גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #759723 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 759723        
עולם קטן
חבר מתאריך 24.4.22
491 הודעות
יום שני ט''ז באלול תשפ''ב    11:31   12.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בית המשפט קבע: אבא אוקראיני שהבריח את בתו לישראל ייאלץ להשיבה לאמה ברוסיה  

 
  
בית המשפט קבע: אבא אוקראיני שהבריח את בתו לישראל ייאלץ להשיבה לאמה ברוסיה
בגלל המלחמה: האב הבריח את ילדתו מאוקראינה לישראל, אך אמה שברוסיה דרשה: "מקומה הוא איתי" • ביהמ"ש הורה להחזירה לרוסיה: "לפי אמנת האג, היא נחטפה"

מתוך כל הטרגדיות שהמיטה מלחמת רוסיה־אוקראינה על אזרחי שתי המדינות, קריעת הורים מילדיהם היא לבטח מהקשות שבהן: לאחרונה הורה בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב להחזיר ילדה מישראל אל אמה ברוסיה, ארבעה חודשים לאחר שהובאה ארצה על ידי אביה מאוקראינה.

בשנה שעברה, בהחלטה משותפת עם האם שהיא אזרחית רוסיה, יצא האב שהוא אזרח אוקראינה עם בתם בת ה־6 מביתם שברוסיה. מטרות הנסיעה היו ביקור אצל הוריו שבאוקראינה, הסדרת מסמכי אזרחות ועבודה ברוסיה וחידוש הדרכון של הילדה. אלא שהאב סירב להחזיר את הילדה לרוסיה, וכשפרצה המלחמה הוא עבר איתה לפולין ומשם לישראל.

בעקבות זאת פנתה האם לביהמ"ש באמצעות עו"ד אנג'ליקה בן דוד מהלשכה לסיוע משפטי שבמשרד המשפטים, בבקשה שיורה לאב - בהתבסס על חוק אמנת האג, העוסק בהחזרת ילדים חטופים - להשיב את בתה לרוסיה משום ששם הוא מקום מגוריה הקבוע.

"הילדה נולדה וגדלה מתוך קשר הדוק עם ההוויה הרוסית ועם אורח החיים הערכי והחינוכי של רוסיה, למדה את השפה הרוסית והתחנכה על התרבות הרוסית", הסבירה האם.

לטענת עו"ד בן דוד, "הילדה שהתה בישראל ארבעה חודשים בלבד ולא השתלבה בסביבתה החדשה. היא אינה דוברת עברית, מצויה בגן הדובר רק עברית, ויש לה חברים בודדים בלבד דוברי רוסית. פרט לנזק שכבר נגרם לה עקב פעולות האב, הישארותה בישראל ללא נוכחות אמה תגרום לה נזק פסיכולוגי בלתי הפיך".

האב, מנגד, טען שמעשהו לא היה מתוך בחירה, אלא מחמת הפצצות רוסיה על אוקראינה. "הדרך היחידה שעמדה בפניי היתה להימלט למערב", אמר, "ומכיוון שאני ובתי אזרחי ישראל, זאת היתה התוכנית היחידה למען ביטחונה".

לדבריו, לא היתה מעשית גם הצעת האם להביא את הילדה לרוסיה, "שלא מכבדת את החוקים הבינלאומיים ומפציצה אזרחים תמימים בערים שונות באוקראינה". כמו כן, טען, "קיים חשש לסיכון הילדה עם החזרתה לרוסיה ולא ברור מה יעלה בגורלה, כמו גם בשל החשש לאסון כלכלי ברוסיה, ולכן ישראל היא המקום הבטוח ביותר עבורה".

שונא את רוסיה אך גר בה
בסיכום החלטתה קבעה השופטת כי במבחן העובדתי רוסיה היא אכן מקום מגורי הילדה: "בעובדה כי לקטינה היו שלושה מקומות מגורים במהלך חייה אין כדי לשנות את התוצאה, שלפיה מקום מגוריה הרגיל היה ברוסיה - שם היא התגוררה עם הוריה בחודשים שקדמו להרחקתה על ידי האב, ושם החלו הצדדים לבסס את חייהם".

השופטת ציינה כי "אמנם מחומר הראיות עלה כי האב מביע שנאה כלפי רוסיה אך בפועל בחרו הצדדים, מסיבות שונות, לעזוב את הארץ ולעבור להתגורר ברוסיה. לנוכח האמור והתקיימות תנאי אמנת האג, אני מורה על השבת הקטינה לביתה שברוסיה". נוסף על כך, חויב האב לשלם 65 אלף שקלים בגין הוצאות משפט והוצאות האם.

"בכך למעשה מגיעים לסיומם המסע הארוך, חוצה יבשות ואומות, אשר עברה האם, והמלחמה הממושכת שהיא ניהלה, במקביל למלחמת רוסיה־אוקראינה, במטרה להשיב את הקטינה אל חיקה. וכפי שהאם ביטאה זאת בפנייתה הנרגשת לבית המשפט בתום הדיון: 'אני פשוט עייפה, זה שנה וחודשיים כמעט, ובאמת אין לי כוח'", סיכמה השופטת.
https://www.israelhayom.co.il/news/crime/article/13055698



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  על פניו החלטה נכונה ומתבקשת. ET 12.09.22 11:37 1

   
   
ET לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.6.02
40403 הודעות, 232 מדרגים, 433 נקודות.  ראה משוב
יום שני ט''ז באלול תשפ''ב    11:37   12.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. על פניו החלטה נכונה ומתבקשת.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אמנם יתכן שדברי האב לפיהם מאוקראינה יכלו להימלט (רק) לישראל ולא לחזור לרוסיה נכונים, אבל לכאורה אין כל מניעה לחזור מישראל לרוסיה. משזה הסיכום בין ההורים וזה מקום מגורי הילדה, אכן אמנת האג מורה על החזרתה במקרה כזה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות