אלוף פיקוד צפון הנכנס אורי גורדין: "אם חיזבאללה יפעל, הוא יביא על עצמו אש מאוד גדולה"

ביום ראשון הקרוב ימונה אורי גורדין לאלוף פיקוד הצפון • האתגרים העיקריים שלו בתפקיד, הוא אומר, יהיו שניים: להיערך למלחמה הבאה, ואם תגיע - לנצח בה

אלוף אורי גורדין, צילום: יהושע יוסף

ביום ראשון הקרוב ימונה אורי גורדין לאלוף פיקוד הצפון, ויקבל אחריות לגזרה המאתגרת ביותר של צה"ל והמסוכנת ביותר במזרח התיכון. האתגרים העיקריים שלו בתפקיד, הוא אומר, יהיו שניים: להיערך למלחמה הבאה, ואם תגיע - לנצח בה. "אלה אתגרים משמעותיים, גם לשמר את ההרתעה, וגם להיות ערוכים כל הזמן למלחמה, ואנחנו חייבים לנהל את שניהם במקביל כל הזמן".

בשנתיים האחרונות היה גורדין אלוף פיקוד העורף, תפקיד שהוא לכאורה קצת מנותק מהציר הפיקודי הרגיל בצה"ל, אבל כזה שנתן לו נקודת מבט חדשה, ייחודית, על החברה הישראלית ועל האתגר המשמעותי ביותר שצפוי במלחמה הבאה בהינתן כוח האש של חיזבאללה, ובמידה פחותה - של ארגוני הטרור בעזה. "ההבדל בינינו לבינם הוא שהם יורים במכוון אל האוכלוסייה שלנו כדי לפגוע בה, ואנחנו עושים הכל כדי לפגוע רק במי שצריך ולא בחפים מפשע", אומר גורדין.

אלוף פיקוד צפון היוצא, אמיר ברעם, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

בראיון מיוחד ל"ישראל היום", רגע לפני כניסתו לתפקיד החדש, מדגיש גורדין שהמפתח להצלחת העורף במערכה הבאה (או בתרחיש חירום אחר כמו רעידת אדמה) הוא בשיתופי פעולה עם משרדי הממשלה, הרשויות המקומות וארגוני ההצלה האחרים, וכן עם האזרחים. הוא סבור שנעשתה כברת דרך ארוכה בעניין הזה, בעיקר במהלך משבר הקורונה, אבל שמדובר באתגר מתמשך שמחייב שיח רציף ופתוח עם הציבור.

הראיון המלא מחר ב"ישראל השבוע"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר