צפו בבכר מסכם את ההפסד
(צילום: גלעד ילון)
אף קבוצה ישראלית לא הצליחה לחזור ממשחק חוץ בליגת האלופות מבלי לספוג. חמישה קמפיינים מלאים, 15 משחקים פלוס זה של אתמול, אפס שערים נקיים. הטיסה לאצטדיון גדול, המעמד, הקצב של הקבוצות האירופאיות כשהן משחקות בבית - כל אלה הופכים את המשימה לכמעט בלתי אפשרית. רק עמידה מושלמת, נטולת טעויות, תעשה את העבודה, ומכבי חיפה הייתה כמעט כזו. למחצית אחת.
אחרי מחצית ראשונה מעולה בעמידה ללא כדור, דבר קריטי בליגת האלופות, מחצית בה בנפיקה ליסבון ניסתה לבעוט לשער רק פעם אחת מתוך הרחבה (וגם הבעיטה הזו, מקצה הרחבה, נבלמה מיד), הגיעה הטעות, ועל טעויות בליגת האלופות תמיד משלמים, בטח במשחק חוץ.
4 צפייה בגלריה
בכר וארד
בכר וארד
לא הפעם. בכר וארד
(צילום: AP)
אין פה האשמה לטעות אישית של אדם כלשהו. בשער של רפא סילבה - איזה שחקן הוא - יצא דילן בטובינסיקה לסגור בעמדה גבוהה יותר ופספס, שון גולדברג שבר נבדל, וזהו, טעות וגול. בשער השני גרימלדו היה פנוי לבעיטה, חתיכת בעיטה, וזהו, טעות וגול. לא משנה כמה טובה הייתה הסגירה עליו ועל אחרים קודם לכן, לא מקבלים נקודות על מה שהיה קודם.
ומה שהיה קודם היה נראה לא רע בכלל עבור מכבי חיפה. היא פתחה את המשחק, כרגיל, בלחץ גבוה, אפילו חילצה כמה כדורים בעמדה קדמית. התכנית ללא הכדור הייתה מושלמת - עבדולאי סק, במשחק ראשון ישר במים העמוקים, יצא מקו ההגנה גבוה כדי לסגור את ז'ואאו מריו; דולב חזיזה נכנס פנימה עם דויד נרס; דניאל סונדגרן, עם פנים בצבעים שונים מפנס בעין, נראה כמו אחד שחזר מקרב חניתות ומת לשוב לשם. סונדגרן הוא איש המשחק של חיפה.
4 צפייה בגלריה
סילבה
סילבה
טעות, וגול. סילבה כובש את הראשון של בנפיקה
(צילום: AFP)
גם החיפוי של נטע לביא היה טוב, בטח כשנאלץ להסתדר ללא עלי מוחמד שנפצע. עם שני הבלמים הזרים החדשים מכבי חיפה אפילו ניצחה ביותר מאבקי אוויר מאשר בנפיקה. עם זאת, בצד השני של המגרש לא היה יותר מדי, גם כי צ'ארון שרי היה לא מדויק בעליל. שרי לא דייק באף מסירת מפתח שלו במשחק ובאף אחת משלוש הבעיטות שלו.

הגישה המשונה של אצילי

זו לא הייתה הופעה רעה של מכבי חיפה, ממש לא, אבל יש הבדלי רמות, אין מה לעשות. בבנפיקה יודעים זאת, במכבי חיפה יודעים זאת, ובעוד ההכנה המצוינת של ברק בכר הורגשה בחלק האחורי, בזה הקדמי שחקנים התקשו להביע את עצמם. אם העבודה הקבוצתית ללא הכדור הייתה משמעותית יותר מאשר איתו הרי בחוכמת הבדיעבד אפשר לומר שהחילוף של דין דוד בעומר אצילי לא היה מוצלח במיוחד.
4 צפייה בגלריה
שרי
שרי
לא היה מדויק בעליל. שרי
(צילום: EPA)
אין כאן כוונה לומר שללא החילוף דברים היו נראים אחרת, כנראה שלא, הרי דוד לא הרשים במחצית ששיחק והשערים לא היו באשמת אצילי שנכנס במקומו, אבל היה משהו משונה בגישה של אצילי. אולי זו העובדה שלא פתח בהרכב, אולי זה סתם נדמה למתבונן מבחוץ, אבל אפשר לראות דוגמה בדקה ה-63, אז ביצע סה עבירה ליד הרחבה. ההתקפה של בנפיקה התחילה מאיבוד של אצילי שבעקבותיו הסתכל לשמיים כלא מאמין, עומד במקום, בעוד יתר השחקנים רצו במהירות לעצור את המתפרצת.
בכל מקרה, לא זו הסיבה שהפער גדל במחצית השנייה אלא שלאחר הטעויות, ושני השערים הסמוכים זה לזה, הפורטוגלים הרגישו נינוחים יותר, איבדו את תחושת הדחיפות שהורגשה אצלם קודם, היו סבלניים יותר עם הכדור.
4 צפייה בגלריה
שחקני בנפיקה חוגגים מול דניאל סונדגרן שחקן מכבי חיפה
שחקני בנפיקה חוגגים מול דניאל סונדגרן שחקן מכבי חיפה
איש המפתח של חיפה. סונדגרן צופה בשחקני בנפיקה חוגגים
(צילום: EPA)
משחק חוץ בליגת האלופות הוא לרוב לא המקום להוציא בו נקודות, בטח לא במשחק הראשון, אז עכשיו מכבי חיפה חוזרת הביתה, לסמי עופר, לחוויה הגדולה ביותר של הצ'מפיונס עבור אוהדיה ושחקניה. במקרה הזה אפשר גם לא לטעות ועדיין לא להצליח. מסי, ניימאר ואמבאפה כבר ימצאו את הדרך.