יום שבת, 08.06.2024 שעה 17:56
איציק אהרונוביץ

מחצית אחת לא מספיקה לצ'מפיונס

איציק אהרונוביץ' בטור אישי ל-ONE: כדורגל משחקים 90 דקות, החניכים של ברק בכר נפלו מהרגליים והם צריכים להיות יותר אגרסיבים לאורך כל המשחק

לילה טוב מאצטדיון האור בליסבון. מכבי חיפה פתחה את קמפיין הבתים של ליגת האלופות בהפסד 2:0. אני מיד מחלק את המשחק לשני חלקים, כי מכבי חיפה במחצית הראשונה הגיעה מוכנה מכל הבחינות, לא פחדה מבנפיקה ולא מהמגרש הרועש והגועש עם כמות של 60 אלף איש שלא הפסיקו לעודד.

הירוקים עמדו נפלא ב-45 הדקות הראשונות ולא נתנו להם להשתלט על המשחק, הם היו אגרסיבים וניסו לחלץ מהם כדורים בכל מקום אפשרי. כשלא הצליחו לעשות את הלחץ גבוה, הם חזרו לעמדות המוצא ויצרו בלוק נהדר בין הבלמים לחלוץ המרכזי של לא יותר מ-30 מטר וקרובים בין ירוק לירוק במרחק של בין שלושה לארבעה מטרים, שלא נתן לבנפיקה לפתח את המשחק שהם כל כך אוהבים וליצור יתרון בכל המקום.

היו יותר ירוקים על צד שמאל, יותר באמצע ויותר בצד ימין. הם הצליחו רק מספר פעמים לייצר מצבים ולא יותר מזה. מכבי חיפה לא התביישה ויצאה לתקוף, אמנם ללא הצלחה חוץ מהמצב של מוחמד אבו פאני ועוד מצב של דניאל סונדגרן, שהגיע אחרי חטיפה נהדרת אחריה בעט לידיים של השוער. דבר אחד בטוח. צמד הבלמים שמכבי חיפה הביאה, עבדוליי סק ודילן בטובינסיקה, הם ברמה גבוהה ביותר. משחק הראש שלהם מעולה, הם חכמים ואגרסיביים.

צריך להגיד את האמת, בנפיקה יותר טובה בשלוש רמות ממכבי חיפה במגרשה הביתי, אבל האלופה לא התבטלה, ניסתה לעשות הכל מהכל ולכן ירדה במחצית הראשונה ב-0:0. אבל מה לעשות שכדורגל משחקים 90 דקות עם תוספת זמן ו-45 דקות פלוס ארבע דקות תוספת זמן זה לא מספיק. לכן, במחצית השנייה עם כניסתו של עומר אצילי, המצב היחיד של הירוקים היה שאבו פאני חילץ כדור ברחבת ה-16 ולא מסר כדור טוב לפרנזי פיירו.

בסופו של דבר יש לבנפיקה שחקן שקוראים לו גרימלדו, כשהוא הכניס כדור בין הבלמים לרפא סילבה, שהבקיע בחופשיות. כל הגול הזה היה על שון גולדברג, שלא היה מספיק מרוכז. גול שחיפה הייתה צריכה למנוע אותו. גם סונדגרן עמד רחוק ולא היה יכול למנוע את השער וכך גם גולדברג.

בנפיקה המשיכה ללחוץ ולעשות את הדאבל פסים ובסוף גרימלדו, שהוא לא ריבאלדו ולא רונאלדו ולא ברזילאי אלא בכלל ספרדי, בעט פצצה לתוך חיבורי הקורות וג’וש כהן, שהיה לו משחק טוב מאוד, לא היה יכול לעשות כלום. 0:2 צודק לפורטוגלים, שככל שעברו מחוגי השעון היא הרימה את הקצב ועשתה כל מה שרצתה. ניכר על מכבי חיפה שהמאמץ שהם עשו במחצית הראשונה פגע בהם במחצית השנייה. חזיזה לא היה יכול ללכת, כל מה שאצילי עשה לאט, איטי, שקוף ולא בא לידי ביטוי וחבל מאוד בשבילו.

מכבי חיפה הרגישה את טעם ליגת האלופות והיא פוגשת במחזור הבא את פאריס סן ז’רמן עם שלושת שחקני ההתקפה הכי טובים נכון להיום. יהיה לה מאוד קשה. אם חיפה רוצה לשמור ולהיות אגרסיבית, לא מספיק מחצית אחת. בנפיקה גדולה על מכבי חיפה ואין מה לעשות. ברק בכר ניסה למנוע מהם את העליונות אבל במחצית השנייה הירוקים נפלו מהרגליים.

ניקיטה רוקאביצה הגיע לחצי מצב והיה צריך להוציא לאצילי. מכבי חיפה ניסתה להיכנס למשחק ברבע השעה האחרונה אבל המעברים של הפורטוגלים כל כך טובים. בשורה התחתונה, מכבי חיפה יצאה עם הפסד 2:0 בזול, שהיה יכול להיות גדול יותר. ליגת האלופות זה לא ליגת העל. לשחקנים שמשחקים בליגה הישראלית יהיה קשה באלופות, כמו אצילי לדוגמה. הם עשו הכל כדי להוציא תוצאה טובה אבל זה לא מספיק.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים