תקראו את האותיות הקטנות: הטריק של חברות התעופה לגבות מכם עוד כסף

חברות תעופה רבות החלו להחמיר את נהלי הכבודה שלהן • נוסעים שרכשו כרטיס עבור מזוודת טרולי והגיעו גם עם תיק גב, התבקשו להוריד את אחד מהם לבטן המטוס ולשלם עבור כבודה עודפת • איך נמנעים מתשלום מיותר? ההסבר המלא בפנים

עולה למטוס. אילוסטרציה - למצולם אין קשר למאמר, צילום: איי.פי

ענף התעופה חזר לחיים והתנועה בנמלי התעופה ברחבי העולם מתקרבת למספרים שהכרנו לפני תקופת הקורונה. עם זאת, הרבה מאוד השתנה בהתנהלות של חברות התעופה - מחירי הכבודה עלו, מחירי הטיסות עלו וכמובן התורים שהתארכו.

שירות שהיה מובן מאליו לפני תקופת הקורונה הפך לאחרונה לכזה שלא מעט חברות תעופה גובות עבורו תשלום נוסף. נסביר: נוסעים שהיו מגיעים עם טרולי ועם תיק גב יכלו לעלות למטוס עם שניהם ללא כל בעיה (למעט מקרים חריגים מאוד), גם אם לא היו משלמים עבור תיק הגב. בשבועות האחרונים חברות תעופה מסוימות החלו לשים דגש על ההגדרה של פריט אחד שעולה למטוס ומי שמגיע עם טרולי ועם תיק גב מחויב להעביר את אחד מהם לבטן המטוס.

תיק גב וטרולי. כאב ראש לנוסעים, צילום: Getty Images

אם התיק שוקל כמה ק"ג מעל המותר, בלא מעט מקרים חברות התעופה ידרשו מכם לשלם בעבור כבודה עודפת. במקרים אחרים חברות תעופה מחשבות את המשקל בדרך שונה: תיק הגב והטרולי נשקלים יחד. וכמובן, אם המשקל חורג מעל המותר - הנוסע מחויב בתשלום נוסף.

אז מה חשוב לדעת כדי להימנע מתשלום מיותר?

אם אתם עומדים לטוס בקרוב, תבדקו טוב מה כתוב על גבי הכרטיס ובאילו תנאים רכשתם אותו. בקבוצת לופטהנזה לדוגמה, מאפשרים להעלות למטוס רק פריט אחד. אם הפריט השני קטן מאוד, ייתכן שיתחשבו בכם. אבל אם רכשתם כרטיס לייט והגעתם לטיסה עם תיק גב גדול יחסית ועם מזוודת טרולי, יש סיכוי סביר מאוד שידרשו מכם תשלום נוסף עבור הפריט השני והמשקל העודף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר