יום שלישי, 11.06.2024 שעה 14:15

"הגנתית לא באנו": תסכול בנבחרת לאחר ההדחה

נבחרת ישראל שוב רדפה, לא הייתה מחוברת ומצאה את עצמה מחוץ ליורובאסקט. הפוטנציאל שלא מוצה, הביקורות על הזימונים ומה לא עבד? סיכום ההדחה מהמפעל

|
תומר גינת מאוכזב (רויטרס)
תומר גינת מאוכזב (רויטרס)

תחושות קשות בנבחרת ישראל לאחר ההדחה אמש (חמישי) מאליפות אירופה כבר בשלב הבתים הראשון. חניכיו של גיא גודס מצאו את עצמם בפעם החמישית בטורניר רודפים אחרי יריבתם והאכזבה העצומה אותה חשו שחקני הנבחרת, כמו גם התסכול, בלטו מאוד בירידה מהפרקט כאשר למעט תומר גינת ונמרוד לוי אף לא שחקן אחד הסכים לדבר עם התקשורת בדרך לחדר ההלבשה.

שני ניצחונות היו לנבחרת, שניהם היו בשני המשחקים הראשונים ובשניהם אותו התסריט של מצב הרדיפה, רכות הגנה לא טובה גם בהגנה האישית וגם הרוטציות בהגנה לא היו טובות איחורים לסגירות השלשות מהפינות כמו גם הגנת השלשות לא בדיוק היו שם, בסביבת הנבחרת הצביעו על הפתיחות הלא טובות ואמרו כי הרי אותן הבעיות שהיו בשני המשחקים הראשונים אלו לא דברים שפתאום נפתרים ונעלמים כלא היו, כאילו מדובר באיזשהו פתרון קסום. 

ההתקפה גם כן לא הייתה שם, למרות האסיסטים, משהו שם פשוט לא היה מחובר. בנבחרת הביקורות הופנו לא אחת, אם זה בין השחקנים לבין עצמם ובין שבנבחרת כלפי צוות האימון, על כך שהנבחרת לא תמיד הגיעה מוכנה למשחקים, על החילופים וגם על ההרכבים ששיחקו יחדיו על המגרש. לאחר המשחק תומר גינת בעצמו התקשה להסביר אולי את אחת השאלות הכי בוערות, בנבחרת בה היה כל כך הרבה כישרון, יותר מדי שחקנים, למעשה למעט שניים שלושה אף לא אחד לא הצליח לשחק בהתאם לפוטנציאל המלא שלו. 

תומר גינת לאחר ההפסד וההדחה מהיורובאסקט

סוגיית הזימונים גם כן הביאה ללא מעט ביקורות, הרי עידן זלמנסון זומן ובסופו של דבר כמעט ולא שותף, על ג'ון דיברתולומאו ויתרו ולא נלחמו עליו מספיק וברור הרי מה עוד גארד שיכול היה ללחוץ על הכדור ולדחוף אותו קדימה יכול היה לתת כאן, ומעל לכל בנבחרת שבה משחקים ים מדר ודני אבדיה ויובל זוסמן צריך היה לעשות ולהשיג יותר, העתיד אולי נראה ורוד אבל הפעם הטורניר הסתיים מוקדם מדי מבחינתם של השחקנים בכחול לבן, ואם לא היה די בכך הרי שדווקא בטורניר הנוכחי עם גל מקל וגיא פניני חבל שהסתיים כך ולא כפי שהגיע להם עם מקום בשלב הבא. 

בסביבת הנבחרת הבינו שבעיה נוספת שבלטה מאוד על המגרש למשך 20 רבעים והארכה אחת, הייתה גם אולי הגדולה ביותר, בשום שלב, בשום משחק לא הייתה נבחרתו של גודס במצב שבו היא שלטה והכתיבה את הקצב. כשהדברים על הפרקט הפכו לקודרים משהו, בנבחרת עברו להרכב הפורוורדים שיכול לעשות מעט בלאגן ולהכאיב משהו, אך בסופו של דבר הרכב הפורוורדים הוא לא באמת תוכנית שאפשר לחיות עליה, הרי מדובר בהרכב שאמור היה להביא משהו חדש ומרענן תוך כדי משחק אחרי פתיחה טובה משהו שאמור להטות את הכף.

נבחרת ישראל (משה ברדה)נבחרת ישראל (משה ברדה)

הבעיות אולי חגגו, אך הן לא התחילו באליפות אירופה ובטח שלא במוקדמות אליפות העולם, אלא עוד בחלונות, הניצחונות של השחקנים בכחול לבן, אך עדיין צריך לזכור שכשם שבמשחקי ההכנה נבחרת ישראל גברה על רומניה, בחלק מהחלונות בתקופת הקורונה נבחרת ישראל לא הגיעה עם סגלים ששונים באופן משמעותי מהסגל שהגיע לפראג למעט דני אבדיה וים מדר כמו גם, מאידך חלק מהנבחרות אותן פגשה נבחרת ישראל הגיעו בהרכבים שונים לחלוטין מאלו אשר עלו על הפרקט בארבעת הבתים המוקדמים. 

הסוף כאמור ידוע, והאכזבה עצומה, הפוטנציאל לא מוצא עד תום, תחילה דובר הרי על היעדר היררכיה מבחינת דקות המשחק, אז מהבחינה הזו הייתה היררכיה ברורה, רק שייתכן והיא אינה הייתה נכונה, הרי רומן סורקין לא בדיוק הצליח לשחק מעל הטבעת, ושלשה אחת הוא לא לקח ואלו נקודות החזקות במשחק שלו. הנבחרת לא הצליחה לייצר ריווח למרות הקליעה משלוש ובנוסף לא השכילה או הצליחה ללכת מספיק פנימה והסגל של הנבחרת שהורכב ממספר רב של פורוורדים, הבליט את המחסור בסנטימטרים ובשר מתחת לסל מה שמוביל היישר בחזרה לשאלת הזימונים בנבחרת, שם הודו כי גם היה מקום לגבי צ'אצ'אשווילי. "צ'אצ'א", ובסופו של דבר הרי גם הוא וגם דיברתולומאו צריכים היו להיות בפראג. והנבחרת? היא שבה ארצה בטיסות מפוצלות, במידה רבה כשם ששיחקה ונראתה על הפרקט, מפוצלת ולא מאוחדת. 

ג'ון דיברתולומאו (איציק בלניצקי)ג'ון דיברתולומאו (איציק בלניצקי)

נמרוד לוי אמר לאחר המשחק: "עצוב, אני מאוד עצוב שאנחנו לא ממשיכים, אבל נלחמנו. אני לא חושב שחוסר של היררכיה היה, בסוף הגנתית מחצית ראשונה לא באנו ובדברים הקטנים בריכוז לא שיחקנו בהתקפה שלנו גם את המשחק שלנו. אני מרגיש שהחבר’ה נתנו את הכול, השארנו את הכול על המגרש". 


אסור לפספס
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
נגןמוכנים לחיות ככה? החיים של מסי בפרסומת
מוכנים לחיות ככה? החיים של מסי בפרסומת
נגןהציב רף גבוה במיוחד: רפאלוב מפנק את אשתו
הציב רף גבוה במיוחד: רפאלוב מפנק את אשתו
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */