חריג: המשחק בין קאדיס לבארסה נעצר
(באדיבות ONE)
עם כל הכבוד ל-0:4 של ברצלונה בקאדיס או לניצחון הבכורה של סביליה - בספרד עוסקים החל מאתמול (שבת) רק בדבר אחד: הדרמה ביציעי נואבו מיראנדיה.
המשחק בין בארסה לקאדיס הופסק אתמול בדקה ה-82 - למשך יותר משעה - לאחר שאוהדת מבוגרת לקתה בהתקף לב ביציע. הגיבור הגדול של הרגע היה השוער שספג רביעייה במשחק, אבל הציל חיים: ג'רמיאס לדסמה מקאדיס. לדסמה היה מהראשונים לזהות את המקרה והביא בריצה את מכשיר ההחייאה עד ליציע.
4 צפייה בגלריה
שוער קאדיס
שוער קאדיס
שוער קאדיס לסדמה רץ ליציע עם מכשיר ההחייאה. מהראשונים לזהות את המקרה
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
שוער קאדיס
שוער קאדיס
שחקני קאדיס רצים ליציע
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
שוער קאדיס
שוער קאדיס
האוהדים בהלם
(צילום: gettyimages)
האירוע עורר דאגה רבה בקרב האוהדים והשחקנים, ושקט מוחלט שרר באצטדיונה הביתי של קאדיס בזמן שהצוותים הרפואיים ביצעו את פעולות ההחייאה. לאחר 15 דקות מותחות במיוחד, בהן רונלד אראחו ביצע תפילה על הדשא, השופט שלח את השחקנים בחזרה לחדרי ההלבשה. אוהד נוסף התעלף, אך מצבו השתפר במהרה והוא לא נזקק לטיפול רפואי מיוחד.
לאחר שהאוהדת פונתה באמבולנס, שחקני שתי הקבוצות חזרו לדשא והמשחק חודש, אבל בסיום שני המאמנים דיברו אך ורק על האירוע הלא שגרתי. "זה היה ערב עמוס מכל הבחינות", אמר צ'אבי בסיום. "אם היה מתברר שמצבה של האוהדת לא השתפר, היינו עוצרים את המשחק. חיי אדם הם מעל לכדורגל". גם אנסו פאטי, שחקנה של בארסה, המשיך באותו הקו: "יש דברים גדולים יותר מכדורגל. אני מתפלל לשלומה של האוהדת".
"תכבד ותנצח": שער ה"מונדו דפורטיבו"
מאמן קאדיס, סרחיו גונסאלס: "מה שקרה הוא הרבה מעבר לספורט. החלטנו להמשיך לשחק רק אחרי שהשופט אמר לנו שהדופק של האוהדת חזר והיא פונתה לבית החולים. ההחלטה שקיבלנו הייתה בהתייעצות כולם וכולנו היינו מאוד קשובים. אני חושב שזה גם הצעד הנכון".
בתקשורת הספרדית הרחיבו כמובן על המקרה. "זה היה נס של ממש", נכתב ב"מארקה". "הכל היה יכול להיגמר אחרת אם האנשים במגרש לא היו פועלים במהירות. כל הסופרלטיבים צריכים להישלח ללדסמה, הוא הגיבור הגדול של הערב".
4 צפייה בגלריה
ג׳רמיאס לדסמה עם הדפיברילטור
ג׳רמיאס לדסמה עם הדפיברילטור
"זה פשוט נס". לדסמה עם הדפיברילטור
(צילום: AP)
ב"מונדו דפורטיבו" הקטאלני שמו את חגיגות ה-0:4 של בארסה בצד והלכו על כותרת: "תכבד ותנצח", כשלדסמה במרכז השער. "זה פשוט נס", נכתב בכתבת המשחק. "מי האמין שנראה מחזות כאלו במגרשי כדורגל?".