ניתוח המשחקים של ברצלונה החדשה של צ'אבי
(באדיבות one)
קביעת פייבוריטית לפני משחק כדורגל היא כלי חשוב, שעוזר לתאם ציפיות ומסייע בעיכול תוצאת הסיום. במשחק היום בין באיירן מינכן לברצלונה (שלישי, 22:00), כמעט בלתי אפשרי לקבוע מי הפייבוריטית, מה שהופך את ההתמודדות למסקרנת ביותר מבין משחקי שלב הבתים של ליגת האלופות. עד לפני כמה חודשים, מצב דומה להיום בו הפרשנים מעריכים את כוחותיהן של שתי הקבוצות כשווים, היה נתפס כבדיוני. בעונה באיירן ובארסה נפגשו פעמיים, גם אז הן הוגרלו לאותו הבית בליגת האלופות, ובאיירן ניצחה פעמיים 0:3 קליל את הקבוצה הקטלונית שכלל לא עלתה לשלב הבא.
ברצלונה הייתה אז במשבר עמוק שנבע מהבעיות הכלכליות החמורות איתן התמודדה (ומתמודדת עד היום, אך בצורה שונה) ושבגללן נאלצה להיפרד בחינם מלאו מסי בקיץ 2021 ולפתוח לא פעם עם הרכב שכלל בני נוער אלמוניים שקודמו מקבוצת המשנה במהלך העונה שעברה. מאז, צ'אבי חזר לקבוצה בתור מאמן והקיץ היא שדרגה את הסגל שלה עם מסע החתמות מהמרשימים והיקרים בהיסטוריה של הקבוצה. כך, מהר מכפי שאפשר היה לדמיין, חוזרת ברצלונה בסערה לקדמת הבמה של הכדורגל העולמי. היא עושה זאת בזכות שלל גורמים - צ'אבי שבמשחק החוץ הבא שלו בליגה יכול להפך למאמן עם הכי הרבה משחקי חוץ רצופים ללא הפסד בלה ליגה (כרגע עומד על 17); עוסמאן דמבלה שסוף-סוף הופך למה שציפו ממנו להיות; גאבי, אנסו פאטי ופדרי הצעירים שמוכיחים ש'לה מאסיה' היא עדיין מאקדמיות הכדורגל הטובות בעולם; אבל יותר מכל, מה שהופך את ההתמודדות הערב למאוזנת יחסית היא הגעתו של שחקן אחד ספציפי לברצלונה – רוברט לבנדובסקי.
2 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
המעבר שלו משנה את יחסית הכוחות. לבנדובסקי
(צילום: gettyimages)
שמונה עונות לבנדובסקי ובאיירן הלכו יד ביד, ועכשיו, הם אחד נגד השנייה. עם תשעה שערים בשישה משחקים בכל המסגרות מאז החלה העונה, הפולני בן ה-35 מראה לכל מי שנהג לזלזל ביכולתו נוכח העובדה ששיחק מול "ההגנות החלשות" של הליגה הגרמנית, כי חלוץ על הוא חלוץ על וזה לא כזה משנה באיזו מדינה דורכת כף רגלו (גם ההתחלה של ארלינג הולאנד במנצ'סטר סיטי מוכיחה זאת). "פתיחת העונה של לבנדובסקי היא כמו שיעור בבית הספר לצורה בה צריך לשחק חלוץ מטרה", הילל אחד הפרשנים, אך האמת היא, שהוא כזה במשך כל הקריירה שלו, רק שעכשיו הוא פשוט מקבל את ההכרה המלאה בעקבות תפקידו הטרי בעולם - המחייה מחדש של ברצלונה.
ללבנדובסקי יש 344 שערים ו-72 בישולים ב-375 משחקים בבאיירן. הוא זכה איתה באליפות בכל אחת משמונה העונות שלו בקבוצה, בחמש מהן הוא סיים כמלך השערים של הבונדסליגה וב-2020 הוביל את באיירן לזכייה בליגת האלופות. 41 השערים שכבש בליגה בעונת 2020/21 הם שיא ליגה. בנוסף, הוא במקום השני ברשימת כובשי כל הזמנים של הבונדסליגה והראשון מבין הלא גרמנים, כשאחריו ברשימת הזרים נמצא קלאודיו פיסארו הפרואני עם 115 שערים, אפילו לא חצי מהכמות של הפולני.
2 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
344 שערים ב-375 משחקים בבאיירן. לבנדובסקי חוגג במדי אלופת גרמניה
(צילום: getty images)
בקיצור, את מה שלבנדובסקי עושה בחודש האחרון בספרד הוא עשה במשך קריירה שלמה בגרמניה. ובכל זאת, מסגורו המקטין בתור רק בורג נוסף בהצלחה הכמעט ידועה מראש של באיירן בבונדסליגה מנעה ממנו במשך שנים ליהנות מההוד וההדר מהם הוא נהנה כעת. טווח הדגימה הוא עוד קטן, אך נראה שההתעקשות של לבנדובסקי לעבור לברצלונה תשתלם לו בעלייה בכמה מקומות נוספים בדירוג השחקנים הטובים בהיסטוריה. ההערכה אליו תגיע לממדים עצומים במידה שהוא יוביל את ברצלונה לתארים. בינתיים, ניצחון על קבוצתו לשעבר כבר בשלב הזה של העונה יהיה צעד נוסף - וגדול מאוד - בדרך להצדיק את בחירתו.