נאפולי מנצחת את ספציה בדקות הסיום
(באדיבות one )
בעקבות מותה של המלכה אליזבת השנייה, מחזור הפרמיירליג שאמור היה להיערך היום (שבת) נדחה למועד לא ידוע. בגרמניה, איטליה, ספרד וצרפת – כמובן שמשחקים היום כדורגל, כולל כמה מפגשים מעניינים במיוחד.

צרפת

פריס סן ז'רמן – ברסט 0:1 | ארבעה ימים לפני שתגיע לישראל למשחק נגד מכבי חיפה במסגרת המחזור השני בליגת האלופות, פ.ס.ז' התקשתה הרבה יותר מהמצופה ממנה, אך הצליחה לנצח. לאו מסי בישל לניימאר בדקה ה-30, במה שהיה השער השביעי העונה בליגה של הברזילאי והבישול השביעי העונה בליגה של הארגנטינאי. דונארומה הציל את פ.ס.ז' כשהדף פנדל של איסלם סלימאני (70). האלופה שיפרה את מאזנה ל-19 נקודות בשבעה משחקים, האורחת שקועה בתחתית עם חמש נקודות בלבד. לדיווח המלא
במשחק נוסף: מארסיי - ליל 1:2.
6 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
שער שביעי העונה. ניימאר עם החגיגה הרגילה
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
ג'אנלואיג'י דונארומה
ג'אנלואיג'י דונארומה
הציל את פ.ס.ז'. דונארומה
(צילום: AFP)

גרמניה

ר.ב לייפציג - בורוסיה דורטמונד 0:3 | אחרי פתיחת עונה נוראית שכללה חמש נקודות בחמישה משחקים והפסד 1:4 משפיל לשחטאר דונייצק בליגת האלופות, לייפציג פיטרה ביום רביעי את דומיניקו טדסקו, שהעניק לה תואר את התואר הראשון בתולדותיה כשהקבוצה זכתה בגביע הגרמני בעונה הקודמת. יום בלבד לאחר מכן כבר מינתה לייפציג את מרקו רוזה למאמנה החדש, שהיום בהופעת הבכורה שלו על הקווים הביס 0:3 את בורוסיה דורטמונד, האקסית שפיטרה אותו במפתיע בתום העונה הקודמת.
ווילי אורבאן כבש בנגיחה מקרן שהרים דומניקו סובוסלאי (6), שרגעים לפני הירידה להפסקה הכפיל עם טיל לחיבורים. שש דקות בלבד לאחר שעלה מהספסל, חתם אמאדו חאידרה את התוצאה בדקה ה-86. האורחת החזיקה יותר בכדור (56% מהזמן), אך מיעטה להגיעה למצבים (חמישה בעיטות לשער, אפס למסגרת) ואפשרה פעם אחר פעם להתקפה המהירה של לייפציג לצאת למתפרצות. רוזה לא יכול היה לחלום על בכורה חלומית מזאת.
6 צפייה בגלריה
מרקו רוזה
מרקו רוזה
בכורה חלומית. רוזה
(צילום: EPA)
באיירן מינכן – שטוטגרט 2:2 | בגיל 17 ו-136 ימים, מאתיס תל הפך היום לשחקן הצעיר ביותר שפותח בהרכב של באיירן מינכן בליגה, ו-36 דקות אחר כך גם הפך לכובש הצעיר בתלודותיה כשהעלה את קבוצתו ליתרון. לצערו, הופעת הבכורה החלומית התקלקלה עם תוצאת תיקו שלישית ברציפות של קבוצתו, הפעם מול קבוצה שטרם ניצחה העונה. כריס פיוריך איזן (57), ג'מאל מוסיאלה החזיר את היתרון לאלופה (60), אבל פנדל מדויק של סהרו ג'וראסי בתוך תוספת הזמן קבע חלוקת נקודות.
6 צפייה בגלריה
מאטיס טאל
מאטיס טאל
הכובש הצעיר בתולדות באיירן. תל
(צילום: רויטרס)
הופנהיים - מיינץ 1:4 | מונס דאבור כבש את שער הליגה השני שלו העונה, שוב כשהוא עולה מהספסל, אך הפעם עם העקב. אלכסנדר האק השאיר את מיינץ בחיסרון מספרי (41), אנדריי קרמאריץ' החטיא פנדל (43), אבל תיקן כשכבש את הראשון של קבוצתו (53). גרישה פרומל הכפיל (69), דאבור נכנס במקום קרמאריץ' בדקה ה-72 וקבע 0:3 שמונה דקות לאחר מכן. דומיניק קור עוד צימק (85), אבל פאבל קדז'אבק חתם את התוצאה בדקה ה-90.
6 צפייה בגלריה
מונאס דאבור חוגג
מונאס דאבור חוגג
מונאס דאבור חוגג
(צילום: גטי אימג'ס )
במשחקים נוספים: איינטראכט פרנקפורט - וולפסבורג 1:0, הרטה ברלין - באייר לברקוזן 2:2.

איטליה

נאפולי – ספציה 0:1 | נאפולי ממשיכה לקבל תמורה משחקני הרכש שלה, כשהפעם מי שהעניק לה את הניצחון הוא ג'אקומו רספאדורי – הגיע הקיץ מססואולו אחרי שהיה מצוין במדיה בעונה שעברה - שכבש בדקה ה-89. אחרי ה-1:4 הענק על ליברפול, נאפולי אמנם התקשתה להכניע את האורחת הצנועה שנהנתה מהופעת ענק של ברתולומיי דרגובסקי, השוער הפולני, אך הרשימה מאוד ורשמה 27 בעיטות לשער.
6 צפייה בגלריה
ג'אקומו רספאדורי
ג'אקומו רספאדורי
נאפולי ממשיכה להרשים. רספאדורי
(צילום: רויטרס)
אינטר - טורינו 0:1 | אחרי ההפסדים למילאן (3:2) ולבאיירן מינכן (2:0), אינטר חזרה למסלול הניצחונות בזכות שער דרמטי של מרסלו ברוזוביץ' בדקה ה-89. הנראזורי לא הרשימו ללא רומלו לוקאקו הפצוע, אך יכולים להתנחם בחזרתו של השוער סמיר הנדנוביץ' ששמר על שער נקי.
אינטר מנצחת בזכות שער דרמטי של ברוזוביץ' (באדיבות one(
סמפדוריה - מילאן 2:1 | האלופה פתחה מצוין ועלתה ליתרון כבר אחרי שש דקות משער של ג'וניור מסיאס מבישול של רפאל לאאו, כוכה הגדול של מילאן. בדקה ה-47 המשחק קיבל תפנית כאשר לאאו הורחק בצהוב שני וכעבור 10 דקות פיליפ דיוריצ'יץ' קבע שוויון. למרות החיסרון המספרי, המארחת עלתה ליתרון נוסף, הפעם משער של אולבייה ז'יקו מפנדל בדקה ה-67. סמפדוריה לחצה על השער עד הסיום והייתה קרובה להשוות, אבל ערב ענק של מניאן העניק את הניצחון למילאן.

ספרד

קאדיס - ברצלונה 4:0 | במשחק שייזכר בעיקר בשל האירוע הרפואי שעברה אוהדת קאדיס אשר עצר את ההתמודדות במשך כשעה, ברצלונה השלימה ניצחון ליגה רביעי ברציפות והיא זמנית בפסגה. צ'אבי ביצע רוטציה בהרכב, ואחרי מחצית ראשונה מאופסת, פרנקי דה יונג סוף-סוף פרץ את הבונקר של המארחת (55). רוברט לבנדובסקי הכפיל (65) שמונה דקות לאחר שעלה מהספסל עם שערו השישי העונה בליגה. בדקה ה-82 המשחק כאמור נעצר - אחרי שחודש, אנסו פאטי (86) ועוסמאן דמבלה (92) (שגם עלו מהספסל) חתמו את התוצאה. לדיווח המלא
אספניול - סביליה 3:2 | האורחת - שהתחילה את העונה בצורה אומללה - השיגה ניצחון ראשון העונה בזכות הופעת ענק של שחקן אלמוני לחלוטין. חוסה אנחל קארמונה, מגן ימני בן 20, עלה עלה לראשונה בהרכב במשחק ליגה והיה מעורב בכל שלושת השערים של קבוצתו: צמד (26, 45+1) ובישול לאריק לאמלה (1). חוסלו (45+4) ומרטין בריית'וויט (62) צימקו לאספניול. אריק לאמלה הורחק בדקה ה-84.
במחשקים נוספים: ראיו וייקאנו - ולנסיה 1:2, אתלטיקו מדריד - סלטה ויגו 1:4.
פורסם לראשונה: 18:37, 10.09.22