לאו מסי אמנם ביקר בישראל מספר פעמים, עם ברצלונה, ארגנטינה ולאחרונה במדי פריז סן־ז'רמן בסופרקאפ הצרפתי, אבל מחרתיים הוא יתייצב בפעם הראשונה למפגש רשמי מול מועדון ישראלי – מכבי חיפה, על הבמה היוקרתית ביותר של הכדורגל האירופי. ביקור שמטריף מאחורי הקלעים מדינה שלמה.
לקראת המפגש מול נאנט ביולי האחרון, כבר באימון המסכם איכלסו את יציעי בלומפילד אוהדים רבים, שבאו כמובן לראות מקרוב גם את ניימאר ויתר הגלאקטיקוס (אמבאפה לא הגיע). עכשיו החבורה הנוצצת מציתה את דמיונם של מאות אלפים, שמחפשים כל דרך להגיע לאצטדיון סמי עופר - האכסניה שתארח את אחד הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה של המשחק, ועוד אחרי השמעת המנון ליגת האלופות.
3 צפייה בגלריה
מסי פ.ס.ז'
מסי פ.ס.ז'
מסי פ.ס.ז'
(צילום: רויטרס)
גם ברמה הבינלאומית, בואו של מסי עשוי להפוך לנקודת ציון בקריירה שלו. אם יכבוש מול הירוקים, ישבור את אחד השיאים שקבע הנמסיס השלו, כריסטיאנו רונאלדו, בכך שיבקיע מול 37 מועדונים שונים בצ'מפיונס.
אגב, אם מישהו חשש לרגע שהארגנטינאי או אחד הכוכבים האחרים של פ.ס.ז' לא יגיע או ינוח במשחק, המאמן כריסטוף גאלטייה הבהיר אחרי הניצחון על יובנטוס בשבוע שעבר כי יעלה בהרכב החזק ביותר שלו בחיפה.
3 צפייה בגלריה
מסי וניימאר
מסי וניימאר
מסי וניימאר על הדשא בבלומפילד
(צילום: עוז מועלם)

לא יתאמנו בישראל

אלופת צרפת לא תתאמן בישראל. את האימון המסכם היא תערוך מחר במתקן שלה, ושם גם תיערך מסיבת העיתונאים באמצעות הזום. לאחר מכן תמריא לישראל. מנמל התעופה היא תגיע לבית המלון בחיפה ולא תצא ממנו עד למשחק, כך שבין לבין לא תהיה הזדמנות לפגוש את מסי "על הדרך". עם הנחיתה בנתב"ג יזכו האורחים לליווי צמוד של עשרות שוטרים ומאבטחים עד למלון דן כרמל, וגם שם לא תתאפשר כמובן כל גישה אליהם.
30 אלף איש יזכו לראות מקרוב את מסי וחבריו באצטדיון. מכבי חיפה ניסתה אמנם לדאוג שאוהדיה יהיו אלו שייהנו מהחוויה, ולא לתת לאוהדי מסי להשתלט על הכרטיסים, אך בינתיים הספסרים חוגגים. כרטיס שעלה כ־200 שקל נמכר בשוק השחור ב־2,000 שקל לכל הפחות, ועבור כרטיסים במקומות טובים יותר נעים המחירים בין 15 ל־18 אלף שקל. פשוט הזוי.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
30 אלף איש יזכו לראות מקרוב את מסי וחבריו באצטדיון. אוהדי מכבי חיפה
(צילום: AFP)
בסך הכל באצטדיון יהיו פחות אוהדים ירוקים מאשר במשחק הליגה מול נס־ציונה בשבת האחרונה, אך הכוננות וההכנות חסרי תקדים. 270 שוטרים ו־600 סדרנים יאבטחו את המשחק. רק לשם ההשוואה, למפגש עם נס־ציונה הגיעו 29 אלף אוהדי מכבי חיפה, כשעל הסדר שמרו 130 שוטרים וכ־370 מאבטחים.
אלי מגן, מפקד ימ"ר חוף, סיפר על ההכנות: "אנחנו מתייחסים למשחק כאל חגיגה, ונעשה הכל כדי שתעבור בצורה הטובה ביותר. נשים דגשים על מספר דברים: לא תהיה מכירת כרטיסים, ומי שאין לו כרטיס חבל שיגיע לאצטדיון; אנחנו פועלים נגד עניין הספסרות, כדי למנוע מרמה וסחר בכרטיסים; כדאי מאוד שאנשים ייזהרו, כי הם יכולים לקנות כרטיסים שכבר נמכרו, ואז הם לא יוכלו להיכנס איתם לאצטדיון. אוהדים עלולים לשלם הרבה מאוד כסף עבור כרטיס שאינו תקף. נעבוד בעניין הזה בכוחות סמויים. עשינו טבעת נוספת של גידור, שבה יוודאו כי רק מי שהגיע עם כרטיס תקני יוכל להיכנס לאצטדיון. כמובן נשים דגש גם על כך שלא יוכנסו לאצטדיון אמצעי פירוטכניקה".

שטח סטרילי במלון

עוד עניין שאנשי הביטחון יצטרכו להיות דרוכים לקראתו הוא ניסיון חדירה של אוהדים לכר הדשא, על מנת להתקרב למסי, לנסות לתפוס איתו תמונה או לבקש ממנו חולצה. במשטרה מכינים שני מעגלי מאבטחים סביב המגרש, כדי לא לאפשר לאיש לרוץ לעבר כוכבי העל של הקבוצה האורחת.
הקבוצה הצרפתית תגיע עם שף צמוד. ממשרד יחסי הציבור של המלון בכרמל סירבו לנדב פרטים נוספים על התנאים המיוחדים שיקבלו האורחים: "חתמנו על הסכם סודיות, אין תגובה", נמסר משם אתמול. עם זאת, על פי גורמים העוסקים באירוח, פ.ס.ז' תזכה לקומה שלמה שתהיה סטרילית, כמו גם חדר האוכל שיועמד לרשותה, והכוכבים ישוכנו בחדרים מפוארים.