מתקפת-הנגד בחרסון: חייל אוקראני מניף את דגל הלאום בכפר ששוחרר
(צילום: רויטרס)
המלחמה באוקראינה כנראה שעדיין רחוקה מסיום, אבל החרם הספורטיבי על רוסיה, כך מסתבר, מתפורר. לפחות על הנייר, רוסיה מושעית מכל פעילות בינ"ל, רק שנבחרת הכדורגל שלה קבעה לה בימים האחרונים שלושה משחקי ידידות, האחרון שביניהם - שאמור להתקיים ב-19 בנובמבר מול בוסניה, יום לפני פתיחת המונדיאל בקטאר, מעורר סערה.
ההתאחדות הבוסנית הודיעה כי הסכימה לערוך משחק ידידות נגד הנבחרת הרוסית בסנט פטרסבורג - והצעד לא התקבל יפה מבית. בטח כשהבוסנים צפויים להיות הנבחרת האירופית הראשונה שפוגשת את רוסיה, מאז זו קיימה את משחקה הבינ"ל האחרון ב-14 בנובמבר 2021.
2 צפייה בגלריה
נבחרת רוסיה
נבחרת רוסיה
לא מוחרמת. נבחרת רוסיה
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
פיאניץ' במדי בוסניה. מתנגד נחרצות למשחק
פיאניץ' במדי בוסניה. מתנגד נחרצות למשחק
פיאניץ' במדי בוסניה. מתנגד נחרצות למשחק
(צילום: רויטרס)
"ההחלטה לא טובה, אני חסר מילים", הגיב מיראלם פיאניץ', מכוכבי הנבחרת הבוסנית. "בהתאחדות שלנו יודעים מה אני חושב על הדבר הזה". גם ראש העיר של סראייבו, בירת בוסניה, בנימינה קאריץ' תקפה: "סראייבו היא עיר שהייתה שנים תחת מצור של גורם תוקפני ואנחנו מגנים בכל תוקף את ההחלטה של התאחדות הכדורגל לערוך משחק ידידות נגד רוסיה. אם ההחלטה לא תשנה, נפסיק את שיתוף הפעולה שלנו עם ההתאחדות".
רוסיה הושעתה בחודש מרץ האחרון מכל פעילות על ידי אופ"א ופיפ"א. לשם דוגמא היא הוצאה מהבית הישראלי בליגת האומות, שכולל את ישראל, איסלנד ואלבניה. מה שכן, משחקי ידידות, מסתבר, מותרים על פי חוק. הרוסים יפגשו במהלך החודש הקרוב את קירגיסטן (24.9) ויתמודדו מול איראן בתחילת נובמבר.