תחדש לי: יכול להיות שרפי רשף כבר לא רלוונטי עוד?

היו ימים שרשף ידע לייצר אייטמים ויראליים, היום הוא כמו דינוזאור שהלך לרגע לנמנם שנ"צ וכשהתעורר גילה שהצעירים השתלטו על העדר • מה הפלא שהפרצוף העייף של רשף משדר לצופיו "תעברו ערוץ"?

שקט, יורים. רפי רשף, צילום: צילום מסך קשת 12

רפי רשף עושה אותו הדבר מאז המצאת הכלום בטלוויזיה. מה הוא עושה? מה זאת אומרת, הוא רפי רשף. להיות רפי רשף זה להגיע בכל יום בחמש לאולפן הכחול, לראיין ולהקשיב, לדאוג ולקטר, לקרוץ ולצקצק. לפעמים לפהק. 17 שנה אותו הדבר. מאז דצמבר 2005 הוא מגיש את "חמש עם רפי רשף", אבל בזמן שהעולם התבגר והשתדרג - רשף לא השתנה כלל, כמו רובוט דור 2.0 שפתאום הפסיקו לעדכן לו גרסאות. רפי רשף היום זה הכי סטנדרטי שיש.

כמה סטנדרטי? טבלאות הרייטינג מראות כי בתוך שנתיים איבד רשף מחצית ממספר הצופים היומי שלו. אם בסוף שנת 2020 הוא הביא לקשת 10-11 אחוזי צפייה, הרי השבוע כבר צנח לנתוני שפל של 4.3 ו-4.4 אחוזים; כתוצאה מכך, גם הפסיד פעמיים בקרב הישיר מול הביביזם המתפרץ של שרון גל, שמשדר באותה השעה בערוץ 13.

היום רשף כבר לא משדר ייחודיות ולא מביא ערך מוסף לתוכנית שלו; אין אג'נדה או חשיבה מערכתית, ואת החור ממלאים בהמון קטעי ארכיון. עודד בן עמי ("שש"), למשל, הקדיש אתמול את פתיחת תוכניתו כדי להציף את נושא השבויים והנעדרים, רשף ששידר לפניו בחר להשקיע את 13 הדקות הראשונות בדיון אם לנרמל את איתמר בן גביר או לא, ובכך בעצם נרמל אותו יותר. העיקר שלאורך כל האייטם רשף דאג לצקצק. אוי, כמה שהוא צקצק.

רפי רשף בגלי צה"ל ב-1989, צילום: משה שי

כמעט מחצית מהליינאפ של רשף מתבסס על שיח עם כתבי חברת החדשות או עם יועצים פוליטיים ולוביסטים בעלי אינטרסים, שמפרשנים את אותם האירועים. אותם מרואיינים, אותם סיפורים והרבה קידום לתוכניות של קשת. אז מה הפלא שהפרצוף העייף של רשף משדר לצופיו: תעברו ערוץ.

אתמול הוא ראיין נערה שבסכנת גירוש לאוקראינה, אירח את מתן כהנא, דיבר עם הדר מרקס והרים לתחקיר על מוניות ששודר ב"תוכנית חיסכון". לקינוח, ניהל ראיון קרינג'י עם אחת שתמונות עירום שלה הופצו ברשת. היו ימים שרשף ידע לייצר אייטמים ויראליים, היום הוא כמו דינוזאור שהלך לרגע לנמנם שנ"צ וכשהתעורר גילה שהצעירים השתלטו על העדר.

רפי רשף עושה אותו הדבר בטלוויזיה 17 שנה, ועוד עשה את זה קודם במשך שנים ברדיו. כשאומרים "רפי רשף" יודעים מה מקבלים, אבל יכול להיות שרפי רשף כבר לא רלוונטי עוד? הסגנון של הראיונות שלו הפך מיושן, הניסיון לרדוף אחרי הרייטינג - פתטי, והעובדה שהוא מתרחק מפרובוקציות פוגעת בעיקר בו כי יום אחר יום, במשך תקופה ארוכה, רפי רשף לא מצליח לעניין. יכול להיות שרפי רשף נהיה הכי משעמם וסטנדרטי בטלוויזיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר