מכבי חיפה עלתה לאצטדיון האור בליסבון למעמד הכי גדול שקיים בכדורגל הקבוצות – ליגת האלופות. ההתרגשות הייתה אולי ניכרת בזמן המנון הצ'מפיונס, אבל עם שריקת הפתיחה היא הפכה מהר מאוד למחויבות. מחויבות כזאת שהשחקנים יצאו להפסקה בתוצאה מאופסת, מינוס עלי מוחמד, מול קבוצה שהתקציב שלה גדול כמעט פי 10 משל הירוקים.
במחצית השנייה ראינו את הבדלי האיכות, ושינוי קטן בין דוד לאצילי הוביל לניצול חולשה באגף ימין של חיפה ותוך 4 זה 0:2 לבנפיקה. בכך נחתמה תוצאת המשחק. בין לבין הירוקים מהכרמל הראו ניצוצות של כדורגל ואף הזדמנויות מול השוער היווני של ליסבון, אבל ללא הצלחה ממשית. אולי שריקת הסיום הביאה איתה קצת טעם חמוץ, אבל לא יותר מזה.

1 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)

אין מה לעשות, למרות המחויבות והנחישות קיימים פערים ברורים. בכר צריך לקחת מהמשחק הזה דווקא זריקת עידוד, ולהשתכנע שבמשחקי ליגת האלופות אין אופציה אחרת חוץ מלעלות בהרכב החזק ביותר, בלי לא לשמור כוחות לליגה. אמנם הטענה הרווחת היא שהליגה היא "הלחם והחמאה", והיא גם הבסיס לשחזור קמפיין ליגת האלופות בשנה הבאה, אבל צריך גם ליהנות מהדרך.
אם אמש המשחק היה נגמר 4:0 או 5:0, אז אולי היה שווה לנסות לא לעלות בהמשך הקמפיין עם ההרכב החזק, אבל התחושה שאפשר לעשות קמפיין טוב. קמפיין שלישי בליגת האלופות שנוטה יותר לקמפיין הראשון, ממנו הירוקים יצאו עם 7 נקודות, ולא השני שבו הייתה הקבוצה נטולת שערים ונקודות.
למשחק הקרוב מול נס ציונה ברק בכר צריך לעלות עם הרכב רק של מחליפים. אני לא מזלזל חלילה ביריבה, פשוט יש לי טוויסט קטן ברעיון: בכר צריך לומר לשחקני ההרכב השני שיעלה בשבת מול סמי עופר מפוצץ אמירה עם מסר מחייב. המסר צריך להיות: "מי שיהיה כוכב המשחק ויצטיין מול נס ציונה, יקבל צ'ופר כשיפתח בהרכב מול הכוכבים מפריז ביום רביעי הקרוב". נראה עכשיו את צ'יבוטה, ניקו , לוי ואליהו לא שורפים את הדשא ומעלים את הרמה שלהם כמה דרגות. ככה הרווח יהיה כפול - גם מרוויחים שחקנים מחליפים שיתנו הכל וגם משמרים הרכב חזק מול פ.ס.ז' ושלל הכוכבים.
בכר מראה בכל פעם שינויי מערך ותפקוד שחקנים ברמה יצירתית גבוהה. דוגמה קטנה: דולב חזיזה שכבר הספיק רק בחודשיים האחרונים לשחק בחמש עמדות שונות על המגרש. לכן, המסר של לתת למחליפים דווקא לשחק עם צ'ופר בצד, הוא יהיה זה שיישמר את כל השחקנים ברמת מחויבות ויכולת גבוהות. אם אכן זה יצליח מול נס ציונה, אז אין שום סיבה שאותה שיטה לא תמשיך בשאר המשחקים בליגה לצד הקמפיין האירופי. בהצלחה!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.