ברדה: "אני גאה בשחקנים שלי"
(באדיבות ONE)
רבים מתושבי ישראל חיכו בציפייה לראשון בספטמבר, לפתיחת שנת הלימודים – אבל אוהדי הכדורגל הישראלי, למרות שהעונה שלהם נפתחה כבר לפני שבועיים, חיכו לשלישי בספטמבר - למשחק הגדול הראשון של העונה. זה קורה הערב (20:15), בטרנר: הפועל באר-שבע נגד מכבי חיפה.
שתי הקבוצות יצטרכו לתמרן העונה בין הליגה לבין אירופה, וכבר במשחקי ההשלמה שלהן באמצע השבוע בחרו המאמנים אליניב ברדה וברק בכר לעלות עם הרכבים משניים עד משניים מאוד. לבכר זה איכשהו עבד, לברדה פחות, אבל במשחק כזה אין עייפות ואין רוטציות. הנה שני שחקנים מכל קבוצה שיהיה מרתק לצפות בהם בשבת.
4 צפייה בגלריה
גל לייבוביץ' שולף כרטיס צהוב
גל לייבוביץ' שולף כרטיס צהוב
המשחק הגדול הראשון של העונה. באר שבע מחכה למכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)

תומר חמד

11 שנים לאחר שעזב את מכבי חיפה וחתם במאיורקה יארח תומר חמד את הקבוצה בה גדל. חמד לא היה כוכב במשך עונות רבות בחיפה, אלא הופיע בקביעות בהרכב שלה רק במשך עונה אחת בה זכה באליפות. עם זאת, החלוץ עדיין נשאר מזוהה עם המועדון הירוק, שהקיץ בחר בכיוונים אחרים לעמדת החלוץ - וחמד נחת בבאר-שבע.
חמד כבר שיחק מול מכבי חיפה באלוף האלופים ואף דייק בבעיטה האחרונה בדרך לניצחון בדו־קרב הפנדלים, אבל במשחק כזה, בליגה, בביתו החדש - זה כבר הדבר האמיתי. הוא הבקיע בינתיים שער שדה אחד, פנדל נוסף מול קראיובה, ואין משחק שהיה רוצה יותר לכבוש בו מאשר זה שיהיה בשבת.
4 צפייה בגלריה
תומר חמד שחקן הפועל באר שבע
תומר חמד שחקן הפועל באר שבע
אין משחק בו הוא רוצה לכבוש יותר מאשר מול הירוקים. חמד
(צילום: דניאל כהן)

עומר אצילי

את הדרך שלה לשלב הבתים של ליגת האלופות עשתה מכבי חיפה ללא תרומה משמעותית מעומר אצילי, ולכן קצת נשכחה העובדה שמדובר בשחקן העונה הקודמת. במשחק הליגה הראשון מול מכבי נתניה, אצילי נתן תזכורת והבקיע שלושער. דולב חזיזה פתח מצוין את העונה, צ'ארון שרי הוא לדעת רבים הסופרסטאר הגדול, אבל אצילי הוא איש המספרים המוביל.
בשבוע הבא תצא מכבי חיפה לליסבון, ותשחק בליגת האלופות מול בנפיקה. האם בכר ממשיך עם המערך וההרכב שהביא אותו למקום הזה, כלומר ללא אצילי? עוד הופעת ענק שלו כנראה לא תאפשר זאת.
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
הופעת ענק נוספת שלו לא תאפשר לבכר להוציאו מההרכב באירופה. אצילי
(צילום: גיל נחושתן)

שאפי סולימנוב

יש שחקנים זרים שלוקח להם זמן רב להתאקלם, אחרים מלהיבים את האוהדים כבר בדקות הראשונות שלהם על המגרש. שאפי סולימנוב הוא מהסוג השני, זה שהייתה לו השפעה מיידית כשעזר לבאר-שבע לעלות לשלב הבתים בליגה האזורית.
אפשר להבחין באיכויות של שחקן הכנף הרוסי בקלות. נכון, בית"ר ירושלים הנוכחית היא אולי לא מדד רציני, אבל שאפי הבקיע מולה בבעיטה חופשית ובישל בכדור קרן נפלא. והנה, מגיעה יריבה הרבה יותר רצינית ומשחק הרבה יותר מתוקשר. זמן טוב עבור שאפי, שבעבר נחשב לכישרון ענק ברוסיה, להמשיך להציג לאוהדים באדום סיבות לאופטימיות.
4 צפייה בגלריה
סולימנוב מול נחמני
סולימנוב מול נחמני
ימשיך לתת לאוהדים הדרומיים סיבות לאוטפטימיות? סולימנוב
(צילום: טל שחר)

פרנצדי פיירו

אין ספק שפרנצדי פיירו הוא הצלחה גדולה, לפחות עד עכשיו. ללא החלוץ מהאיטי מכבי חיפה לא הייתה שומעת את מנגינת ליגת האלופות בשבוע הבא והנוכחות שלו, גם אם אינו כובש, ברורה ומשמעותית. אבל האם הוא יכול לעשות במשחקים גדולים בליגה מה שעשה באירופה?
התשובה, בגדול, אמורה להיות 'כן', אבל יכול להיות שהפיזיות במשחק של פיירו תוביל לשריקות רבות יותר נגדו בליגה הישראלית. היסטורית, שחקנים בסגנון של פיירו - גדולים, חזקים, משחק ראש טוב – לא מתאימים לכל משחק פה. פיירו נראה כמו הדבר האמיתי, אין ספק. מרתק לראות את ההגנה של באר-שבע מולו.
פורסם לראשונה: 10:16, 03.09.22