כמדי שנה מציפים את המדפים בקבוקים חדשים, בהם יינות לבנים ואדומים, בקבוקי ויסקי מעוצבים, ליקרים מגרים, קוניאקים הדורים ועוד. מבלבל? נכון. עוד יותר מבלבל כשלא ממש מבינים במושגים כמו עפיצות וארומה, מה זה אומר "גוף של יין", ומה ההבדל בין מרלו לקברנה. מה עושים? מתייעצים. יש מדריכי יין, ויש מומחים בחנויות, שישמחו לסייע. בתוך זה, אל תשכחו, חשוב לזכור למי מביאים את היין ולאיזו מטרה. הנה כמה משמחי לב, שיעשירו את שולחן החג.

היווני של הסקוטית

הסקוטית מבית ישרקו משיקה יין אדום יבש, דומיין סבאניס לימניונה, מיקב Sabanis ביוון. עם בוסריות בינונית ועשיר בחומציות מרעננת. ארומות של פרי אדום, כגון תות ודובדבן מעורבבים בתבלינים חריפים.
מחיר: 55 שקל ל־750 מ"ל. להשיג: בסניפי טיב טעם ובחנויות נבחרות
5 צפייה בגלריה
(צילום: אסף לוי)

רמי מרטן מוגבל

חברת הכרם מציעה לחגים מהדורה מוגבלת של רמי מרטן מיקס טייפ V.S.O.P כמחווה ליצירת התווית האייקונית בשנות ה־60, כשהקנטאור (חצי אדם וחצי סוס) המפורסם שינה את כידונו כלפי מעלה, כדי להביע שאיפה למצוינות, ולכוון הכי גבוה שאפשר. סמל לנועזות הנצחית של V.S.O.P.
מחיר: 220 שקל ל־70 מ"ל. להשיג: בחנויות אלכוהול מובחרות

היוצר את ברברה

יקב היוצר מציע 6 סדרות יין בינלאומיות לקראת ראש השנה. לגאטו ברברה שייך לסדרת הפרימיום לגאטו. יין בצבע אדום עז, בעל ניחוחות של דובדבן ושזיף עם רמז של ציפורן וקינמון. עגול ורענן. מופק מכרם ברברה באזור מנזר דיר ראפאת.
מחיר: 69.90 שקל. להשיג: בחנויות אלכוהול מתמחות

האלגנטי מדרום אפריקה

רשת "בנא משקאות" משיקה יין רזרב שרדונה (2021) תוצרת יקב פרדברג בדרום אפריקה. היין אלגנטי, עשיר בארומות של אננס ואפרסק, בעל מרקם רך וקטיפתי וסיומת ארוכה. היין כשר.
מחיר: 69.90 שקל ל־750 מ"ל. להשיג: בבלעדיות בבנא משקאות

מרלו עם גוף מלא

יקב טפרברג מגיש את מרלו אסנס 2018. יין בעל צבע מלא עוצמתי ועמוק, עם ארומה של פירות אדומים בשלים, דובדבן, נגיעות טבק ומחטי אורנים. בעל גוף מלא, וסיומת ארוכה וטובה. להגיש בטמפ' של 18 מעלות.
מחיר: 100 שקל. להשיג: בחנויות מובחרות
5 צפייה בגלריה
(צילום: איילת ארד)

קלבדוס תפוחי

קלבדוס בולארד גראנד סולאז' מיוצר ממיזוג של מספר תזקיקים מכמה שנות בציר, שעוברים יישון של 3-5 שנים. בעל ארומות של תפוחים עם רמזים של וניל. בעל אישיות, אלגנטי ועשיר עם סיומת מענגת. מומלץ לשתות לאחר הארוחה, יכול לשמש גם כאפריטיף וכבסיס לקוקטיילים.
מחיר: 169 שקל. להשיג: בחנויות אלכוהול מתמחות
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

הפטיט של סגל

יקב סגל משיק לרגל ראש השנה את 'Petit UF', בציר 2019. יין עוצמתי ואלגנטי. היין בעל ארומות של פרי אדום רענן, עם עשבי תיבול ים תיכוניים ותבלינים מתקתקים, בעל גוף מלא ומרוכז, סיומת פירותית ומתובלת.
מחיר: 119 שקל. להשיג: בחנויות יין מובחרות

דרום עולה מיתיר

יקב יתיר מציג את DAROM יין רוזה מבציר 2021 בבקבוק מגנום חגיגי. היין יבש, מופק מענבים הגדלים בכרמי דרום הרי יהודה ורמת ערד. צבעו ורוד בהיר, טעמי הפרי מובילים לאיפוק ורעננות. משתלב עם מנות מהמטבח הים תיכוני, וגם כאפריטיף. רצוי להגיש בטמפ' של 8-10 מעלות.
מחיר מומלץ לצרכן: 180 שקל. להשיג: בחנויות יין מובחרות ומסעדות
5 צפייה בגלריה
(צילום: איל קרן)

עשיר ורך ישר מחברון

חברת א.ג.ת.ד משווקת יין חדש של יקב רמת חברון, שנמצא בלב אזור יהודה. REDEMPTION 2016 עשוי מענבי קברנה סוביניון ומרלו מכרמים אורגניים. היין, שיושן במשך שנתיים בחביות עץ אלון צרפתי, עשיר ורך, משלב טעמים של שזיפים, דובדבנים שחורים ותבלינים ארומטיים. היקב מקשר בין היינות להיסטוריה של ארץ ישראל.
מחיר: 359 - 399 שקל. להשיג: בחנויות אלכוהול מובחרות
5 צפייה בגלריה
(צילום: קית גלקסמן)

ויסקי שכולו גלנמורנג'י

מזקקת גלנמורנג'י הסקוטית מגישה את הוויסקי העשיר Glenmorangie Sigent, שילוב של הסינגל מאלטים המבוגרים ביותר במזקקה, 40% אלכוהול. מורכב משעורה סקוטית, מי מעיינות ושמרים טבעיים. הוויסקי הטהור, הפירותי והפרחוני, מזוקק בדודים הגבוהים ביותר בסקוטלנד, כשהמזקקה מתהדרת בעיקר בתהליך היישון שלו.
מחיר: 900 שקל (מחיר סופי ייקבע על ידי קמעונאי). להשיג: בחנויות אלכוהול מובחרות