יום שני, 10.06.2024 שעה 06:10

הראשון בקריירה: אלקראס זכה באליפות ארה"ב

הספרדי בן ה-19 גבר 4:6, 6:2, 6:7(1), 3:6 על רוד והשלים שנה חלומית עם זכייה בגראנד סלאם האחרון של השנה. בנוסף, הפך לצעיר ביותר שמדורג 1 בעולם

|
קרלוס אלקראס מנשק את הגביע (רויטרס)
קרלוס אלקראס מנשק את הגביע (רויטרס)

העתיד כבר כאן: סנסציית הטניס הספרדית, קרלוס אלקראס, ניצח 4:6, 6:2, 6:7(1), 3:6 את קספר רוד וזכה הלילה (בין ראשון לשני) באליפות ארצות הברית הפתוחה בדרך להיסטוריה – שלו ובכלל של הטניס העולמי. הניצחון העניק לו את התואר השישי שלו ואת הגראנד סלאם הראשון בקריירה וגם שלח אותו בגיל 19 למקום הראשון בעולם. בכך הוא הפך לצעיר ביותר שעושה את זה.

אלקראס גנב את ההצגה דווקא על המשטח הקשה, שלא נחשב למועדף עליו, אבל כיאה לשחקן ששרד הכי הרבה דרמות לאורך כל הטורניר, הוא שוב עמד במוקד וזכה במייג’ור הראשון שלו – אולי הראשון מתוך רבים בקריירה שרק נמצאת בתחילתה. 

אבל זה לא היה רק הקרב על תואר הגראנד סלאם הראשון של שני הטניסאים, אלא גם על המקום הראשון בעולם. כאמור, אלקראס הצעיר, רק בן 19 וארבעה חודשים, עלה לפסגת הדירוג ושבר את שיאו של טניסאי אגדי אחר, לייטון יואיט האוסטרלי, שעשה זאת “רק” בגיל 20 ושמונה חודשים.

מנגד, רוד בן ה-23 הפסיד בגמר גראנד סלאם שני ברציפות מבחינתו אחרי שירד מנוצח ברולאן גארוס על ידי טניסאי ספרדי גם כן, רפאל נדאל שמו. בנוסף, בעולם כולו ציינו 21 שנים לטרגדית מגדלי התאומים בניו יורק ואלקראס הפך לזוכה הראשון בגראנד סלאם שנולד לאחר אותו אירוע נורא.

קרלוס אלקראס עם הגביע (רויטרס)קרלוס אלקראס עם הגביע (רויטרס)
קרלוס אלקראס חוגג עם משפחתו (רויטרס)קרלוס אלקראס חוגג עם משפחתו (רויטרס)
קרלוס אלקראס וקספר רוד עם הגביעים (רויטרס)קרלוס אלקראס וקספר רוד עם הגביעים (רויטרס)

הגמר עצמו היה מותח וכלל מספר ראלים מדהימים. רוד היה זה שמצמץ ראשון ונשבר במשחקון השלישי של המערכה הראשונה, אותו קרליטו ניצל כדי לנצח את המערכה הראשונה. למרות זאת, הוא לא נשבר ושמר על דומיננטיות בהגשות שלו, תוך כדי שהוא הצליח לתסכל את הספרדי ולשבור אותו פעמיים בסיום המערכה השנייה בדרך לשוויון.

המערכה השלישית הייתה שוויונית כמעט לכל אורכה. אלקראס שבר ראשון ועלה ל-0:2, רוד מיד הגיב והשווה ל-2:2. שוויון זה נשמר עד לסיום כאשר למעט המשחקון ה-12, כולם היו יחסית מהירים עם שמירה על ההגשות. המשחקון ה-12 היה מיוחד ושוחק במשך 10 דקות, בו שני הטניסאים עשו ככל שביכולתם כדי לנצח אותו – הנורבגי היה פעמיים בנקודת מערכה, הספרדי שלוש פעמים בנקודת משחקון. בסופו של דבר הספרדי ניצח ושלח את המשחק לשובר שוויון, בו רוד פתח עם נקודה, אבל אלקראס הגיב עם 7 רצופות שהעלו אותו ליתרון.

קרלוס אלקראס בוכה מאושר (רויטרס)קרלוס אלקראס בוכה מאושר (רויטרס)
קרלוס אלקראס וקספר רוד מחובקים בסיום (רויטרס)קרלוס אלקראס וקספר רוד מחובקים בסיום (רויטרס)

יחד עם הדחיפה של הקהל, הזוכה הצעיר ביותר לעתיד בגראנד סלאם ב-20 השנים האחרונות הצליח לשלוט במשחקונים ושבר את ההגשות של רוד במה שהיה לקש ששבר את גב הגמל מבחינתו של הנורבגי, שלא הצליח להתאושש ולקח רק עוד משחקון אחד שלא מנע הפסד, שמיקם אותו במקום השני בעולם.

מערכה ראשונה: 4:6 לאלקראס

קספר רוד הגיש ראשון במשחק ואחרי משחקון צמוד ואפשרויות שבירה של קרלוס אלקראס הוא שמר על ההגשות בדרך ל-0:1. הספרדי התאושש במשחקון השני ואחרי שהיה בפיגור של שתי אפשרויות שבירה, עשה ארבע נקודות רצופות והשווה את המערכון. הספרדי שבר לראשונה בהתמודדות ועלה ל-1:2, כאשר הוא מגדיל את היתרון ל-1:3 במשחקון הרביעי. רוד הגיב עם משחקון על האפס וצמצם ל-3:2.

קרלוס אלקראס וקספר רוד (רויטרס)קרלוס אלקראס וקספר רוד (רויטרס)
קספר רוד (רויטרס)קספר רוד (רויטרס)

רוד הגיב עם משחקון על האפס וצמצם ל-3:2, אבל ילד הפלא הספרדי הגיב עם ניצחון במשחקון השישי ויתרון 2:4. גם במשחקון השביעי הנורבגי לא עצר ושמר על ההגשות שלו שבע פעמים ברציפות שנעצרו בגלל שגיאה כפולה, אבל הוא התעשת וצמצם ל-4:3. אלקראס איבד את הריכוז אחרי שרוד המשיך מהלך לא חוקי ונכנס לפיגור 30:15, אבל חזר לעצמו עם שלוש נקודות רצופות בדרך ל-3:5. רוד שוב שמר על ההגשות שלו במשחקון התשיעי וצמצם ל-5:4 אחרי עוד 15:40. ילד הפלא הספרדי פתח חזק את המשחקון המכריע וסיים אותו על האפס עם ניצחון במערכה 4:6.

קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)
קספר רוד בפעולה (רויטרס)קספר רוד בפעולה (רויטרס)
קרלוס אלקראס חוגג (רויטרס)קרלוס אלקראס חוגג (רויטרס)

מערכה שנייה: 2:6 לרוד

אלקראס המשיך את היכולת הטובה והקשה על רוד בפתיחת המערכה השנייה, אבל המדורג שביעי בעולם שמר על הגשותיו ועלה ליתרון 1:0 אחרי המשחקון הראשון. המדורג רביעי מספרד שמר גם הוא על ההגשות בקלילות והשווה ל-1:1. שני הטניסאים המשיכו לשלוט בהגשות שלהם בדרך ל-2:2.

קרלוס אלקראס חובט (רויטרס)קרלוס אלקראס חובט (רויטרס)
קספר רוד מגיש (רויטרס)קספר רוד מגיש (רויטרס)

המשחקון החמישי הביא איתו כמה נקודות יפות, כאשר המדורג 4 בעולם הצליח לשבור את הלחץ של רוד בדרך חזרה מ-40:15 ל-40:40 ואפילו עלייה לנקודת שבירה, אבל הגשה טובות של הנורבגי לאחר מכן שמרו על היתרון 2:3 בצד שלו. גם במשחקון השישי היו מספר ראלים מיוחדים, כאשר אלקראס רץ מצד לצד ורוד עלה ליתרון 40:30. הספרדי עם שגיאה לא מחויבת העניק לנורבגי את השבירה הראשונה שלו במשחק ויתרון 4:2.

קספר רוד חוגג (רויטרס)קספר רוד חוגג (רויטרס)

השבירה העירה משהו ברוד והכניסה לו חיים למשחק, שעד כה היה יחסית אדיש. מצד שני, הוא ביצע טעויות לא מחויביות שעזרו לאלקראס לעלות ל-40:30 במשחקון השביעי. הנורבגי התאפס על עצמו והגיב עם סרב מהיר, כאשר הוא מנצל את העצבים של הספרדי בדרך ליתרון 2:5 במערכות. המדורג רביעי בעולם קצת נכבה והתקשה בהגשות שלו במשחקון השמיני שהגיע לשתי נקודות מערכה של רוד. את הראשונה הוא לא הצליח לנצל, את השנייה הוא הנחית בדרך לשבירה כפולה וניצחון 6:2 במערכה.

קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)
קספר רוד מנצח את המערכה השנייה (רויטרס)קספר רוד מנצח את המערכה השנייה (רויטרס)

מערכה שלישית: 6:7(1) לאלקראס

אלקראס הגיע חד למערכה השלישית ופתח את ההגשות של רוד עם שלוש נקודות שבירה, כאשר את השלישית הוא מנצל בדרך ל-0:1 במשחקונים. גם בהגשות שלו הוא לא התקשה ועלה ל-0:2 מהיר תוך 11 דקות. הספרדי בן ה-19 הגיע לעוד נקודת שבירה, אבל הנורבגי ניצל טעויות של הספרדי כדי לקחת משחקון ראשון במערכה השלישית ולצמצם ל-2:1.

קרלוס אלקראס בטירוף (רויטרס)קרלוס אלקראס בטירוף (רויטרס)

אלקראס פתח עם חשש את ההגשות שלו במשחקון הרביעי והתעצבן על נקודה מסוימת שהחמיץ, מה שגרם לו להיות בפיגור 40:15 ולא להשלים את ההגשות הראשונות. פעמיים במהלך המשחקון הוא נעצר ברשת ואפשר לרוד לצמצם ל-2:2 במשחקונים. אלקראס המשיך להיות עצבני והנורבגי המשיך לנצל זאת עם ארבע נקודות ברציפות וניצחון במשחקון שלישי ברציפות, שהעלה אותו ליתרון 2:3 ושלח את שני הטניסאים להפסקה של דקה.

קספר רוד רץ לכדור (רויטרס)קספר רוד רץ לכדור (רויטרס)
קרלוס אלקראס מתלונן (רויטרס)קרלוס אלקראס מתלונן (רויטרס)

ההפסקה עשתה טוב למדורג הבכיר בהתמודדות שחזר עם שלוש נקודות רצופות בדרך ל-0:40, רוד השיג ווינר משלו אבל הספרדי הצליח להשוות את התוצאה ל-3:3 בדיוק כשמלאו שעתיים לתחילת המשחק. רוד חזר ליתרון 3:4 תוך מספר דקות. אלקראס היה קרוב להישבר ולתת ליריבו יתרון, אבל שתי נקודות גדולות שלו, בתוספת טעות של המדורג 7, העניקו לו שוויון 4:4. פיינליסט הרולאן גארוס המשיך לשלוט בהגשות שלו, אבל הספרדי הצעיר בעידוד הקהל הצליח לחזור ל-30:30 במשחקון התשיעי. ראלי אדיר בו רוד הריץ את הספרדי מצד לצד הסתיים בניצחון של הראשון, שעלה ל-4:5.

קרלוס אלקראס חובט (רויטרס)קרלוס אלקראס חובט (רויטרס)
קספר רוד בטירוף (רויטרס)קספר רוד בטירוף (רויטרס)

קרלוס הצעיר שלט בהגשות והשווה ל-5:5, אבל רוד הגיש על האפס ועלה ל-5:6. הנורבגי הגיע לשתי נקודות מערכה עם חבטות נהדרות, אבל אלקראס הציל פעמיים במשחקון שהגיע כבר ל-10 דקות והשווה ל-6:6 בסיום הנקודה של המשחק בדרך לשובר שוויון. רוד שמר על ההגשה הראשונה, אבל הספרדי זכה בשבע הנקודות הבאות בדרך לניצחון במערכה ויתרון 2:1.

קספר רוד בפעולה (רויטרס)קספר רוד בפעולה (רויטרס)
קרלוס אלקראס מלהיב את הקהל (רויטרס)קרלוס אלקראס מלהיב את הקהל (רויטרס)

מערכה רביעית: 3:6 לאלקראס

המדורג הרביעי פתח חזק את המערכה הרביעית וזכה במשחקון הראשון, רוד פתח גם הוא חזק את ההגשות שלו והשווה ל-1:1. אלקראס עם האייס השביעי שלו החזיר לעצמו את היתרון ל-1:2 אבל הנורבגי לא התייאש והשווה ל-2:2 בכניסה לשלוש שעות להתמודדות. הספרדי המשיך לשמור על ההגשות ועלה ל-2:3 במערכה שזרמה עד כה בקצב מהיר.

קרלוס אלקראס חובט (רויטרס)קרלוס אלקראס חובט (רויטרס)

רוד התחיל את המשחקון השישי טוב, אבל הכל התנהל כמו במערכה השנייה, אבל הפוך. אלקראס ניצל את נקודת השבירה שהייתה לו כדי לעלות ליתרון 4:2. במשחקון השביעי הספרדי חזר מפיגור 30:0 עם ארבע נקודות רצופות ששלחו אותו למרחק משחקון מזכייה, 2:5. רוד לא אמר נואש ועם ארבע נקודות מהירות צמצם ל-5:3, אבל שום דבר לא היה מונע מאלקראס את התואר, אותו הוא השיג בסיום משחקון דומיננטי נוסף בדרך ל-3:6 שקבע היסטוריה.

קרלוס אלקראס מסמן את כמות המערכות שהוא ינצח בהן (רויטרס)קרלוס אלקראס מסמן את כמות המערכות שהוא ינצח בהן (רויטרס)
קרלוס אלקראס בטירוף (רויטרס)קרלוס אלקראס בטירוף (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */