צפו: אלי דסה מוצג בדינמו מוסקבה
(באדיבות ONE)
אלי דסה, סגן קפטן נבחרת ישראל, חתם היום (רביעי) בדינמו מוסקבה לשלוש עונות תמורת 4.5 מיליון אירו (לא כולל בונוסים) - וכעת הוא הכדורגלן הישראלי בעל השכר הגבוה ביותר.
את דינמו מאמן סלבישה יוקאנוביץ', שהדריך את דסה במכבי ת"א בעונת העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות. הליגה הרוסית נמצאת לקראת המחזור התשיעי, כאשר דינמו רחוקה ארבע נקודות בלבד מזניט סנט פטרסבורג שנמצאת בפסגה. תקציב המועדון הוא השלישי בגודלו בליגה, אחרי זניט ולוקומוטיב מוסקבה.
1 צפייה בגלריה
אלי דסה שחקן דינמו מוסקבה
אלי דסה שחקן דינמו מוסקבה
אלי דסה שחקן דינמו מוסקבה
(צילום: אתר דינמו מוסקבה)
המגן הימני, שסיים הקיץ את חוזהו בוויטסה ההולנדית, כבר סגר עם מיץ' גולדהאר על שכרו במכבי ת"א, 650 אלף אירו (פלוס 50 אלף אירו בונוסים), אבל פערים על אורך החוזה מנעו קאמבק של השחקן למדים הצהובים. הקנדי הציע חוזה לשלוש שנים ואופציה לשתי עונות נוספות, בעוד דסה דרש ארבע עונות פלוס אופציה לאחת נוספת, ומאז נוצר נתק. במועדון הרוסי, שכר הבסיס של דסה יעמוד על 1.5 מיליון אירו נטו לעונה, אך אם ישחק ב-50 אחוז לפחות מהמשחקים ויהיה שותף לזכייה בתארים, הסכום יגיע לשני מיליון אירו. העונה השלישית בחוזה תמומש על פי מספר המשחקים בהם ישחק. במסגרת הסיכום הוסדר גם נושא מעבר התשלום בשל בעיית הבנקים הרוסים להוציא כספים מחוץ למדינה על רקע החרם העולמי.
רק לפני כשבועיים, דינמו כבר סגרה עם ישראלי אחר, עדן קארצב, שאפילו כבר הוצג במדיה, אבל המועדון הרוסי - שנמצא תחת סנקציות כלכליות כבדות עקב המלחמה באוקראינה - לא העביר את הסכום שסוכם עבור השחקן למכבי נתניה, העסקה בוטלה, והקשר חזר לישראל.