יום שני, 10.06.2024 שעה 05:18

השור הצעיר מול הוויקינג: לקראת הגמר בארה"ב

רפא ונובאק כבר לא כאן, אבל אלקראס ורוד ייפגשו ב-23:00 ויסתערו על כס המלכות. על הדרך שעשו, המצ'אפ, ההיסטוריה, וגם: הבונוס הגדול שמחכה למנצח

|
קספר רוד וקרלוס אלקראס (רויטרס)
קספר רוד וקרלוס אלקראס (רויטרס)

לא רפאל נדאל, לא נובאק ג’וקוביץ’ ואפילו לא דניל מדבדב, מי שהציפייה הייתה שישתלט על הסבב, או לפחות על טורנירי המשטח הקשה. אף אחד מהם לא הצליח להגיע לגמר אליפות ארצות הברית הלילה (ראשון) ב-23:00, כל אחד מסיבותיו הוא, אבל מי שכן הבטיחו את מקומם ובצדק גמור הם קרלוס אלקראס, הלהיט הספרדי הצעיר, וקספר רוד, הוויקינג הנורבגי, שנמצא בשנה יוצאת מן הכלל עם גמר גראנד סלאם שני.

זה ממש לא הגמר הטיפוסי, לא הגמר שציפינו טרם פתיחת התחרות בפלאשינג מדו, אבל כנראה שמעתה והלאה, ובטח בשנים הבאות ללא רפא ונובאק, השניים הללו ימצאו את מקומם מדי פעם במעמדים המכריעים וכנראה גם עם כמה גביעי מייג’ור בארון. שני הפכים מגיעים לגמר הזה, מצד אחד רוד, השקול, המופנם והיציב, ומהעבר השני קרליטו הצבעוני, הבוער והעוצמתי, כזה שכל משחק שלו הוא הצגה בפני עצמו.

קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)

השניים עברו במהלך הקריירה באקדמיה של רפאל נדאל ובהחלט מכירים היטב אחד את השני, הם שיחקו שלוש פעמים אחד מול השני, פעם אחת על כל משטח והמאזן הוא 1:2 לספרדי הצעיר, אבל לגמר ארה”ב חוקים משלו וזה לא אומר דבר לגבי המפגש הנוכחי והמסקרן באצטדיון ‘ארתור אש’ שיהיה כרגיל גועש ומלא עד אפס מקום.

הדרך לגמר הייתה שונה עבור כל אחד, הנורבגי נקלע רק פעם אחת לחמש מערכות מול טומי פול והוא יגיע רענן הרבה יותר לגמר הזה. בחצי הגמר הוא התגבר ללא קושי רב על קארן קצ’אנוב המפתיע ועלה עם 1:3 במערכות, כשלאורך התחרות הוא שמט 5 מערכות בסך הכל. את רבע הגמר הוא סיים עם 0:3 חלק על מתאו ברטיני ובכלל, אחרי הגמר ברולאן גארוס, רוד שם את עצמו השנה בטופ העולמי של הטניס ובצדק.

קספר רוד (רויטרס)קספר רוד (רויטרס)

אלקראס בן ה-19, שנראה בכושר פיזי יוצא דופן, שוב הגיע אחרי מותחן של 5 מערכות, הפעם זה היה מול פרנסס טיאפו הגיבור המקומי, שנתן את טורניר חייו, אך זה לא הספיק מול השור הצעיר מספרד. בשמינית הגמר הוא סוף סוף ניצח את הכבשה השחורה שלו יאניק סינר בעוד משחק לפנתאון וברבע הגמר הוא גם נזקק לחמש מערכות שלמות וכמעט ארבע שעות כדי לשלוח הביתה את מרין צ’יליץ’ הבלתי נגמר.

באשר למצ’אפ ביניהם – שניהם שחקני הגנה נהדרים, קרליטו אתלט בצורה בלתי רגילה, רוד גם עם רגליים טובות ומהירות, כך ששניהם יעמדו היטב מהקו האחורי ואולי גם ייצרו ראלי של מעל 55 חבטות כפי שהיה בין רוד לקצ’אנוב. בכל אופן, היתרון של רוד הוא בטריות ובפורהנד, שללא רפא הוא כנראה הקטלני ביותר בסבב עם ספין משוגע וכזה שמקשה מאוד על יריביו ושולח אותם לעיתים אל מחוץ למגרש. 

קספר רוד חוגג (רויטרס)קספר רוד חוגג (רויטרס)

הנורבגי, בנו שחקן העבר כריסטיאן רוד, גם כבר הגיע למעמד של גמר גראנד סלאם אבל הפסיד לרפא, ככה שהוא מכיר קצת את ההרגשה. קרליטו יגיע אחרי עומס גדול יותר, אבל נראה שהספרדי הצעיר יכול לרוץ עד מחר. נראה בכושר פיזי יוצא מן הכלל. היתרון שלו בחבטת הבקהנד המצוינת, שעושה זאת נהדר במעבר מהגנה להתקפה וגם ליד הרשת הוא מאוד בטוח ולא חושש להגיע לשם, בניגוד לרוד שעושה זאת היטב אבל רק אם הוא חייב לעלות לרשת.

לספרדי יש יתרון עם חבטת הדרופ-שוט המצוינת והרבה תלוי כיצד רוד יתפקד ליד הרשת, מקום בו הוא מרגיש הרבה פחות בנוח. ויש כמובן את הפרמטר החשוב – האופי, לפחות בטורניר הזה הספרדי יודע לצאת פעם אחרי פעם ממצבים קשים ומציג טניס בוגר של שחקן בן 25, לא של בן 19. יתרון משמעותי כאן אין לאף אחד מהצדדים, אבל אם הייתי צריך לנחש הבחירה הייתה בקרלוס. כל עולם הטניס חיכה חודשים להתפוצצות שלו בגראנד סלאם ונראה שהפעם, על הבמה המרכזית בארה”ב, זה סוף סוף הולך לקרות.

קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)

לקינוח יש גם בונוס ‘קטנטן’ כזה – המקום הראשון בעולם. הפסד של שניהם בחצי הגמר היה שולח את רפא נדאל האגדי לפסגה, אבל כעת זה גם ראש בראש על המקום הראשון. רוד יכול לעשות קפיצה אדירה מהמקום השביעי לראשון ואילו הספרדי יכול להיות הטניסאי הצעיר ביותר בהיסטוריה שמאייש את המקום הראשון. אמנם אין רפא, אין נובאק, אבל יש טניס איכותי והרבה עניין על יורשי הכתר, מה שבטוח זה יהיה מעניין.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */