עם כל הכבוד להפסד 89:78 הצפוי אתמול (שלישי) לסרביה, המשחק החשוב של נבחרת ישראל אתמול באליפות אירופה היה בכלל זה שבין פינלנד לצ'כיה. אם המארחת הייתה מנצחת, היא הייתה שולחת את השחקנים של גיא גודס לשמינית הגמר בלי קשר לכלום. אבל מה לעשות שפינלנד ניצחה 88:96, ועכשיו המשחק מחר (חמישי, 18:30) בין ישראל לצ'כיה יהיה קרב ראש בראש ככל הנראה על כרטיס לשלב הבא.
למה ככל הנראה? כי אם פינלנד תפסיד במשחק המוקדם להולנד החלשה (משהו שנראה לא סביר), ישראל תוכל גם להפסיד לצ'כיה בהפרש של עד ארבע נקודות ועדיין להגיע לשמינית הגמר. אבל אם נהיה ריאליים, דני אבדיה וחבריו יצטרכו לנצח את הנבחרת של ננו גינזבורג - ואז הם יתפסו את המקום השלישי בבית.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
"חמק לנו בין הידיים". אבדיה
(צילום: FIBA PHOTOS)
ישראל הייתה יכולה לקחת את הכרטיס כבר אמש, עם ניצחון על סרביה, אבל זו הייתה משימה בלתי אפשרית מול אחת הנבחרות הטובות בעולם, בטח באירופה. ובכל זאת, השחקנים בכחול-לבן הציגו אתמול שיפור מסוים והיו דקות שהם אפילו נתנו פייט לסרבים, בעיקר במחצית הראשונה - אבל בצד השני עמדה מפלצת בשם ניקולה יוקיץ', שהגיע להפסקה עם 20 נקודות (15 מתוכן ברבע הראשון) ב-100 אחוזי הצלחה מכל הטווחים.
בשונה מהמשחקים הראשונים באליפות, אפשר היה לראות את דני אבדיה ואת ים מדר מקבלים דקות ביחד ומוציאים לפועל את שיתוף הפעולה שלהם על הפרקט. אבדיה, אחרי משחק הבלהות מול פולין, סיים עם 14 נקודות, 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, אבל בעיקר בלט ברבע האחרון עם שלשה מדויקת ואסיסט לנמרוד לוי, שעוד הפיחו תקווה בנבחרת שאפשר להדהים את הסרבים (מה שלא קרה בסוף). מדר שוב הצטיין ורשם הפעם 20 נקודות.
3 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
"סומך על השחקנים". גודס
(צילום: AP)
"מה היה חסר לנו? הטעויות בסוף", הסביר אבדיה. "כל מיני שלשות על הראש שלנו בסוף שעון, אלה דברים שבסוף מצטברים. הרגשתי את הקאמבק, שהיינו שם ושאפשר היה לנצח. אבל שחקנים גדולים עושים מהלכים גדולים וזה חמק לנו מבין הידיים. אנחנו צריכים לבוא באותה הגישה מול צ'כיה. להביא את הרוח שלנו, להילחם. אם נהיה בשמינית הגמר? התשובה היא כן".
"חבל שהוא לא עשה את העבודה כבר היום" צחק גודס בסיום, אחרי שנשאל על המפגש הפיקנטי (והמכריע) בין צ'כיה ומהמאמן הישראלי, ננו גינזבורג. "אם היה מנצח את פינלנד, הוא היה פותר לנו הרבה בעיות. ראיתי אותו במסדרון אחרי המשחק שלהם והוא אמר לי: 'ניסיתי'. זה מפגש פיקנטי, אבל בסופו של דבר הכל יוכרע על הפרקט".
3 צפייה בגלריה
אי אפשר היה לעצור אותו. יוקיץ'
אי אפשר היה לעצור אותו. יוקיץ'
אי אפשר היה לעצור אותו. יוקיץ'
(קרדיט: FIBA PHOTOS)
מלבד הפיקנטריה במפגש מחר, מדובר, כאמור, במשחק נוקאאוט. על צ'כיה יהיה יותר לחץ. בכל זאת, הם מארחים את הבית הזה באליפות. "ברור שזה משחק קשה כי אנחנו משחקים מול קבוצה ביתית, אבל אני סומך על השחקנים שיבואו קשוחים", הוסיף גודס. "בגלל היתרון ביתיות של צ׳כיה, הסיכויים הם 60:40, אבל יש כאן שחקנים שהיו כבר במעמדים גדולים. פשוט צריך להגיע נחושים ומרוכזים כנבחרת, ולקוות ליום טוב. שהדברים יסתדרו בכיוון שלנו".
"אני מאוד גאה בחבר׳ה", סיכם ים מדר. "הראינו הרבה אופי ורצון. באנו להילחם. בסופו של דבר אנחנו מייצגים את הנבחרת ואת ישראל. יש הרבה אנשים שתומכים ורואים אותנו בבית, ואנחנו עושים הכל כדי לעשות אותם מאושרים. אני חושב שעשינו עבודה טובה בלחזור למשחק, לא נשברנו. הורדנו עד למינוס שתיים, אבל בסוף זה לא הספיק. המשחק מול צ'כיה הוא להיות או לחדול, אנחנו צריכים לתת הכול על המגרש ופשוט להגיע לברלין".