יום שני, 10.06.2024 שעה 13:00

המלך קרלוס: אלקראס הוא היורש שכולם חיכו לו

ציציפאס, סינר או רובלב? לא. בעולם הטניס חיכו לדבר הבא אחרי שלושת הפנומנים ועכשיו הוא באמת כאן. הספרדי זכה באליפות ארה"ב וגם קפץ היישר לפסגה

|
קרלוס אלקראס (רויטרס)
קרלוס אלקראס (רויטרס)

אחרי שנים של ציפייה בעולם הטניס למישהו שיכול לקחת את המושכות אחרי דור הפנומנים הדועך של רפאל נדאל, נובאק ג’וקוביץ’ ורוג’ר פדרר, אפשר לומר סוף סוף שהיום הזה הגיע. יותר נכון, זה קרה הלילה (בין ראשון לשני), אבל מה זה משנה כי בשורה התחתונה סוף סוף יש כוכב צעיר, מלהיב ומרענן לענף וקוראים לו קרלוס אלקראס.

הספרדי, שרק בן 19, עשה בשנה האחרונה שלושה צעדים קדימה ואז אחד אחורה ואז שוב קדימה ושוב אחורה. על הכישרון שלו לא היה ספק, רק בנוגע לאופי ולבשלות, אך בתחרות הזו באליפות ארצות הברית הפתוחה הוא הוכיח שהיורש כאן, וזוהי רק ההתחלה עבורו. בגמר ‘קרליטו’ ניצח 4:6, 6:2, 6:7(1) ו-3:6 את קספר רוד שרשם הפסד שני בגמר גראנד סלאם, אך גם הנורבגי עוד ידבר חזק בטבלת הזכיות של תארי הגראנד סלאם.

לאלקראס כמובן עוד דרך ארוכה להשיג את מה ששלושת הפנומנים השיגו במהלך הקריירה האדירה שלהם (ואולי עוד ישיגו) או אפילו שליש מכך, אבל להוציא את התארים נראה שהוא לקח קצת מכל אחד – הפיזיות היוצאת דופן של נדאל, האתלטיות של ג’וקוביץ’ וידיים רכות וטובות, כאלה שקצת מזכירות את האגדה השווייצרית. 

קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)

הניצחון הזה העלה את קרליטו למקום הראשון בעולם והוא גם הפך על הדרך לטניסאי הצעיר ביותר שעושה זאת, כשהדיח משם את לייטון יואיט שהחזיק בשיא במשך שנים רבות. אגב, במידה שהנורבגי היה יוצא עם ידו על העליונה הוא היה זה שעולה למקום הראשון, עם קפיצה מטאורית מהמקום השביעי לפסגה, אבל זה עוד יחכה, לפחות בינתיים.

עם הכניסה ל-100 הראשונים במאי בשנה שעברה, הספרדי סימן ‘וי’ אחר ‘וי’ – זכייה בטורניר ATP ראשון, כניסה לטופ 10, ניצחון על הגיבור שלו רפאל נדאל, אך חיכה רק לחותמת הרשמית שהגיעה הלילה – זכייה בגראנד סלאם ראשון בקריירה. אלקראס עשה זאת בהזדמנות הראשונה שעמדה לרשותו, ללא פחד, עם הרבה אופי וביטחון של שחקן שכבר כמה שנים טובות בסבב ולא כזה שרק לאחרונה חגג יום הולדת 19.

עד כמה זו הייתה קפיצה יוצאת מגדר הרגיל? בתחילת ספטמבר בשנה שעברה הספרדי עוד דורג במקום ה-55, הלילה הוא חוגג כבר עם הגביע לצדו והילת המקום הראשון מעל ראשו. זהו התואר השישי בקריירה, אבל בוודאי שהחשוב מכולם ונראה שהארון שלו רק ימשיך להתמלא ככל שיעבור הזמן, בהנחה כמובן ולא תהיה פציעה יוצאת דופן.

נדאל (רויטרס)נדאל (רויטרס)

אם נשים רגע בצד את היכולות הטניס שלו, אז אלקראס גדל במורסיה, החל לשחק בגיל 4 הודות לאביו והעריץ כאמור את רפא נדאל. הספרדי הצעיר אוהב לשחק גולף וכדורגל וכמו הגיבור שלו גם הוא אוהד כמובן את ריאל מדריד. הוא סיפר לא פעם שהסרט האהוב עליו הוא ‘רוקי’, שנותן לו השראה שהכל אפשרי, גם בגיל כל כך צעיר.

אגב, מי שראוי להרבה קרדיט הוא מאמנו החביב, חואן קרלוס פררו, שהיה בעברו במקום הראשון בעולם וזכה ברולאן גארוס. עושה רושם שהכימיה בין השניים מצוינת והשמיים הם בהחלט הגבול עבור הצמד הזה שרק מתפתח, כי בכל כמה חודשים אנחנו רואים פרמטר נוסף בו הספרדי משתפר – החבטה תוך כדי תנועה, הידיים הטובות ליד הרשת, ההגשה שהפכה עוצמתית יותר וגם האחוזים שעלו, שמאוד קריטיים בעידן הנוכחי.

קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)

אז מה הופך אותו לכל כך טוב ובגיל זה? יש הרבה תשובות, אבל נראה שקודם כל זה האופי. קרליטו כ”כ חיובי ומסודר בראש, הוא לא נותן לחבטות פחות טובות להכניס אותו לכדור שלג ולראייה גם הוא ניצח כל כך הרבה משחקים במערכה החמישית, מול שחקנים ותיקים ומנוסים הרבה יותר, על הנייר כמובן. לצד זה יש לו גם את סט היכולות – אתלטיות בלתי רגילה, פיזיות יוצאת דופן ואולי המכה שמוכיחה זאת הכי טוב הייתה ברבע הגמר מול יאניק סינר, חבטה מאחורי הגב תוך כדי ריצה, משהו שכמעט ולא רואים במגרשי הטניס.

המשחק שלו אלקראס מאוד אגרסיבי והתקפי. הוא אוהב ליזום, אבל יודע גם להתגונן ועושה זאת היטב, בכל זאת הוא חלם להיות היורש של רפא. הספרדי קורא את היריב היטב, הוא מגיב מהר בעיקר ליד הרשת והבונוס שלו לטעמי – חבטת הדרופ-שוט שמשנה את כללי המשחק ומביאה לרוב את היריב שלו למקום שהוא ירגיש הכי פחות בנוח.

נדאל ואלקראס (רויטרס)נדאל ואלקראס (רויטרס)

בדומה לנובאק ונדאל, אלקראס הוא ‘מעביר’ יוצא דופן, כלומר מצליח לסיים עם ווינר מהקו האחורי מול יריבו שנמצא על הרשת. אם זה בחבטה לאורך הקו או בלוב (חבטת תילול) מעל השחקן. בקיצור ‘שואו’ אחד גדול, כל משחק שלו מלא בנקודות אדירות ופחות משעמם מהקו האחורי, כמו שהתרגלנו לראות לא מעט בשנים האחרונות.

טורנירי הגראנד סלאם ל-2022 הסתיימו, אבל נראה שגם בשנה הבאה הספרדי הולך להסתער עליהם, הפעם כבר עם תואר אחד מאחורה שגם יוריד ממנו הרבה לחץ. ומה באשר לפרס הכספי אם דאגתם לעתידו? הוא אמנם רק בתחילת הקריירה, אבל רק על הגביע הנוכחי הספרדי הכניס לכיסו 2.6 מיליון דולר, שהתווספו ל-6.5 מיליון שהרוויח עד הטורניר הזה. אז בסך הכל 9.1 מיליון דולר וזוהי רק ההתחלה.

אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */