לא יודעים מה לקנות לבן הזוג לחג? הכתבה שתציל אתכם

הרגע המלחיץ בשנה מגיע, ואם אתם לא רוצים לקנות מתנות שגרתיות - אתם במקום הנכון • סדנת בישול זוגית, משחקי קופסה או גידול עצים בשיטה יפנית • וטווח המחירים? החל מ-14 שקלים

מה תקנו מתנה לחג?, צילום: GettyImage, אילוסטרציה

החגים מתקרבים, ואיתם השאלה הקבועה - מה קונים לבן או לבת הזוג לראש השנה. מנהג מוכר בין בני זוג, הוא לקנות מתנה אחד לשנייה בראש השנה ובפסח.

גם ההלכה היהודית מתייחסת לסוגיה, ובשולחן ערוך מצוין בצורה מפורשת כי הבעל מחויב לקנות מתנה לאשתו בכל אחד משלושת הרגלים. "חייב אדם להיות שמח וטוב לב במועד, הוא ואשתו ובניו וכל הנלווים אליו. כיצד משמחן? הקטנים נותן להם קליות ואגוזים והנשים קונה להם בגדים ותכשיטין כפי ממונו". (שו"ע או"ח תקכ"ט סעיף ב').

כמובן שישנן המתנות ה"רגילות" שתמיד כיף לקבל - בושם, תכשיט, ספר, אבל אנחנו כאן בעיקר כדי לתת לכם רעיונות מקוריים, במגוון מחירים, כדי שתוכלו להפתיע את בני הזוג.

מחפשים מתנה למארחים או להורים? המדריך למתנות מעוצבות לחג >>

מתנות בין בני זוג בלי לשבור את הראש, צילום: Getty Images

 

בן הזוג אוהב לקרוא ספרים? תוכלו לקנות לו סימנייה מיוחדת מכסף, או עם חריטה אישית, שתמיד תזכיר לו אתכם ברגעים הנעימים האלו, כשמתכרבלים עם ספר טוב.

במיוחד למכורי הקפאין, רשת לנדוור מציעה שלושה מארזי קפה חגיגיים. הם מגיעים בשלושה סוגים, וכוללים קפה, כוסות זכוכית, צנצנת דבש ושלל מוצרים מגוונים. 199-179 שקלים, להשיג ברשת לנדוור ובאתר האינטרנט. 

מארז מקינטה של לנדוור, צילום: יח"צ

 

משחקי קופסה. כן כן, אנחנו רציניים. משחק קלפים פשוט או משחק קופסה מותח, יכול לחולל פלאים בזוגיות, לקרב ביניכם, ולייצר רגעים קטנים של הנאה. המומלצים שלנו - משחק SET או ג'ונגל ספיד פרוע.

מעדיפים לצאת מהקופסה? מתנה מקורית שתגרום לכם לצאת קצת מהשגרה היא סדנה זוגית, של בישול או מלאכת יד. גם אם אין לכם בסיס בנושא, ויש לכם שתי ידיים שמאליות, בשוק אפשר למצוא היום סדנאות במגוון מחירים, ואתם תבלו ביחד כמה שעות מובטחות של הנאה.

סדנת שוקולד זוגית בשרינה שוקולד, 420 שקלים להשיג באתר BUYME, צילום: שרינה שוקולד
סדנת נגרות לזוג ב-Molet, 420 שקלים. אתר BUYME, צילום: אלה סוורדלוב

 

קניית תכשיט לבן או לבת הזוג היא אמנם לא יוצאת מגדר הרגיל, אבל כדי לשדרג את העניין – אפשר לרכוש שעון אלגנטי, או להשקיע בשעון חכם, שילווה את בן זוגכם במהלך היום. אמנם מדובר בהוצאה יקרה יחסית למתנת חג, אבל אם שורה עליכם רוח טוב והחלטתם להשקיע, תהיו בטוחים שהצד השני ידע להעריך את המחווה.

שעון רגיל או חכם יתקבלו בברכה, צילום: GettyImages

 

ואם בגאדג'טים טכנולוגיים עסקינן, אפשר לפנק את בן הזוג ברמקול בלוטוס שעמיד במים. הצעה נוספת היא האוזניות האלחוטיות של חברת LG, שהופכות כל מכשיר עם יציאת AUX לאלחוטי. אפשר לנצל את הפונקציה הייחודית כדי להאזין לסרט במטוס בלי להיות מחוברים למסך, או להאזין לטלוויזיה כשאנחנו על הליכון בחדר הכושר. הדגם מגיעה עם נרתיק טעינה מיוחד, שמחטא את האוזניות, ומסיר כ-99.99% מהחיידקים.

LG XBOOM Go PL5 - רמקול Bluetooth אלחוטי נייד של חברת LG. 399 שקלים, צילום: יח"צ LG
LG XBOOM Go PL5 - רמקול Bluetooth אלחוטי נייד של חברת LG. 699 שקלים, צילום: יח"צ LG

 

לפעמים כל מה שצריך זה להביא משהו קטן שיעיד על תשומת לב. בדיוק למקרים כאלו אפשר להזמין מארז מאפים יוקרתי, שתוכלו לחלוק ביחד וליהנות. אנחנו ממליצים על מארז מבית היוצר של השף קונדיטור אלון שבו, שאם תציצו בעמוד שלו, תבינו שמדובר בשתי ציפורים במכה אחת - קינוחים טעימים שנראים כמו תכשיטים. ניתן לגוון גם עם מארז שוקולדים מיוחדים, ואנחנו ממליצים על מארז מבית איקה.

קינוחים אישיים מעוצבים, החל מ-14 שקלים, אלון שבו, צילום: דן פרץ לסטודיו ARK
מטבעות שוקולד עדינים מבית היוצר של איקה. החל מ-14 שקלים, צילום: אנטולי קריניצקי
מארז יין ושוקולד, 315 שקלים, דה קרינה, להשיג באתר BUYME, צילום: סיימון רוד
 

מחפשים מתנה רומנטית, שתשאיר חיוך על הפנים? ערכה של יין יוקרתי וכוסות, אפשר למצוא ברשתות השונות גם אפשרות לחריטה אישית של שמותיכם. מארז קוקטיילים בטעמים, או לחובבי הז'אנר - ערכת ויסקי מפנקת. מומלץ כמובן גם לצרף יין טוב וחבילת שוקולדים. 

מארז ויסקי חגיגי, 249 שקלים, רשת ג'נטלמן, צילום: יח"צ
מארז חגיגי עם אביזרים ליין, 79 שקלים, להשיג ברשת ג'נטלמן, צילום: יח"צ

מארז קוקטיילים של ספייסהאוס בטעמי רימונים ודבש, החל מ-169 שקלים, צילום: מיכאל טופיול

 

רוצים לגדל ביחד יצור חי כדי לחזק את הזוגיות, ועדיין לא מרגישים שאתם מוכנים לילדים או לבעלי חיים? יש לנו את הפתרון המושלם (ולא, לא מדובר במחמצת ללחם): גידול עץ בונסאי. מדובר בשיטת גידול יפנית של עצים וצמחים ננסיים, תוך הקפדה על גיזום קבוע וטיפול נכון בצמח.

מחפשים חוויות משותפות ביחד במטבח הביתי? ערכות מקצועיות לבשלנים יכולות לסייע לכם. מקרשי חיתוך וסכינים משובחים, ועד גריל חשמלי ביתי.

גריל גז לבית, 890 שקל, להשיג באתר אמגזית, צילום: יח"צ
מארז סכינים, בוצ'ר וכפפות נגד חיתוך. רשת נעמן, 129 שקלים, צילום: שירה רז

אז מה תקנו לבן הזוג לחג? ספרו לנו בתגובות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר