לאחרונה, לאור ההתחמשות הרצינית של הקבוצות הבכירות בארץ בשחקנים זרים יקרים, קמו מספר פרשנים בצעקות וטענו שההתנהלות של אותן קבוצות פוגעת בשחקני הנוער שלנו ובכך מעכבות את התקדמותם. לדעתי זה בדיוק הפוך...
א. לדעתי, בטווח הקצר זה אולי אכן מונע מצעירים להתקדם בקבוצות הבוגרות, אבל בטווח הארוך זה רק ישפר את הכדורגל שלנו ואת הרמה של אותם שחקנים. זה ישנה את הגישה, גם של המועדונים וגם של אותם צעירים, זאת על ידי הבנה שבכדי להגיע לקבוצה הבוגרת נדרשת עבודה קשה כבר בגיל נוער. המועדונים מצידם צריכים להרים את רמת האימונים במחלקות הנוער, כדי שאותם שחקנים יעמדו בקצב הגבוה הנדרש בקבוצה הבוגרת. הסגנון הנוכחי מכתיב שהקבוצות הבכירות משחקות לחץ גבוה, אשר דורש כושר גופני אדיר משחקני ההתקפה. שחקני ההגנה צריכים להיות מסוגלים להניע כדור בנגיעה מול לחץ גבוה שכזה. ככל שדברים כאלה ייושמו בקבוצות הנוער, כך יהיה לשחקניהן קל יותר להתברג בבוגרים.

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
(צילום: גיל נחושתן)

ב. זו זכותן של הקבוצות ושל הבעלים שלהן להביא שחקנים זרים שיכולים לשפר את רמת המשחק. בדיוק כמו שכל שחקן צעיר חושב על עצמו ורואה במועדון שגידל אותו ונתן לו את הבמה כקרש קפיצה לקריירה שלו, לאירופה ולכסף הגדול. לכן, נשאלת השאלה, מדוע המועדון מחויב לאותו שחקן צעיר? כדי שיקבל הזדמנות בקבוצת האם, יבקש יותר כסף ואם לא יקבל יעבור לאירופה או יותר גרוע לקבוצה מתחרה כאן בארץ?
ג. זה עסק לכל דבר, הבעלים משקיעים המון גם מההון העצמי שלהם. לכן, אם הם מגיעים להזדמנות גדולה להרוויח המון כסף אשר יקפיץ את המועדון לרמות הגבוהות, אין פה שאלה מה נכון לעשות. זה בדיוק כמו שכל בעל עסק היה עושה עם העסק שלו.
ד. בעצם השתתפותה של מכבי חיפה בליגת האלופות, גם קבוצת הנוער של מכבי חיפה זוכה לשחק בליגת האלופות לנוער, נגד אותן קבוצות שהבוגרת תשחק מולן. אז מי מרוויח מכך? כדי להגיע לשם ולקבל שחקני נוער מנוסים יותר ברמות האירופיות צריך לעשות צעדים אשר כוללים זרים ברמה גבוהה יותר מהישראלים שיש כרגע בארץ.
לסיכום, כאוהד מכבי חיפה, אני חושב שהמועדון עושה את זה נכון. חיזוק הקבוצה בשחקנים זרים ברמה גבוהה זה צעד נדרש כאשר בסופו של דבר הכדורגל הישראלי ירוויח מזה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.