להיות נמוך יותר.
אם תזמינו בעל מקצוע לצורך חיפוי של חדר בודד, סביר להניח שתשלמו את התעריף הגבוה יותר של טווח המחירים (כ-70 שקל כולל מע"מ).
כמו כן, יגבו מכם תוספת עבור קיצור דלתות ועבור התקנת ספי אלומיניום.
אם מדובר בשטח גדול יחסית, סביר שתשלמו כ-45 שקל למ"ר, כולל מע"מ, ושתעריף זה יכלול גם את עבודת קיצור הדלתות ואת התקנת ספי האלומיניום.

מהן התוספות שיעלו את מחיר ההתקנה?

צורת ההתקנה של הפרקט: ישנה הנחה רגילה של פרקט, שבה הלוחות מקבילים זה לזה. לעומת זאת, ישנן שיטות הנחה מעוצבות יותר, שמצריכות תכנון מיוחד והתקנה מדוייקת יותר. למשל, הנחת פישבון (בצורת זיג-זג). בשל העובדה שההתקנה מורכבת יותר, וכרוכה בחיתוכים רבים יותר, הרי שמחיר ההתקנה גבוה יותר ונע בין 60 ל-100 שקל לכל מ"ר.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
תוספת עבור קיצור דלתות פנים וחוץ: במקרים שבהם עובי הפרקט הוא כזה שמחייב קיצור של דלתות הבית, הרי שיש צורך בתוספת מחיר.
לא תמיד מתקין הפרקטים הוא שמבצע את העבודה הזו, ויהיו מקרים שתצטרכו להזמין בעל מקצוע מתחום הדלתות, בנפרד.
שימו לב שיש הבדלי מחיר בין קיצור דלתות פנים (50-100 שקל לכל דלת), לבין קיצור דלתות חוץ. גם במקרה של דלתות חוץ יש הבדל בין קיצור דלת עץ לבין קיצור דלת פלדלת. טווח המחיר הוא בין 150 ל-500 שקל.
סף אלומיניום: זהו פס שעשוי מאלומיניום, שתפקידו להגן על השוליים של הפרקט. הוא מותקן בחיבור שבין הפרקט לדלת, בין הפרקט למשטח אחר ובקצה של מדרגות המחופות בפרקט. הוא יכול להיות ישר, אלכסוני או זוויתי, בהתאם לתנאי השטח.
פס אלומיניום מחושב לפי מטר רץ, ועולה בין 25 ל-50 שקל לכל מטר.
כמו במקרה של קיצור דלתות, הרי שגם לגבי סף אלומיניום, מרבית המתקינים לא יגבו מכם תוספת עבור שתי העבודות האלו (וגם לא על החומרים), אם תזמינו מהם עבודה בהיקף גדול יחסית. כלומר, התקנה של משטח גדול יחסית. עבור חיפוי חדר אחד בפרקט, תידרשו לשלם בעבור תוספות אלו.

תוספת משמעותית לעבודה: יישור הרצפה לפני התקנת הפרקט

בשונה מהתוספות עבור התקנה מיוחדת, קיצור דלתות והתקנת ספי אלומיניום, הרי שישנן תוספות משמעותיות וחריגות יותר. אלו, בבחינת הכנת תשתית לקראת התקנת הפרקט. הן אינן חלק מהעבודה עצמה, והן אינן נדרשות בעבור כל התקנה של פרקט.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אם הרצפה אינה ישרה, הרי שלא ניתן יהיה להתקין עליה פרקט. זאת, משום שהלוחות לא יתחברו זה לזה, או שיתנדנדו תוך זמן קצר.
במצב זה, יש צורך לפזר חומר שהוא דמוי בטון (ומכונה 'מדה מתפלסת'). חומר זה מאפשר פילוס של הרצפה בצורה מהירה וקלה יחסית. תמחור העבודה הוא בהתאם לשיפוע שיש ליישר. ככל שהשיפוע גדול יותר, כך יידרשו יותר שקים של החומר.
לחדר ממוצע שיש צורך להגביה בכמה מ"מ, יידרשו כ-3 שקים של מדה מתפלסת. מחיר פילוס רצפה עם מדה מתפלסת יעלה 200-250 שקל עבור כל שק שיידרש. מחיר זה יכלול הן את עלות החומרים והן את עלות העבודה.