פראדה: אישה שלא ניתנת למיחזור

מותג הבישום האיטלקי PRADA מציג בושם חדש לנשים: PRADA PARADOXE בניחוח פרחוני וענברי. הבושם מבטא את מהות האישה של פראדה, שתמיד משתנה, אבל נשארת עצמה, ואינה ניתנת למסגור. בין היתר האג'נדה מתבטאת בעיצוב בקבוק הפלקון, שנוטה לצד, ועדיין מחובר לקרקע. כל סדרת פראדה פרדוקס ניתנת למילוי מחדש.
מחיר: 499 שקל ל־90 מ"ל. להשיג: ברשתות הפארם, המשביר לצרכן, פרפומריות נבחרות.
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

איב סאן לורן: אישה ללא מעצורים

איב סאן לורן מציג את LIBRE LE PARFUM, בושם בבקבוק אקסטרווגנטי, שמוכיח את הדחף לחיות את החופש עכשיו, מועצם וללא מעצורים. הבושם מבטא את האג'נדה, לפיה החופש הוא הדרך לשחק על פי הכללים שלך. הניחוח מתקבל מעירוב של פריחת תפוז ולבנדר, ותבלינים חמים, בהם זעפרן.
מחיר: 450 שקל ל־90 מ"ל או דה פרפום. להשיג: ברשתות הפארם, המשביר לצרכן, פרפומריות מובחרות.
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

קאסאמורטי: וינטג' ואמנות עתיקה

מותג בשמי הנישה האיטלקי CASAMORATI משיק את CASAMORATI 1888 CASAFUTURA שמשלב תווי ריחות וינטג' שונים, בהם לבנדר, רוזמרין, פאצ'ולי, גרניום, ארז ומושק, שנוצרו בהשראת האמנות העתיקה של תעשיית הבישום האיטלקי. מכיל ריכוז גבוה של תמציות ושמנים.
מחיר לצרכן: 1,080 שקל ל־100 מ"ל או דה פרפום. להשיג: בפרפומריות נבחרות ובאתר לילית קוסמטיקה.
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

ROJA: לגבר הרוחני

בית הבישום ROJA PERFUME משיק בושם חדש לגברים: APEX BY ROJA PERFUME. הבושם מכוון לחיבור עם כדור הארץ והאנרגיות הרוחניות שלו, במטרה לשחרר אינסטינקטים ויכולות רדומות, ולהגיע לשיא הפוטנציאל. הריח מושג באמצעות שילוב של פצ'ולי, רום, טבק, ברוש, אשוח ועוד.
מחיר: 1,065 שקל ל־100 מ"ל. להשיג: ברשתות הפארם, חנויות בוטיק ובאתר לילית.
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

קלואה: יוקרה ותרומה לסביבה

מותג הבישום chloe השיק את Parfum Naturelle Nomade Eau de שמשלב, באריזה ובמרכיבי הבושם עצמו, יוקרה עם נכונות לתרום לחברה ולסביבה. מערב תמצית ברגמונט עם יסמין מצרי, תמר, וניל ואלגום. לבושם נבחרו שני ספקים של פרחי יסמין במצרים, לספק תמציות טהורות וטבעיות, עם מחויבות לשמירת איכות הסביבה.
מחיר: 529 שקל ל־75 מ"ל או דה פרפיום. להשיג: ברשת אפריל, סופר פארם, במשביר לצרכן.

דיזל למען העתיד

מותג הבישום DIESEL מציג את D BY DIESEL, הבושם הראשון של דיזל שהוא א־מגדרי - יוניסקס. הקמפיין של הבושם, בניחוח של ענבר ושרכים, קורא לבני האדם להתאחד ולפעול למען עתיד טוב יותר. הוא מתאים את עצמו לעור, וזמין בגדלים שונים, הניתנים למילוי חוזר.
מחיר לצרכן: 269 שקל ל־100 מ"ל. להשיג: ברשתות הפארם, במשביר לצרכן, פרפומריות מובחרות.
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)

איסי מיאקי: טיפה לחיים

דרופ דיסי, הבושם החדש מבית איסי מיאקי, כיתר יצירותיו של המעצב, מביא את הטבע כהשראה, והפעם את טיפת המים כמגלמת את כוח החיים. הניחוח המיוחד כולל לילך, ורד, ארז, אלגום ומאסק לבן. הבקבוק בצורת טיפה, הבושם טבעוני ומכיל מרכיבים ממוחזרים ומתחדשים.
מחיר: 299 שקל ל־90 מ"ל או דה פרפיום. להשיג: ברשתות הפארם.

פאקו רבאן: טבעוני ואוונגרדי

מותג הבישום Paco Rabanne משיק את FAME, שמחבר בין עולמות הבישום והאופנה. הבושם טבעוני, מכיל 90% מרכיבים ממקור טבעי, בעל ניחוח שובב וחושני בזכות תמצית אוונגרדית, הכוללת, בין היתר מנגו, יסמין וקטורת.
מחיר: 360 שקל ל־50 מ"ל או דה פרפיום. להשיג: בסופר פארם.

ג'ייד: לגבר הדומיננטי

מותג הקוסמטיקה GA-DE משיק בושם חדש לגבר מסדרת ICON PRIVATE. הבושם ICON PRIVATE 09 בעל ניחוח גברי דומיננטי, במטרה לעורר את החושים. תווי הבסיס העמוקים והחמים כוללים אזוב ומאסק, שיוצרים ניחוח של מסתורין.
מחיר: 219 שקל ל־100 מ"ל. להשיג: ברשתות הפארם, תמרוקיות וחנויות האונליין.

אלכסנדר ג'יי: יוניסקס בהשראת המדבר ופריז

בית בשמי הבוטיק הצרפתי ALEXANDR, שנוסד על ידי האומן אלכסנדר ג'יי, משיק את Black Muscs E.D.P מסדרת The Collector - בושם פירותי, שנוצר בהשראת לילה מסתורי וחושני בפריז, כמחווה לאלגנטיות של הצבע השחור. בושם יוניסקס, שמשלב, בין היתר, תווים של לימון טרי וברגמונט, פצ'ולי, ענבר ומאסק, והוא שילוב של המדבר המזרחי ואדריכלות הבארוק הצרפתי.
מחיר: 504 שקל ל־100 מ"ל או דה פרפום. להשיג: בלעדי ברשת אפריל.

LANCÔME: בושם עם פופקורן

LANCÔME משיקה את Idôle Eau de Parfum Nectar בושם חדש לאישה בניחוח מפתיע. הוורד והווניל מופקים ונרכשים באופן בר־קיימא, וממקמים את חזון היופי האקולוגי של LANCÔME בלב ליבו של הבושם. מרכיבים אלה משולבים עם אקורד פופקורן בלתי צפוי ומפתיע, ששובר את הקודים המסורתיים של בשמים המורכבים מתווים "אכילים", מה שקורה כש"התמכרות" חוברת למהפכה. הבושם מתחבר לעקרונות תחום הבר־קיימא של לוריאל.
מחיר: 309 שקל ל־50 מ"ל או דה פרפיום. להשיג: ברשתות הפארם, ברשת אפריל ופרפומריות.

JIVAGO: חושניות לאישה ולגבר

מותג הבשמים JIVAGO משיק לקראת הסתו בשמים חדשים וחושניים לאישה ולגבר - MAGNETIC RED & MAGNETIC BLACK. הבושם לאישה משלב ניחוחות של פצ'ולי, יסמין, ורדים, ברגמוט ולימון, ושל הגבר מבוסס על שילוב של עץ ארז ופצ'ולי, מאסק וונילה.
מחיר: 449 שקל ל־100מ"ל או דה פרפיום. להשיג: ברשתות הפארם.

דיס איז הר של זהב

זדיג & וולטייר משיק את "דיס איז הר!" באריזה מוזהבת ובקבוק בעיצוב חדשני. הבושם, שמחזיר לפרחוניות עצית מתוקה, הלא היא האישה של זדיג, מורכב מתו יסמין נוכח, פלפל ורוד, וניל, ערמונים ואלגום.
מחיר: 229 שקל ל־50 מ"ל. להשיג: בסופר פארם.

ג'יי לו: עם אפלק ועם בושם חדש

ג'ניפר לופז JLO, כוכבת שעוצמתה והצלחתה רק ממשיכות לגדול, ממשיכה לכבוש את העולם. רק לאחרונה צפו בעולם בהתרגשות רבה בנישואיה החוזרים לשחקן השרמנטי בן אפלק, 17 שנה לאחר שנפרדו. עכשיו משיקה ג'יי לו את JENIFER LOPEZ ONE, ניחוח לאישה עצמאית ומשוחררת, שחוגגת את נשיותה בכל גיל. לבושם ניחוח עצי פודרתי ועדין, בין היתר בזכות תווים של פריחת אפרסק, ארז ויסמין.
מחיר: 199 ל־100 מ"ל או דל פרפיום. להשיג: ברשתות הפארם, במשביר לצרכן, פרפומריות ובאתר לילית.

קרוליה הררה: ילדה טובה

קרולינה הררה משיקה בושם לאישה בבקבוק מוזהב Good Girl, עם הסמל של נעל עקב “סטילטו”, סמל להעצמה נשית. הבושם מכיל, בין היתר, תווים של קפה, ברגמונט, יסמין , פריחת התפוז, פולי טונקה, פצ’ולי וקקאו. במקביל מושק ה־Bad Boy, בושם לגבר בעל ניחוח ספייסי אמברי.
מחיר: 470 שקל ל־80 מ"ל או דה פרפיום. להשיג: בסופר פארם.

חוש הריח: החוש הפרימיטיבי, שמאחד ומפריד בין אנשים

עוד מקדמא דנא, הבינו בני האנוש את חשיבות חוש הריח בחיים בכלל ובאהבה בפרט. עוד במצרים העתיקה ייצרו בשמים, ומתברר, שבתקופת התלמוד ריח רע מהפה נחשב לא אחת עילה מספקת לגירושין. זאת ועוד. לתחושות התעלות הנפש בעקבות הרחת בשמים והשפעה על איכות חיים, יש מקורות במסורת ישראל. הכוונה למנהג הרחת בשמים בצאת השבת, בטקס ההבדלה, שהתקינו חז"ל. לרוב מברכים על בשמים שמקורם טבעי, כמו עצים או צמחי מרפא.
לריח, שנחשב לחוש הכי פרימיטיבי, תפקיד משמעותי בחיים ובמערכות יחסים. הוא קשור ברגשות ובזיכרונות שלנו, ומפעיל מערך שלם של תחושות חיוביות ושליליות, שלא תמיד מודעות, הקשורות לזכרונות ילדות ולאסוציאציות. לפי מחקרים, חוש הריח מפותח יותר אצל נשים, ואינו דועך כמעט עם הגיל, לעומת גברים, אצלם חוש הריח דועך מגיל 60 ואילך. לנשים, מוכיחים חוקרים שונים, אכפת איך אדם אחר מריח, איך הן עצמן מריחות, והקשר שלהן לריח, ריח גוף או ריח פה, אמוציונלי ביותר.
עוד קובעים מחקרים, שאין שני בני אדם עם אותו הריח. השוני בריח שבין אדם אחד לאחר נובע מהבדלים בין רכיבי זיעה, בין סוגי החיידקים הנמצאים בגוף, בין מאפיינים גנטיים, וגם לתזונה יש השפעה. תבלינים חריפים, בצל או עמבה, שהריח שלה משתחרר דרך נקבוביות בית השחי, יכולים להשפיע על הריח הגוף. ריח הגוף לעולם גם יהיה חלק מההשפעה על בחירת בני הזוג, על המיניות שביניהם, ויהיה אחד הגורמים המרכזיים להישארותם או להיפרדותם. לא בכדי, יש רבים בינינו, שכשהם מתאהבים וגם נשארים יחד, פשוט לא מפסיקים להריח את בת/בן הזוג.

מרלין מונרו ושאנל 5: הפרזנטורית הנצחית

מותגי הבשמים נוהגים לשלם הון לסלבריטאיות/ים, שחקניות/ים ולמובילי דעה, כדי שיובילו את הבשמים שהם מייצרים בקמפיינים הפרסומיים שלהם. אבל יש פרזנטורית אחת, מרלין מונרו שמה, שנפטרה לפני 60 שנה בנסיבות מסתוריות, שלעולם ימשיך שמה להיקשר עם הבושם "שאנל 5". להזכיר: בריאיון למגזין הצרפתי LIFE נשאלה מונרו, אז שחקנית, דוגמנית וזמרת, ששמה נקשר בלא מעט שערוריות, מה היא לובשת כשהיא הולכת לישון. המשפט בו השיבה: “כמה טיפות של שאנל 5”, הסעיר את הדמיון, ומיצב אותה כאישה משוחררת וחושנית, שאינה מתנצלת על נשיותה המתפרצת. הוא גם הפך את הבושם של מעצבת האופנה קוקו שאנל, שהושק ב־1922, לבושם הנמכר ביותר בעולם.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
7 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ חו"ל)