הכדורסל האמריקאי אמר תודה לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) לסו בירד, אחת הכדורסלניות הגדולות בהיסטוריה וכוכבת סיאטל סטורם, שקיימה את משחקה האחרון בקריירה - הפסד 97:92 ללאס וגאס אייסס. הסטורם הפסידו 3:1 בסדרת חצי גמר הפלייאוף ב-WNBA, ובירד בת ה-41 עמדה בהבטחתה, כאשר הודיעה כבר לפני מספר חודשים כי מדובר בעונתה האחרונה (וה-19 במספר) כשחקנית פעילה.
בירד, שהעמידה ממוצעים של 7.8 נקודות ו-6 אסיסטים למשחק גם בגיל 41, רשמה הלילה 8 נקודות ו-8 אסיסטים ב-36 דקות ולא הצליחה לעזור לקבוצתה לאזן את הסדרה מול מי שנחשבת כמועמדת הראשית לזכות בתואר. "לא הרבה אנשים עושים דבר מסוים שהם כל-כך אוהבים במשך כל חייהם כמוני", סיפרה בירד בסיום הערב, כשהיא כצפוי דומעת ומתרגשת. "זה סופו של פרק שהתחיל כשהייתי בת 5 או 6. עכשיו אני צריכה להתחיל את חיי מחדש".
5 צפייה בגלריה
סו בירד נפרדת
סו בירד נפרדת
סו בירד נפרדת מהמשחק, הלילה מול לאס וגאס
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
סו בירד נפרדת
סו בירד נפרדת
19 עונות בלתי נשכחות. בירד במשחקה האחרון בהחלט
(צילום: AFP)
בירד הפכה במרוצת השנים לפנים של ה-WNBA ולוחמת חברתית לצד בת הזוג הכדורגלנית מייגן ראפינו. אף אחד לא הופתע כשהגופייה שלה עם המספר 10 בסיאטל הייתה לנמכרת ביותר בארה"ב לפני שנתיים. כשזכתה באליפות הרביעית שלה עם הסטורם, בעונתה ה-17 בליגה, המם הבולט היה תמונה שלה עם הגביע לצד לברון ג'יימס, שרשם הישג דומה ב-NBA.
ארון התארים של הרכזת הנהדרת בלתי נגמר: שתי אליפויות NCAA עם קונטיקט, חמש מדליות זהב אולימפיות (כולל אחת מטוקיו), ארבע זכיות באליפות העולם וחמש פעמים אלופת היורוליג. בנוסף, היא מלכת האסיסטים של כל הזמנים ב-WNBA, ומחזיקה גם בשיא ההופעות במשחקי אולסטאר.
5 צפייה בגלריה
סו בירד נפרדת
סו בירד נפרדת
סו בירד מתרגשת במהלך מסיבת העיתונאים
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
סו בירד חוגגת זכייה באליפות ה-WNBA
סו בירד חוגגת זכייה באליפות ה-WNBA
זוללת תארים. בירד עם אליפות ה-WNBA לפני שנתיים
(צילום: AP)
דרך אגב, בירד היא בת גאה לאב יהודי, בעלת אזרחות ישראלית שאפשרה לה לשחק כבוסמנית ברחבי אירופה ומי שסיפרה לא פעם כי היא "חוגגת את חנוכה בדיוק כמו את חג המולד".
מי שהתרגשה לא פחות מבירד הייתה מאמנת לאס וגאס, בקי האמון, ששיחקה כמובן מול בירד עוד בימיה ככדורסלנית פעילה. "אני מרגישה כמו הבחורה שניצחה את סרינה וויליאמס", אמרה האמון. "זה מר-מתוק, לכולנו יש כל כך הרבה כבוד כלפי סו. הייתה לה קריירה מהאגדות, כזו שילדות חולמות עליה - היא זכתה לחיות אותה".